TESTIRALI SMO

SsangYong Musso Grand 2.2 XDI 4×4 A/T Ultimate, odlična pick-up računica

Foto: Nikola Jurković

Musso Grand je novi pick-up na tržištu, radni stroj koji je prije svega ugodno vozilo za korištenje u različitim životnim situacijama. Dizelski 202 KS, mogućnost odbitka PDV-a, već u startu zvuči jako dobro…

Publika za ovakav tip automobila kod nas možda nije velika, ali opet je ima dovoljno za otvorenu borbu između konkurencije. Pick-up modeli kod mnogih izazivaju velike simpatije, pa taj mali tržišni dio kolača trgovci ipak rado plasiraju na tržište. Najnoviji dodatak među njima je SsangYong. Poznato ime jedno vrijeme je uzelo pauzu na domaćem tržištu, ali sad je opet s nama i ova korejska marka nudi niz zanimljivih modela. Tu je Korando, a od neki dan i Torres. Međutim, o njima ćemo detaljnije neki drugi put. Sad pod povećalo ide – Musso Grand!

Pick-up tržište je dugo bilo u vladavini azijski predstavnika, tek pod zadnje se pojavio Amarok i Ranger. Dakle, konkurencija je u ovoj priči prilično ozbiljna i za svaki od njih se može reći kako su svojevrsno kultni modeli, pogotovo Hilux. No, to SsangYong sigurno neće spriječiti za osvajanja nekog postojećeg ali i novog vlasnika pick-up modela. Naravno, opet su tu N1 opcije koje će tvrtkama posebno dobro zvučati s odbitkom PDV-a.

Novi Musso Grand stiže u 5,4 metara dugom izdanju, s krutom šasijom i lisnatim oprugama. U tom gorostasnom nastupu skriva se ‘double cab’ varijanta, dakle kabina u dva reda. Možemo odmah otkriti i reći kako je ovo pick-up s daleko najviše prostora za putnike. Osim prostora, svi unutar vozila mogu uživati u prilično udobnom terenskom vozilu. Djelomično je to i zbog velikog 3,21 metara dugog međuosovinskog razmaka. Veliki plus za SsangYong u tom pogledu!

Vizualno se Musso Grand ne ističe. Definitivno privlači poglede, ali to je najviše zbog toga što je novost na prometnicama. Dizajnerski nije tražio očito bodove na temu – agresivnosti i moći. Baš zbog toga nam je zapravo i žao, jer bi to bio na neki način ‘final touch’. Zanimljivo, sve to potpisuje dizajnerski studio Pininfarina.

Kad smo već na komentiranju vanjski elemenata, završit ćemo s teretnim prostorom. Dovoljno i za euro paletu, a kako i ne bi bilo kad je 1610 mm dug, 1570 mm širok i sa stranicama visine 570 mm. U gabaritima, čak 1010 litara prostora. S ugradbenim pokrovom ta iskoristivost je još veća. Usporedba s konkurencijom otkriva kako je nadmašio Hilux za preko 10 cm, ali gubi bitku s pick-up modelom Volkswagen Amarok. Sve to na kraju staje u 1.040 kg korisne nosivosti, dok Musso Grand može povući do 3 tone.

 Euro paleta ovdje ide bez problema… (Foto: Nikola Jurković)

Vozačko okruženje čini dobra preglednost, čak i pored toliki proporcija vozila. Novi Musso Grand iznimno je napredan i stvarno oduševljava u pogledu opreme i tehnologija. Za početak, virtualni kokpit je nešto što je ne viđate baš svaki dan u ovakvim tipovima vozila.

Na prvi pogled ne bi rekli da gledate u ambijent jednog pick-up modela (Foto: Nikola Jurković)

Jako je ugodan oku i vizualno dopadljiv grafičkim detaljima. Od opreme veliki plus je i multimedija, a s Ultimate paketom opreme dobivate i opciju poput hlađenja i grijanja kožnih sjedala. A tu je i kamera za vožnju u nazad. Opreme u Ultimate paketu opreme stvarno ne manjka, očito je došlo vrijeme u kojoj i pick-up modeli sad igraju na tu kartu…

Terenske ambicije jako dobro stoje Musso Grand izvedbi. S udaljenošću od tla koja iznosi 20 cm, može i u prilično zahtjevne uvjete kročiti. Napominjemo, uz odgovarajuće gume i reduktorom pogona. Koliko god bio terenski karakteristika, Musso u gradu i ostalim prometnicama vozi jako ugodno. Šest brzinski automatik u tome pomaže (dostupna je i ručni mjenjač), te odlično kormilari 2,2 litrenim dizelašem od 202 KS. Najveći moment stvara već na 1.600 okretaja.

Koliko troši ovaj terenski radni stroj, s dozom urbanih SUV modela? Na testu smo bilježili oko 9 litara, što znači kako s jednim tankom može prevaliti i do 900 km (tank 75 litara).

SsangYong povratak na hrvatsko tržište planira i s atraktivnim cijenama. To otkriva i akcijski cjenik koji Musso Grand u Active paketu definira s iznosom od 34.199 eura.

 

POGON
Motor
: turbodizelski, 16 ventila, redni 4 cilindra, D22DTR
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2.157 ccm
Promjer i hod: 86,2 x 92,4 mm
Kompresija: 15,5 : 1
Snaga: 149 kW (202KS) pri 3.800 o/min
Moment: 400-441 Nm pri 1.600-2.600/min
Mjenjač: automatski, 6 st.
Pogon: na sve kotače (opcijski)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: pick-up, 4V, 5 sjedala
Gabariti: 5.405 x 1.950 x 1.855 mm
Međuosovinski razmak
: 3.210 mm
Teretni prostor: duljina 1610 mm, širina 1570 mm, dubina 570 mm
Cd: 0,31
Udaljenost od tla: 220 mm
Krug okretanja: 12,2 m
Masa/nosivost: 2185 kg
Spremnik: 75 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: opruge / multi-link
Kočnice: Ventilirane disk kočnice/straga: disk kočnice
Ručna kočnica: ručna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/60 R18

PERFORMANSE
Brzina: 177 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Potrošnja: 9,8 l / 100 km
CO2: 226 g/km

CIJENE
Testni model: 41.999 eura
Osnovni model: 34.199 eura (2.2 XDI Active 4×4, ručni mjenjač)

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo