USPOREDNI TEST AUTOZEITUNG.DE

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI pobijedila Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI i BMW 318d Touring!

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI i BMW 318d Touring, tri karavana s turbodizelskim motorima 2.0, 150 KS i automatskim mjenjačem. Autozeitung.de je usporedio ‘neusporedivo’, jer je BMW jedini premium, srednje klase (D-segment) i sa stražnjim pogonom, iznjedrio je očekivanog pobjednika…

Kad se u bilo kojem njemačkom usporednom testu pojavi Škoda Octavia, pobjednik se zna unaprijed. Ugledni njemački Autozeitung.de, koji je poznatiji po tiskanom izdanju, magazinu Auto Zeitung,, usporedio je tri dizelska karavana: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI i BMW 318d Touring. To te usporedba neusporedivog, jer je Golf kompaktna klasa (C-segment), Octavia je na granici kompaktne i srednje klase (C i D-segment), a BMW Serije 3 je srednja klasa (D-segment). BMW Serije 3 je jedini premium…

BMW 318d Touring, dimenzija 4713 x 1827 x 1445 mm i međuosnog razmaka 2851 mm, pokreće se 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1995 ccm, koji razvija najveću snagu od 150 KS pri 4000/min i najveći okretni moment od 320 Nm pri 1500 – 3000/min. Snaga se na stražnje kotače  prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1740 kg. Do stotke ubrzava za 8,8 s, najveća je brzina 215 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,9/34,5 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 5,8 l/100 km. Osnovna verzija stoji 41.380 eura.

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, dimenzija 4702 x 1829 x 1500 mm i međuosnog razmaka 2686 mm, pokreće se 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1968 ccm, koji razvija najveću snagu od 150 KS pri 3000 – 4200/min i najveći okretni moment od 360 Nm pri 1700 – 2750/min. Snaga se na prednje kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom DSG 7. Izmjerena je masa 1496 kg. Do stotke ubrzava za 8,8 s, najveća je brzina 222 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,1/33,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 4,7 l/100 km. Osnovna verzija stoji 31.563 eura.

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI, dimenzija 4633 x 1789 x 1498 mm i međuosnog razmaka 2672 mm, pokreće se 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1968 ccm, koji razvija najveću snagu od 150 KS pri 3000 – 4000/min i najveći okretni moment od 360 Nm pri 1600 – 2750/min. Snaga se na prednje kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom DSG 7. Izmjerena je masa 1528 kg. Do stotke ubrzava za 8,6 s, najveća je brzina 223 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,9/33,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 4,9 l/100 km. Osnovna verzija stoji 34.444 eura.

Ovo su ocjene po modelima i kategorijama, a svaka kategorija ima max. 1000 bodova.

BMW 318d Touring, Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI: 

Karoserija: 682, 675, 662
Vozni komfor: 728, 739, 732
Motor/Mjenjač: 656, 679, 679
Vozna dinamika: 694, 686, 695
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2760, 2779, 2768
Troškovi/Ekologija: 339, 397, 395
Konačna ocjena: 23099, 3176, 3163
Poredak: 3, 1, 2

Pobjednik je, naravno., Škoda Otavia Combi 2.0 TDI, premda je ovo usporedba krušaka i jabuka. Da premium izvedba krije nešto više, pokazuje i usporedba mase. Bavarski je model veće mase za  čak 244 kg od češkog i 212 od njemačkog, a s nominalno istom snagom i manjim momentom jednako brzo ubrzava kao češki i od njemačkog zaostaje za 0,2 s. Ima stražnji pogon i 8-stupanjski automatski mjenjač s hidrodinamičkim pretvaračem momenta, umjesto DSG 7. Ima i najveće dimenzije i uvjerljivo najveći međuosni razmak.

Ovako je ocijenio Paul Englert, Autozeitung.de:

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI osvaja još jednu tijesnu pobjeda na usporednom testu, velikom količinom prostora, velikom ergonomijom, učinkovitim pogonom, dobrom udobnošću i sigurnim ponašanjem u vožnji. S najnižom cijenom ona poboljšava svoje perspektive. Uvjerljiva su svojstva i novog, tijesno poraženog Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI.
Vozi se i nudi komfor uravnoteženije od Škode, ali nedostaje nekoliko litara prtljažnika, kočni put je malo duži, komande zahtijevaju više pažnje, a cijena je viša. Tehnički zahtjevan, ali i težak, kvalitetniji i jednostavan za upotrebu BMW 318d Touring, sa sportskim ovjesom, razmjerno velikom potrošnjom i višom cijenom, ovdje nema šanse.

Izvor: Autozeitung.de

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin