TESTIRALI SMO

Škoda Kodiaq Selection 2.0 TDI DSG, još veća i naprednija, kladimo se na veliki uspjeh!

Foto: N.J. (Autoportal.hr)

Nova generacija najvećeg i najistaknutijeg SUV vozila u portfelju marke Škoda odlikuje se snažnim i robusnim izgledom, te brojnim naprednim tehnologijama. Kodiaq od sad dolazi s većom ponudom motora, u rasponu od 150 do 204 KS, a velika novost je PHEV verzija. Mi smo isprobali dizelski 2.0 TDI, vjerujemo i najčešći izbor budućih kupaca…

Škoda kao Škoda, uvijek poentira. Bez ikakvih pompoznih i radikalnih dizajnerski novina, opet izbace model koji će u idućim godinama bit zasigurno jedan od najtraženijih SUV modela. Obitelji i aktivni ljudi uz Kodiaq jednostavno dobivaju opciju više. To više spaja provjereni vozački potencijal, cjelokupni dojam, te naravno na kraju i same gabarite kada su ‘kvadrati’ i komocija u pitanju.

Škoda logo je nestao zauvijek, barem što se stražnje strane vozila tiče na svim modelima marke (Foto: Nikola Jurković)

Nova generacija modela Kodiaq može se pohvaliti bogatijim popisom serijske opreme. Za početak to uključuje matrix LED glavna svjetla, električni poklopac prtljažnika i KESSY Advanced ulazak i paljenje vozila, a tu je i trozonski “Climatronic”, te ambijentalno osvjetljenje, kao i dugački popis sigurnosnih asistenata.

Novi Kodiaq u odnosu na prethodnika broji 61 mm više u duljinu, te je za 20-ak mm uža i niža! Uživo je sve na strani nove, osim nas samih, dosta smo čuli lokalnih promatrača i komentatora s tezom – kako izgleda puno veće od ‘starog’. Oštrije ravne linije, veći i pravokutni lukovi blatobrana rezultirali su i boljom aerodinamikom (cd= 0,282), a sve zaokružuje efektna LED rasvjeta, koja baš ostavljaju dojam. Pogotovo u večernjim satima kada odlična Matrix LED glavna svjetla i prednja rešetka s vodoravnom svjetlosnom trakom zasvijetle kroz 14 svjetlosnih elemenata, u doplati vrijednih 147,50 eura. Ovo obavezno kliknite u konfiguratoru!

Potpuno novi Kodiaq na test je stigao u Selection paketu opreme, u zanimljivoj Bronx zlatnoj metalik boji (571 euro u doplati). Kupci na izbor imaju 9 boja (dvije nemetalik i sedam metalik boja). U našoj priči bio je i paket ‘Optic’ (398 eura), a to znači uzdužne krovne nosače u srebrnoj boji, kao i D-stup. Izbor naplataka je također bogat, a mi smo se vozili na 19 colnim Lefka naplatcima (716 eura).

Dojam je kako Česi igraju na sigurnu kartu, stoga dizajnerski nisu išli u neke ekstreme. Tako da rubriku dizajna možemo samo zaključiti s mišlju, ako vam trenutno nije napet, dajte još malo vremena linijama nove generacije.

Škoda i prtljažnik, uvijek razlog velike fascinacije…

Doživljaj vanjski linija i samog lima, ostao je isti i na prvo sjedanje i pogled u unutrašnjost. Novi Kodiaq je kako kažu još prostraniji i sigurniji. Za potonje vjerujemo, a za prostranost ako i je, milimetarske su razlike. Prtljažnik je ogroman (preko 900 litara), a u njemu se krije i treći red sjedala. Poboljšana su i dva elementa za prtljagu ispod podnice prtljažnika i sada su od aluminija. Druga generacija modela Kodiaq sada ima i zaštitu na rubovima vrata. U prtljažniku se nalazi QR kod, koji povezuje korisnike na videozapis s uputama kako u potpunosti iskoristiti pretince za prtljagu i pohranjivanje. Česi su stvarno mislili na svaki detalj…

Reakcije publike prilikom predstavljanja (u travnju) na sam interijer su bile različite i pomalo dosta oštre. Baš zato smo i mi imali pomalo zadršku, a koja je nestalo točno nakon pola minute i prvog kruženja pogledom kroz cijeli vozački i suvozački dio.

Trokraki volan i mjenjač iza, sve to znači puno čistine i prostora… (Foto: Nikola Jurković)

Model koji se hvali novom generacijom dizajna Modern Solid, dolazi s najsuvremenijim infotainment sustavima, uključujući opcijski 13” zaslon i head-up zaslon (1448 eura). Inovativni Škoda Smart Dials s dodirnim kontrolama i 10” Virtual Cockpit dio su serijske opreme. A i ChatGPT je u pripremi…

Multimedijski dio radi odlično, serijska kamera je isto dobra, a za ozvučenje se kod Škode tradicionalno brine Canton s 13 zvučnika i subwooferom u prtljažniku, koji dobivate odabirom Convenience Plus paketa (2236 eura).

Digitalni kokpit je pregledan, nudi čitav niz prilagodbe po vašoj želji preglednika. Od navigacije preko cijelog zaslona, do samo brojki potrošačke prirode i jasno pokazivača brzine. Na prvu je malo konfuzno, ali se vrlo brzo shvati način i postupak aktiviranja preko upravljača, odnosno doslovno 2 tipke i ‘skrolera’.

Preko središnjeg ‘koluta’ birate nekoliko opcija – pojačavanje zvuka radija, izbor programa ventilacije… (Foto: Nikola Jurković)

Totalno dobra stvar je i ručica mjenjača pozicionirana iza upravljača. Što zbog ergonomije, što zbog čistine prostora, ovo je bila jako dobra odluka Češki inženjera i dizajnera. Vrhunski detalj je svakako i Škoda Smart Dials, preciznije tri rotacijska gumba smještena ispod zaslona infotainment sustava. Klikom na središnji kolut (32 mm) birate jednu od opcija – pojačavanje zvuka radija, izbor smjera i jačine puhanja klime. Za svaku pohvalu je i ventilirani Phone Box koji omogućuje  punjenje dva smartphonea istovremeno, snagom od 15 W, a tu su i 4 USB-C priključka. I to dolazi serijski, top!

Drugi red se može pomicat, iako ima dosta prostora dojam je da primjerice Superb daje više (Foto: Nikola Jurković)

Moramo priznati da se ne sjećamo kada je neki automobil na testu imao ovoliko alcantare kroz cijelu unutrašnjost. Baš tako je opremljen bio testni Kodiaq. Sivi interijer, tj. paket interijera Lounge (1638 eura) s takvim jednim detaljem i sjedalima u eko izvedbi (kombinacija reciklirane pređe i prirodne vune), jako su podigli cijeli izgled i dodatno dali na profinjenosti modela. E da, sjetili smo se alcantarom nakrcanog prvaka, bio je to Porsche Cayenne GTS, koji je stigao iz Zuffenhausena i tvornice direktno, a bio je ‘u fullu’. U tome su gotovo tu negdje…

Sa sjedalima do konačne ocjene za unutrašnjost. Nakon jednog duljeg putovanja i dionice od gotovo 3 sata, nismo ni u jednom trenutku osjetili osjećaj ukočenosti. Sa svakom novom vožnjom smo sve više dobivali potvrdu kako je ovaj automobil jedan od onih, kad hitno trebate odraditi poslovni sastanak na udaljenosti i od 1000 km, bez duljeg stajanja, a da to ni automobilu ni vama neće biti ni najmanji problem. Veliki palac gore!

Kodiaq je tvrđava na cesti. Nedavno je to potvrdio i Euro NCAP dodijelivši velikom SUV modelu 5 zvjezdica. Druga generacija modela Kodiaq dolazi s do devet zračnih jastuka. Uz zračne jastuke za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za prednja sjedala, zračni jastuci za glavu i središnji zračni jastuk između vozača i suvozača već su dio serijske opreme. Bočni zračni jastuci za drugi red sjedala dostupni su opcijski. Ali to nije dovoljno danas u bodovanju, nego i sve tehnologije moraju zadovoljiti standarde. Druga generacija modela dolazi uz brojne nove sustave potpore. Spektar se proteže od potpore pri skretanju (Turn Assist), koja pomaže u sprječavanju nesreća pri skretanju na križanjima, do potpore za parkiranje na daljinu (Remote Park Assist), koja omogućuje parkiranje putem nove aplikacije MyŠkoda. Mnogi sustavi koji su već bili dostupni u prethodniku, kao što su potpora pri promjeni voznog traka (Side Assist) i potpora Travel Assist, imaju značajne funkcionalne nadogradnje. Povrh toga, aktivna i pasivna sigurnost novog modela Kodiaq dodatno je poboljšana upotrebom novih nanoradarskih senzora na prednjem i stražnjem braniku.

Dizelski adut u 150 KS snažnoj verziji, optimalan za normalne vožnje…

U pogledu vožnje, Škoda Kodiaq je opet zaslužila dobre kritike. Ovo je klasičan SUV model s dobrim vozačkim predispozicijama. Njegove proporcije ne stvaraju hendikep u vozačkom smislu, tako ni masa od 1700 kg i ne zvuči pretjeranom. Dobar osjećaj je i na trokrakom volanu koji je ugodan u ruci, a koji ostavlja dobar utisak s asfalta. Ipak, sve počinje i završava s pogonom. Testirali smo dizelski, dobro znani 2.0 TDI od 150 KS, u pratnji s DSG mjenjačem. Dojma smo kako će ova kombinacija i dalje bit najzastupljenija. Zašto? Zato jer ide jako dobro, nije pretjeran potrošač, a opet je iznimno ugodan i prilično ugušen što se tiče zvuka. Vozač će uživati u solidnim performansama od 9,6 sekundi do 100 km/h i krajnjih 205 km/h. U sedmodnevnom testu smo zabilježili 7,3 litre potrošnje na 100 km. Takvim brojkama Kodiaq s lakoćom ide i 800 km s jednim tankom. Isto tako, Kodiaq je dostupan još u benzinskoj 1.5 TSI varijanti i benzinsko-električnoj 1.5 TSI iV PHEV (domet na struju 100 km!).

Novi Kodiaq i njegova budućnost? Najbolja stvar je što internet pamti, pa mi možemo ovako mirne duše i prilično samouvjereno napisat kako smo uvjereni u uspjeh ovog modela. Škoda će opet obilježavati lijepe prekretnice i jubileje i s ovako jednim prestižnijim modelom. Modelom koji nije jeftin, ali opravdava svaki traženi euro. Dakle, svaki od 36.562 eura, pa na više!

 

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, DOHC
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3000-4200/min
Moment: 360 Nm pri 1600-2750/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5V, 7 sjedala
Gabariti: 4.758 x 1.864 x 1.659 mm
Međ. razmak: 2.791 mm
Udaljenost od tla: 189 mm
Masa: 1655 kg
Prtljažnik: 910 – 2105 l
Spremnik: 55 l
Krug okretanja: 11,2 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Multi-link
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R19

PERFORMANSE
Brzina: 205 km/h
0-100 km/h: 9,6 s
Na testu: 7,3 l/100 km
CO2: 138 g/km

CIJENA
Testni model: 51.999 eura
Početni benzinski model: Selection 1.5 TSI ACT 110 kW DSG mHEV (36.562 eura)
Početni dizelski model: Selection 2.0 TDI 110 kW DSG (41.482 eura)
Početni plug-in hibridni model: Selection 1.5 TSI iV 110 kW DSG PHEV (43.760 eura)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj