TEST

Renault Twingo TCe 95 Intens, konačno došao ‘na svoje’

Francuski adut A-segmenta, ‘ispeglan’ redizajnom, s najboljim gadgetima u klasi i dovoljno temperamentnim (13,1 s, 165 km/h) turbobenzincem s 93 KS, troši oko 6 litara i vraća se u prvi plan…

Tko bi rekao da je Renault Twingo treće generacije već u petoj tržišnoj godini. Kako vrijeme ‘leti’, kao da je jučer stigao, jer izgleda ‘svježe’ i mladenački. Prvi Twingo predstavljen je krajem 1992. te se proizvodio do proljeća 2007. (u Urugvaju od 1997. do 2003., u Kolumbiji od 1995. do 2012.).

(foto: Domagoj Kovačić)

Model druge generacije na tržištu je od proljeća 2007.,  a redizajniran u ljeto 2011. U Ženevi je upravo otkrivena 3. generacija, napravljena u suradnji s Daimlerom i tehnološki srodna s budućim Smartom ForFour (prvi, koji se od 2004. do 2006. proizvodio u nizozemskoj tvornici NedCar, bio je blizanac Mitsubishi Colta). Ponudio nam je veliku novost koncepcijom ‘sve straga’. Motor je ugrađen poprečno i nagnuto iznad stražnje osovine, što osigurava bolju iskoristivost prostora u simpatičnom kutijastom autu dugačkom 3,6 m. Istodobno je prilagođena izvedbi budućeg Smarta ForTwo (zasad se ne zna hoće li stići Renaultov pandan). Simpatičan dizajn, koji je najavljen studijama Twin Run i Twin’Z, pomalo podsjeća na Fiat 500.

(foto: Domagoj Kovačić)

Renault Twingo treće generacije vozili smo, neposredno nakon uvođenja u osnovnoj benzinskoj verziji sa 70 KS, a potom i u tvornički ‘nabrijanoj’ GT izvedbi sa 110 KS. Novi Twingo nije baš bio tržišni hit i mnogim kolegama novinarima nije ‘sjeo’ na prvu. No, naš je dojam, temeljem na 30-godišnjem stručnom iskustvu, bio drukčiji. Nova u ponudi žuta Mango boja donosi još vrcakviji nastup redizajniranog Twinga, a prvo ćete po svjetlima primjetiti kako se radi o novom modelu.

(foto: Domagoj Kovačić)

Uvijek sam govorio: Ovo je drukčije koncipiran auto, pogonski sklop je postavljen kao u nekadašnjem, slavnom modelu NSU Prinz 1000, dakle motor i pogon straga, ali s poprečno postavljenim motorom. Usto je straga ovjes De Dion, a razmjerno uzdignuta koncepcija pruža ugodan položaj za volanom.

Jest, takva izvedba ne pruža ‘mirnoću’ upravljanja i na autocesti se ne može baš pustiti volan iz ruku kao s prednjim pogonom. Često sam govorio, od pištolja se ne može očekivati preciznost puške, ali zato je neusporedivo spretniji, pa i učinkovitiji u ‘bliskoj borbi’. Twingo treće generacije je redizajniran i dotjeran početkom godine, i uz obogaćenu opremu i gadge te, sada je postao onakav kakav je, možda, trebao biti već na početku. Posebice u srednjoj motorizaciji TCe 95 i s najboljim paketom opreme Intense. To je već dotjeran model A-segmenta, koji je dosadašnje vrline ‘pojačao’, a mane ‘ispeglao’.

(foto: Domagoj Kovačić)

Ukratko, to je to. Ubrzanje do stotke za 13,1 sekundu i dobro odmjeren 5-stupanjski mjenjač , uz već poznatu koncepciju koja omogućava nenadmašnu okretnost (krug okretanja 8,9 metara) omogućava pristojnu dozu užitka. A treba pohvaliti naše susjede Slovence (Twingo se, paralelno sa Smartom ForFour) sklapa u Novom Mestu. Izrada i materijali su, za automobil A-segmenta, čista petica. Sjedi se malo povišeno, pregled je izvrstan i vožnja zbilja užitak. Temperament i ubrzanja i osnovne verzije sa 70 KS, sportske sa 110, pa i ove, koja, budimo precizni, raspolaže s 93 KS pri 5500/min, daju ubrzanja i temperament malo lošiji od očekivanja za te snage, što je bila (i ostala) najveća zamjerka Twingu.

Unutrašnjost je zaigrana, baš kakva i treba biti u ovakvom tipu vozila, a posebno hvalimo novi 7 inčni Easy link. Ali motor vuče ravnomjerno i ugodno, a okretnim momentom od 135 Nm pri 2500/min omogućava i dobre performanse bez čestog šaltanja. Najveći je napredak u upravljaču, koji je postao mirniji i ‘konkretniji’. Francuski stručnjaci su posebno posvetili pozornost ‘ugađanju’ geometrije i ovjesa prednjih kotača i rezultati se vide. Twingo je okretan i stabilan. Jasno, kod ove koncepcije koja omogućava brži ulazak i postavljanje u zavoju može se očekivati i blago preusmjeravanje u graničnim uvjetima, ali to je dobro kontrolirano i po potrebi ga obuzdava ESP, koji više nije tako agresivan kao u prvoj verziji (to je također bila zamjerka). Jedini prigovor ide na premalu udaljenost papučica gasa, kočnice i spojke. Netko s većim brojem noge i većim (zimskim) cipelama bi mogao imati problema.

(foto: Domagoj Kovačić)

Očito je i ovo dokaz kako je Twingo predodređen za ljepši spol…Sada je sve fino izbalansirano i ovaj model pruža uvjerljiva vozna svojstva i pristojnu dozu užitka uz snažne kočnice. Kočnice su, a to nije zanemarivo, vjerojatno najbolje u A-segmentu. U razmjerno oštroj vožnji prosječno smo trošili 7,5 litara na 100 km, što nas baš i nije dojmilo. I po tome je napravljen napredak u usporedbi s prvim modelom. U normalnoj vožnji može se računati s pet do šest. Cijena? Za testni model treba izbrojiti 94.505 kuna, što je korektno s obzirom na sve što nudi. A cijenom osnovnog modela, 69.550 kuna, novi je Twingo jedan od najisplativijih u klasi.

Zaključak: testni Renault Twingo TCe 95 Intens onakav je kakav je Twingo treće generacije trebao biti već 2015. kad se pojavio. To je sada – to! Prtljažnik od 188 litara dovoljan je za gradske potrebe, a ispod dobro obloženog tepiha krije se odličan 0.9-litreni motor…

 

POGON

Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, zupčasti remen, blok od alu lijeva

Ugradnja: straga poprečno

Obujam: 898 ccm

Provrt x hod: 73.1 x 72.2 mm

Kompresija: 9,5:1

Snaga: 68 kW (93 KS) pri 5500/min

Moment: 135 Nm pri 2500/minMjenjač: ručni, 5 st.

Pogon: stražnji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: A-segm.,4V, 4 sjedala

Gabariti: 3595 x 1674 x 1557 mm

Međuosni razmak: 2492 mm

Cd: 0,30Krug okretanja: 8,6 m

Masa/nosivost: 988/390 kgPrtljažnik: 188 – 980 l

Spremnik: 35 l

EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/De DionKočnice: samov. diskovi 260 mm/242 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 165/65 R15

PERFORMANSE

Brzina: 165 km/h0-100 km/h: 13,1 s

Potrošnja (EU): 6,0/4,1/4,8 l/100 km

Na testu: 6,5 l/100 kmCO2: 106 g/km

CIJENA

Testni model: 94.505 kuna (12.771 eura)

Osnovni model: 69.550 kuna (9.399 eura), SCe 70 Authentique

VRLINE I MANE

+ užitak vožnje

+ krug okretanja

+ oprema

+ snažne kočnice

+ solidna izrada

– potrošnja

– papučice gasa, kočnice i spojke preblizu

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj