Seat Leon 1.5 EcoTSI mHEV DSG FR: španjolski Golf čak je u nekim detaljima uvjerljiviji od polubrata

Španjolski kompakt u četvrtoj generaciji napredniji je nego ikad. Seat Leon baš poput polubraće iz koncerna unosi digitalizaciju u punom smislu riječi, kao i dizajnerski zaokret. Pogonski dio najzanimljiviji je u ovom benzinskom 1.5 TSI izdanju (8,4 s, 221 km/h), uz blagu hibridnu pomoć (6.6 l/100 km)…

Hijerarhija je gadna stvar. Čak i kada se dokažete, red se mora poštovati. Stoga se Seat zasigurno može pronaći u ovoj priči o društvenom poretku. Ne, nisu Španjolci u startu otpisani, baš naprotiv, ali ponovno iz sjene razvikanije polubraće traže svoju priliku. Tu prije svega mislimo na Audi i Volkswagen, a onda i Škodu, koja je možda i najbolji posao napravila, ali o tome nekom drugom prilikom…

FR paket donosi naglašenije branike, kao i stražnji difuzor s improviziranim nastavcima (foto: Hrvoje Grguljaš)

Seat je prisvojio sve najbolje i najnovije odlike s kojima se koncern hvali. Dakle, duh digitalizacije stigao je u Španjolsku. Mladi će biti oduševljeni, oni nešto stariji samo će se koji dan više navikavati na novo ozračje.

Što zapravo čeka novu, četvrtu generaciju Leona? U segmentu vozila gdje valjda svaki proizvođač ima svog predstavnika, Seat želi zadržati svoj dio kolača. Novi Leon tako će morati nastaviti putevima prethodnika, koji je bio izuzetno uspješan. Treća generacija, koja je na tržištu od kraja 2012., prošle je godine krajem srpnja proslavila proizvodnju milijuntnog proizvedenog modela.

Nakon našeg druženja, po svemu što smo vidjeli, Seat ima razloga za optimizam. Ali krenimo redom…

Novi Seat Leon od službenog predstavljanja, po pitanju dizajna odmah nas je natjerao na razmišljanje. Pomješani osjećaji zapravo sugeriraju poznate, možda već viđene linije na nekim drugim kompaktima. To su potvrdili i upiti nekolicine ljudi, koji su bili uvjereni kako je ovo Mazda3. Kasnije su se pravdali, kako nisu najbolje gledali u detalje, ali da je silueta od Japanaca. I nisu u krivu, stvarno ima dosta istine u tome. Pogotovo kada pridodate ovu Desire crvenu metalik boju (u doplati 5.825 kn)…

Ako je već dizajn viđene forme, nova LED svjetla definitivno ostavljaju dojam. Noćni sati uz Leon stvarno čine zadovoljstvo, dok stražnja LED traka posebno ostavlja bez teksta. Baš kao Porsche i Audi, tako i Seat privlači linijom preko cijele širine vozila. Priču zaokružuju dinamički pokazivači smjera. Detalj koji s razlogom osvaja.

Zaštitni znak novog Leona, zasigurno! (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testni primjerak bio je u FR paketu opreme. Ono što je R line kod Volkswagena, FR je kod Španjolaca. Dodatno isticanje sportskog stava kroz naglašenije branike, kao i dorađeni ovjes za dinamičniju vožnju.

18 colni naplatci, možda donose bolji estetski dojam, ali na našim cestama nekada nisu najbolja solucija (foto: Hrvoje Grguljaš)

Tu su i 18″ lakometalni naplatci “Performance” vrijedni 4.272 kuna. Ako nas pitate, možda je ova kombinacija pretvrda za prosječnog korisnika. Stoga se opcija sa serijski col manjim kotačima (225/45 R17, Dynamic naplatak) nameće kao logičniji izbor.

Vozačko okruženje, digitalni nastup preuzima autoindustriju sada i definitivno (foto: Hrvoje Grguljaš)

Nastavak otkrivanja Leona slijedi kroz seciranje unutrašnjosti. Naša očekivanja bila su velika, a Španjolci su svoju viziju interijera na hrabar način predstavili. U prvi plan upada taj novi digitalni nastup. Navigacijski sustav Plus veličine 10″ u doplati vrijedi 4.693 kuna i kao takav je dobra investicija. Pogotovo uz kameru za vožnju u nazad (1.747 kuna), iako nas kut njenog snimanja nije pretjerano oduševio.

Kamera je uvijek dobrodošla stvar na popisu opreme, ali kut snimanja kod Leonu traži određeno privikavanje

U usporedbi sa Škodom i Volkswagenom, grafika infotainemnta je puno razigranijeg nastupa. Kao da se više na mlađu publiku pikira…

Pogled na ostale detalje interijera ostavlja dosta prostora za komentare. Španjolci su se stvarno potrudili ponovno osvajati kroz zanimljive stvari. Ambijentalno osvjetljenje stvarno izaziva velike pohvale i komentare suputnika. Takva ‘igra’ zvana LED Wraparound višebojno ambijentalno osvjetljenje u doplati stoji 1.941 kuna.

Hola! – Leon će vas uvijek lijepo pozdraviti u večernjim satima… (foto: Hrvoje Grguljaš)

No, dojam plastike je opet u domeni Seata, nije to to. Pomalo je škriputava, pa ako ćemo iskreno, nije na razini ostalih članova koncerna. A možda je samo do novih uporaba obnovljivih materijala (pamuk, prirodna guma i celuloza) i recikliranih materijala (plastika) u raznim dijelovima vozila. A već smo mislili opet pričati o hijerarhiji…

S druge strane, položaj sjedenja i vozačka pozicija su odlični. Odmah ćete pronaći svoju idealnu kombinaciju, baš kao i suputnici. Posebno ćemo naglasiti razinu komfora na stražnjoj klupi. Dok je kapacitet prtljažnika za jedan kompakt sasvim solidan, kroz 380 litara. I više nego zadovoljavajuće.

Nije kralj u kompaktnoj klasi po kapacitetu, ali je i više nego solidan uz 380 litara… (foto: Hrvoje Grguljaš)

I dok se putnici nemaju razloga zašto javljati, vozač može uživati u vožnji. Prilično dinamičan kompakt, pokazao se prilično izravnim na volanu. Dok je ručica DSG mjenjača poput joysticka. Ako je taj oblik usvojio jedan Porsche 911, onda znajte da se radi o odličnom detalju u svakom pogledu. Vizualnom, ali i po pitanju ergonomije.

Dojam s ceste još je izraženiji uz Dynamic & Comfort paket (Seat izbor načina vožnje, podešavanje ovjesa DCC) vrijedan 5570 kuna. Dostupni programi vožnje – Normal, Comfort, Eco, Sport i Individual, ponudit će vozaču dovoljno opcija. Kako smo već rekli, ovaj Leon FR prilično je tvrd u vožnji. Stoga nabijanja i slične stvari nisu rijetkost. Rekli bismo kako je bliži sportskom nastupu, nego klasičnom, a to će cijeniti vozački entuzijasti.

Poznati 1.5 TSI u suradnji s mHEV sistemom odlično se nadopunjuje (foto: Hrvoje Grguljaš)

Testirni Leon 1.5 EcoTSI mHEV DSG FR u još jednom pogledu nas je oduševio. Znamo kako već taj 1.5 litreni sklop donosi 2-cilindrični modus, ali sada mHEV (mild Hybrid electric vehicle) nudi još jednu opciju. Doslovno se događa gašenje motora usred vožnje i održavanje postignute brzine. Napredna tehnologija 48V blago hibridine izvedbe svoju energiju dobiva kroz suptilno punjenje litij-ionske baterije strujom tijekom kočenja ili gašenjem dvaju od četiri cilindra. Dok čitate ovo, vjerojatno si mislite, pa kako je sve ovo komplicirano. Nije! Seat sve sam odrađuje i ‘ugađa’ svom sustavu, pogotovo uz uglađeni 7-brzinski DSG.

Cijela ta pogonska mašinerija rezultira i dobrim performansama na koncu. Potentnih 150 KS donosi dobra ubrzanja i međuubrzanja. Do 100 km/h za malo više od 8 sekundi. Leon nabire brzinu sve do najvećih 221 km/h. Sasvim respektabilna brojka, kao i ona u pogledu potrošnje – u našem slučaju 6,8 l.

Za kraj ostaje cijena, Seat Leon tek je nedavno stigao u domaće salone. Kao takav, traženi iznosi za njega su još uvijek prilično osebujni. Bogato opremljeni testni Seat Leon FR stoji 252.000 kuna, iznos je to koji može ostaviti krivu sliku među potencijalnim kupcima. Zato u ovoj priči ističemo izvedbu Seat Leon 1.5 EcoTSI XCellence od 180.196 kuna. Model bogato opremljen u startu po ipak puno prihvatljivijim uvjetima. Ako ćemo već o dobrim prilikama, Leon svoju kampanju starta s 1.0 TSI (110 KS) i cijenom od 148.615 kuna. Ne zaboravimo, u ponudi je dostupan i karavanski Sportstourer od 160.825 kuna.

Noćni sati, vrijeme kada Leon dolazi do punog izražaja (foto: Hrvoje Grguljaš)

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, 16V, MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
Obujam: 1498 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 85,9 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5000-6000/min
Moment: 250 Nm pri 1500-3500/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, kompakt, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4368 x 1800  x 1456 mm
Međ. razmak: 2686 mm
Cd: 0,27
Masa: 1286 kg
Prtljažnik: 380 – 1300 l
Spremnik: 50 l
Krug okretanja: 10,5 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Multi-link independent
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi (288 / 272 mm)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/40 R18 92Y

PERFORMANSE
Brzina: 221 km/h
0-100 km/h: 8,4 s
Potrošnja (EU): 6,4/5,6/5,1 l/100 km
Na testu: 6,8 l/100 km
CO2: 127 g/km

CIJENA
Testni model: 252.381 kuna
Početni benzinski model: 1.0 TSI Style (110 KS) 148.615 kuna
Početni dizelski model: 2.0 TDI evo Style (115 KS) 162.532 kuna

Prednosti i mane
+ izolacija zvuka
+ potrošnja i djelovanje mHEV sistema
+ LED svjetla
+ prostranost na stražnjoj klupi
– digitalizacija se neće svidjeti svima
– plastičan dojam interijera

foto: Hrvoje Grguljaš


Komentari

loading...