Škoda Superb je u prvoj verziji predstavljena u rujnu 2001., kao 10 cm rastegnuta verzija Volkswagen Passata B5.5 te je u do ožujka 2008. proizveden u 136.068 primjeraka…
Za razliku od prvog modela, koji je bio gotovo jednak Passatu i proizvodio se samo u limuzinskoj verziji, drugi, kao transformacija Passata B8, imao je samosvojan dizajn.
Uveo je zanimljivu inovaciju stražnjeg poklopca prtljažnika, s otvaranjem kao u klasičnoj limuzini i kao peta vrata (aktivira se polugom), a na jesen 2009. ponudu je obogatio karavan Combi.
Premda su mnogi zaključili da su Volkswagenovi stratezi u dizajnu ‘povukli ručnu’, odnosno namjerno ‘sfušali’ stražnji dio osnovnog limuzinskog modela, kako Škoda Superb ne bi ugrozio neprikosnoveni Volkswagen Passat, kritike su bile iznimno dobre. Pogotovo za golemi karavanski model.
Zbog toga je postigao dvostruko veći uspjeh te je ukupno proizvedeno 560.000 primjeraka, od toga čak 200.000 u Kini.Sada je stigao novi model, koji je, za sve koji su ga vidjeli rekli su ‘wow’.
Škoda Superb sada je zbilja Superb, ali je u svemu bitnome to Passat na kvadrat, a cijeli koncept smo upoznali na prezentaciji u Costa Smeraldi.
Doslovno je tako, Škoda Superb je tehnološki 100% Passat sa sljedećim razlikama: dužina je povećana sa 4767 na 4861 (+94), širina sa 1832 na 1864 (+32) i visina sa 1456 na 1468 (+12) mm. Međuosni razmak je rastegnut sa 2791 na 2841 (+50), a prtljažnik, pazite sad, sa 586 do 1552 l na 625 do 1760 litara.
Povećanje od 39 do 208 litara. A dizajn je zbilja Superb i Novi će Superb zasigurno preuzeti dio kupaca Passata.Osim što je dizajn vrhunski, mnogima bolji od Passata, izvedba više nema ni traga ‘jeftilena’, dapače, približava se premiumu. Zbog toga nije čudno što novi Superb u Njemačkoj uspoređuju s Mercedes-Benzom E-klase i u tim odmjeravanjima redovito pobjeđuje.
Što drugo kazati, izvedba je u svemu perfektna i plaćam večeru svakome tko ukaže na ijednu realnu manu ovog auta. Model koji smo vozili ima ‘najpogođeniju’ motorizaciju – 2.0 TDI sa 340 Nm i 150 KS s filigranski preciznim automatiziranim mjenjačem DSG7, sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom.
Što reći kad stotku hvata za 8,8 sekundi, može potegnuti 220 km/h, u gotovo sportskom, a istodobno gospodskom stilu, a deklarirano troši 4,5, realno 5,5 do 6 litara (na testu 6,1). Dovoljan, sasvim je osnovni Superb 1.6 TDI sa 120 KS i osnovnom opremom, kao što smo već naveli u prvom linku.
Vozi se kao u pravoj statusnoj limuzini, uz raskošan komfor i osjećaj da je sve napravljeno filigranski, precizno u mikron. A cijene su nešto niže od usporedivih Passata. Ovo je zasigurno jedan od najvrjednijih i najvažnijih noviteta godine.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, common railObujam: 1968 ccmProvrt x hod: 81,4 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3500 – 4000/minMoment: 340 Nm pri 1750-3000/minKompresija: 16,2:1
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski, 7 st.
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, MacPhersonove opružne noge, stabilizator: straga. Multilink sa stabilizatorom
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 320 mm, straga puni diskovi 300 mm, ABS/EBD/BAS/ESP
Gume: 235/45 R 18
Karoserija: limuzina D segmenta, 4 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 4861 x 1864 x 1468 mm
Osovinski razmak: 2841 mm
Prtljažnik: 625-1760 l
Masa/nosivost: 1485/545 kg
Spremnik goriva: 66 l
Krug okretanja: 11,4 m
Najveća brzina: 220 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,8 s
Potrošnja: grad 5,4 / otvoreno 4,1 / kombinirano 4,5 l/100 km
Potrošnja na vožnji: 6,1 l/100 kmCO2: 119 g/km
Cijena: 261.353 kn (34.388 eura)
Cijena s doplatama: 287.488 kn (37.827 eura)
Osnovni benzinac: 183.594 kn (24.157 eura) – 1.4 TSI Active (125 KS)
Osnovni dizelaš: 185.889 kn (24.459 eura) – 1.6 TDI Active (120 KS)
VRLINE
+ komfor
+ prvoklasna izvedba
+ dizajn+ performanse
+ sigurnost
– ???