Renault Scenic 1.9 dCi (2003. – 2009.): solidan obiteljski monovolumen već za 30.000 kn

Renault Scenic druge generacije s izdržljivim i pouzdanim turbodizelašem obujma 1870 ccm, snage 130 KS i momenta 320, udoban, prostran i razmjerno čvrst francuski monovolumen C-segmenta, ima kvalitetan dizelski motor i solidnu izvedbu, ali istanje bitno ovisi o načinu održavanja i vožnje…

Renault Scenic druge generacije, francuski kompaktni monovolumen, proizvodio se od 2003. do 2009. Premda su mu mnogi zamjerali na višku plastike, pokazao se solidnim i pouzdanim, a najuvjerljivija je upravo u verziji s turbodizelašem 1.9 dCi snage 130 KS.

Kvalitetna je cjelokupna izvedba, ali je važno da automobile nije udaren, da je kilometraža nije vraćena i da je dobro održavan. Zbog dobrih voznih svojstava, uvjerljivog komfora i niske potrošnje, mali je rizik da će ovakav auto netko prodati dok je u dobrom stanju.
Zbog toga je važno da motor ne gubi ulje, da pali iz prve, na leru radi mirno i kod dodavanja gasa ne dimi.

Prije kupnje svakako ga odvedite kod specijaliste za dizelaše, na mjerenje kompresije, jer možete naletjeti i na primjerak s više od 300.000 km. Ne može se isključiti mogućnost vraćene kilometraže. O stanju automobila čvrsto stanje unutrašnjosti ‘govori’ više nego ostalo. Naime Renaulti toga doba imali su osjetljiviju unutrašnjost nego noviji modeli. Važno je da komande zadržavaju preciznost te da pri kočenju nema vibracija, niti nepravilnosti.

Limarija je solidna i čvrsta te dobro zaštićena od korozije.Renault Scenic je po tadašnjim kriterijima zaslužio pet zvjezdica za sigurnost i to je preporuka za kupnju. Važno je da nije pretrpi sudar. Obvezno pogledajte kuglaste zglobove, gumene oslonce i prednje diskove, jer su skloni stvaranju zazora, odnosno brazdanju. Stanje se može procijeniti i po unutrašnjosti, posebice po mekanim sjedalima, sklonim deformiranju.

Podvozje je robusno i izdržljivo, ali zbog snažnog servouređaja kočnica vozači koji često koče mogu izbrazdati diskove. Trajnost ramena i kuglastih zglobova jamči robusna izvedba i mekan ovjes te je loš znak ako uočite zazor u tim sklopovima. Dakle, temeljito pregledajte sve, uključujući podvozje.

Benzinac 1.6 dobra je mjera za vozače koji ne prelaze puno kilometara, jer je znatno jeftiniji od dizelaša, a jedini osjetljivi sklop su mu bobine. Kod dizelaša treba izbjegavati 1.5 dCi, koji je za teškog Scenica malo prenježan, a i manje je kvalitetan od 1.9 dCi. Najviše problema ima sa sustavom ubrizgavanja Lucas. Naknadno je bitno poboljšan.

No, ako Renault Scenic dizel, onda 1.9 dCi. Ako je sve prethodno u redu, dakle ako je u dobrom stanju te se uvjerite da kilometraža nije vraćena, kupnja rabljenog Scenica 1.9 dCi je isplativa. Pogotovo što je cijena 10 do 20 posto niža nego kod njemačkih modela te se dobar primjerak može kupiti već za 30.000 kn.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, R4, SOHC, 8V
Obujam: 1870 ccm
Snaga: 130 KS pri 4000/min
Moment: 320 Nm pri 2000/min
Brzina: 190 km/h
Ubrzanje: 11 s
Potrošnja: 6 do 8,5 l
Proizvodnja: 2003. – 2009.
Cijena: od 20.000 do 45.000 kn

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin