Mali, a opet dovoljno veliki kompaktni crossover B-segmenta iz španjolske podneblja, ponovno nas je uvjerio koliko je dobar izbor. Iako je Volkswagen pojačao ponudu uz T-Roca s T-Crossom, a Škoda sa Kamiqom ima svoju publiku, Seat će sigurno dobiti svoj dio kolača. Rijetko tko može ostat imun na ovako naglašeni dizajn, solidne vozne performanse i nove tehnologije…
Povišeni automobili naša su svakodnevica. Do jučer smo mislili, kako će se taj balon popularnosti brzo ispuhati, a on još raste i ne naslućuju mu se razmjeri krajnjih granica. Što je tome razlog? Jednostavan je odgovor, ljudi ih doživljavaju kao sigurnije i preglednije automobile s prilično solidnom razinom praktičnosti. Tu je i uvijek važni dojam profinjenosti, ali i dodatne vrijednosti koja bi se kasnije kroz prodaju mogla pokazati punim pogotkom u financijskom smislu.
Jesu li baš svi tako dobri? Neki jesu, neki baš i nisu. Ovaj naš akter zasigurno spada u prvu kategoriju. Seat Arona je priča iza koje stoji Volkswagen Grupa i kao takav je zasigurno provjerena solucija. Zategnut i fino složen mali crossover kojeg će voljeti i mladi i stari. Seat, punog naziva Sociedad Española de Automóviles de Turismo, već 4 godine je na tržištu. Arona je baš poput polubrata Volkswagen T-Roca, danas bliža T-Crossu uvijek nekako sa strane, iz prikrajka gledala svoju šansu na tržištu. Nakon osvježenja i dovoljnog radnog vijeka, s pravom se može nadati uspjehu, uz provjerenu tehnologiju, al i i mehaničku stranu.
Osvježenje je donijelo još oštriji nastup, ali i LED svjetla. Zapravo ti svjetlosni potpisi već dugo krase sve modele ove marke.
Popularne dvobojne karoserije nisu zaobišle ni ovaj model. Tako je naš testirani model stigao u atrkativnoj kombinaciji – Safir plave metalik i Magnetic Tech krova, vrijednoj 3,499 kuna. Priču o prvom dojmu koji dobivate unutar sedam sekndi (kako i Seat reklamna kampanja ide), definitivno zaokružuju 18-colni naplatci “Performance” s kotačima dimenzija 215/45 R18. Oni koji pate na vizualan nastup, možemo vam ih preporučiti, ali ako ste praktičan tip osobe, birajte nešto manje. Život u gradu lakši će vam biti s takvima, dok veće ne trpe lošije ceste, te ukupno doprinose dojmu nešto tvrđeg ovjesa.
Otvaranje vrata i ulazak u friško dotjeranu Aronu sugerira kako je tu dosta detalja koje smo viđali i prije, ali glavna priča je novi multimedijalni Seat Connect zaslon dimenzija 9,2″. Na rad sustava nemamo prigovora, radi sve fluidno i bez imalo štekanja.
Model koji se kao i Ibiza proizvodi u pogonu Martorell broji i dalje 400 litara prtljažnika. Soldino, malo bolje od prosjeka klase. Dok će se putnici straga smjestiti sasvim udobno, tek će oni nešto viši od 190 cm tražiti bolju poziciju sjedenja.
No, naglasit ćemo kako ovaj automobil osvaja i svojom razinom udobnosti, gotovo da ne umara nakon duljih vožnji, a u gradskim uvjetima svojim dimenzijama (4136 mm) ne stvara glavobolje vlasnicima kada se situacija na cestama zakomplicira i traži od vas neke dodatne manevre.
Vožnja zavojima u ovom automobilu čija je podnica udaljena 19 cm od tla, gotovo da ne daje naslutiti da se vozite u modelu crossover genetike. Arona je bliska Ibizi i u tom pogledu.
Baš kao i u prijašnjim testovima, ova Arona ponovno nas je podsjetila na čari 1.0 TSI sklopa. Testirani model došao nam je u pogonskoj izvedbi, koja bi mogla biti i najučestalija kada je Arona u pitanju, ali i svi novi manji članovi iz koncerna Volkswagen. Riječ je o jedino dostupnom 3-cilindarskom sklopu 1.0 TSI (turbobenzinskom s direktnim ubrizgavanjem) u Aroni od 110 KS, koje osjetite na 5.500 o/min. U ponudi je dostupna i inačica od 95 KS.
Kao što smo već nebrojno puno puta pisali. Agilnosti mu ne nedostaje, ali se osjeti nešto nervozniji nastup. Pogotovo prilikom kretanja tražit odmjerenu količinu gasa…
Već prije smo rekli kako su ovi motori realnost u budućnosti, a to se još jednom potvrdilo. Oduševljava elastičnošću i živahnošću, dok je potrošnja na kraju testa iznosila 7,4 litre. U prijevodu uz jedan tank od 40 litara odradili smo 540 km.
Seat Arona u svojoj kampanji osvajanja tržišta osim što ima puno talenata, svakim danom ima i sve više fanova ovog segmenta vozila. Stoga će iznos od 174.245 kuna za ovako atraktivan model biti prihvatljiv mnogima, a još više one varijante dostupne od – 147.117 kuna za Style paket i 95 KS.
Seat Arona 1.0 TSI Xperience – tehnički podaci
POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 81 kW (110 KS) pri 5.500/min
Moment: 200 Nm pri 2000-3500/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: SUV, B-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4136 x 1819 x 1552 mm
Međuosni razmak: 2566 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1200/598 kg
Prtljažnik: 400 – 1290 l
Spremnik: 40 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 265 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/45 R18
PERFORMANSE
Brzina: 182 km/h
0-100 km/h: 9,8 s
Potrošnja (EU): 6,1/5,1/4,5 l/100 km
CO2: 124 g/km
CIJENE
Testni model: 172.245 kn
Osnovni benzinski model: 147.117 kn (15.828 eura)
Foto: Hrvoje Grguljaš