MALIŠAN NA KVADRAT

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 12V GL+ AC, crossover u tetrapaku, najfunkcionalniji model A-segmenta

Dizajn s tri rebra na C-stupu izveden je iz modela SC100, predstavljenog 1978. Djeluje poput metalnog bumbara, dug je 370, širok 169 i visok 159,5, uz međuosni razmak koji iznosi 243,5 cm

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 12V, visok poput SUV-a Vitara i solidno širok pruža neočekivano velik komfor za auto od 3,7 m, što zaokružuje velik prtljažnik. Osnovni model s prednjim pogonom ima gepek kapaciteta 267 litara, što je izvrsno za automobil najmanje klase Razmjerno visok položaj sjedenja povećava vidljivost i osjećaj sigurnosti, a novi infotainment pruža podršku za Apple Car Play.

Za karakteristični izgled malog, a velikog crossovera Suzuki Ignis  zaslužna je i visina vozila od poda, koja iznosi povećih 18 cm te je izvrsno prilagođen našim cesta, s mogućnošću silazaka s asfalta, Sve to ukazuje da bi se mogao pridružiti izvrsnom uspjehu Vitare na našem tržištu, a da Suzuki postaje ‘ozbiljan igrač’ pokazuju izvrstan startni uspjeh crossovera Suzuki SX4 S-Cross i uspješan nastup u B-segmentu modela Suzuki Swift četvrte generacije.

Suzuki Ignis je napravljen je na novoj platforme koja minimizira prostor potreban za smještaj motora, čime se suvišak prostora stavlja na raspolaganje za smještaj putnika i prtljage. Položaj za volanom je ugodan. Vozač se osjeća kao da je u automobilu kompaktne klase, čemu doprinosi velika visina i uzdignutost karoserije.

Iznenađujuće komforna i funkcionalna unutrašnjost (za automobil dužine 3700 mm) pregledni instrumenti i 9-inčni dodirni ekran, uz precizne komande pružaju izvrsnu ergonomiju

Funkcionalnost povećava mogućnost uzdužnog pomicanja stražnjih sjedala, te odvojeno pomicanje i kutno namještanje stražnjeg naslona, po čemu je Suzuki Ignis jedinstven. Mogućnost kombiniranja prostora za putnike i prtljagu čini ga multitalentom za obiteljske potrebe, a zbog izvrsnih voznih mogućnosti te vrlo prostrane i funkcionalne unutrašnjosti može dobro poslužiti i kao (pomoćni) poslovni automobil.

Za pogon je zadužen 4-cilindarski benzinski 1.2 Dualjet , koji iz obujma od 1197 ccm razvija 83 KS pri 6000/min. Zanimljiv je po visokom stupnju kompresije (13:1) kojeg ostvaruje Atkinsonovim ciklusom, a upotpunjen je 12V blago-hibridnim remenskim sustavom, koji pruža zanimljiv strujni impuls u području nižih okretaja. Suzuki nije išao prema 3-cilindarskoj izvedbi 1.0 i ovaj paket pruža uvjerljive performanse, poletnost i elastičnost bez turbopunjača. Kubici su kubici…

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 12V do stotke ubrzava za 12,4 s i postiže 165 km/h. To je ‘puna šaka brade’ za ovakav auto, omogućava poletnost u gradu i dobre performanse na otvorenom. Lijepo povuče, pomaže mu precizan 5-stupanjski mjenjač. Lako se zavrti i preko 6000/min, ali realno ga nema potrebe ‘cijediti’ iznad 5000/min, kada i razina buke poraste. Premda najveći okretni moment ostvaruje pri 4400/min dovoljno je elastičan pe se solidni brzinski prosjeci mogu postići srednjim režimom vrtnje i bez čestog šaltanja. Uz sve to realna je potrošnja goriva pet do šest litara

Atmosferski 4-cilindraš gotovo kvadratnog omjera promjera i hoda (73,0 x 71,5) radi uglađeno i rado se vrti. Atkinson ciklus i hibridna potpora ubrzavaju odziv na gas i poboljšavaju elastičnost te se u vožnji stječe dojam da je snažniji od deklariranih 83 KS

Razmjerno velika širina i dobro složeno podvozje, usprkos SUV-ovski uzdignute podnice omogućava i dobro, sigurno ‘peglanje’ zavoja. S obzirom na uzdignutu karoseriju iznenađujuće dobro i sigurno drži se podloge. Ne treba naglašavati da je vrlo okretan i ima dobre mogućnosti za silazak s asfalta. Uz bogatu opremu (alu naplaci, touch screen, kamera za rikverc automatsko kočenje, grijanje prednjih sjedala, uzdužno pomična stražnja klupa s podesivim nagibom naslona) cijena od 106.611 kn

Suzuki Ignis je kao stvoren za one kojima baš treba mali, ali vrlo funkcionalni auto, koji je umjetnik za grad, a dobro snalazi na otvorenom. Dovoljno snage ima i za autocesti  Oduševljava kompaktnost, solidnost i kvaliteta izvedbe (napravljen je u Japanu). Premda je već petu godinu na tržištu, zbog vrlo funkcionalne i kvalitetne izvedbe te činjenice da nema izravnih konkurenata, jeda je od najzanimljivijih malih automobila na našem tržištu. Palac gore!

Uzdignuta silueta, s 18 cm udaljenosti podnice od podloge, stvara crossoverske mogućnosti, razmjerno velik međuosni razmak (2435 mm) omogućava neočekivan komfor straga, gdje ima prostora i za tri osobe. Atraktivnost povećava C-stup s ‘škrgama’ te crni 16-colni aluminijski naplaci

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 12V GL+ AC

POGON
Motor: benzinski, 4-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1197 ccm
Provrt x hod: 73 x 71,5 mm
Kompresija: 13:1 (Atkinson ciklus)
Snaga: 61 kW (83 KS) pri 6000/min
Moment: 107 Nm pri 2800/min
Hybridna potpora: blaga 12V
Mjenjač: ruč., 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback A-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 3700 x 1690 x 1595 mm
Međuosni razmak: 2435 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 9,4 m
Masa/nosivost: 870/1330 kg
Prtljažnik: 267 – 1097 l
Spremnik: 32 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica (s opcijom Safety Pack)

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 175/65 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 165 km/h
0-100 km/h: 12,4 s
Potrošnja (EU): 4,6/4,1/4,3 l/100 km
Realno: 5 – 6 l/100 km
CO2 (WLTP): 123 g/km

CIJENE
Testni model: 106.611 kn
Osnovni model: 95.186 kn – 1.2 GL+ AC

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj