Peta generacija Volkswagenovog malog teretnjaka dolazi s čišćim dizelskim motorima, više prostora za teret i mnogim naprednim značajkama, koje ne moraju nužno biti i praktičnije
Točno godinu dana nakon što smo se prvi put s njime susreli, petu generaciju izuzetno uspješnog modela, proizvedenog u preko tri milijuna jedinica, isprobali smo u izvedbi gradskog dostavnog furgona.
Za sam početak, krenimo od njegove osnove. Po prvi puta ovaj višenamjenski Volkswagen temelji se na modularnoj poprečnoj platformi (MQB), koju koristi i Golf 8. To se odmah osjetiti. Širi trag kotača, duži međuosovinski razmak i nova stražnja osovina osiguravaju veću dinamiku i užitak u vožnji. Caddy je stabilan na cesti, ima čvrst, ali udoban ovjes. U brzim zavojima se minimalno naginje. Sprijeda je i dalje neovisni ovjes, dok je stražnja osovina nova. Buči i nabija osjetno manje nego prije, pogotovo kada pozadi nema tereta. Iako je još uvijek dizajnirana kao kruta osovina, više nije pričvršćena na lisnate opruge. Umjesto toga, spone preuzimaju kontrolu, Panhardova šipka stabilizira, a debele spiralne opruge osiguravaju amortizaciju.
Osim toga, tu je i glatki, precizni servo upravljač, koji je dobio električnu potporu i tako omogućava ugradnju dodatnih sustava asistencije. Plastični višenamjenski upravljač, koji je spljošten na dnu, udobno leži u ruci, ali brzo vam promakne kroz prste. Preporučujemo kožni iz izloga doplata. Kočnice odlično hvataju i mogu se dobro dozirati. Caddy Cargo se nudi s 2,0-litrenim TDI motorom, koji se lako vrti i pruža veliki okretni moment.
Testni primjerak stigao nam je u najjačoj verziji sa 122 KS. Lijepo povuče, čak i pri brzinama malo iznad praznog hoda, a dobije se dojam kako ovaj četverocilindraš ima više snage od deklarirane i da se neće umoriti na vožnji do ruba zemlje i natrag.
S druge strane, dizel je postao čišći – zahvaljujući dvostrukom ubrizgavanju AdBluea putem dva SCR katalizatora. Međutim, to košta više uree, zbog čega je spremnik AdBlue 15 litara, dok je onaj za dizel s 50 litara, za 10 manji nego prije. To ne bi trebalo utjecati na prijeđene kilometre jer je novi model ekonomičniji na cesti, prema tvrdnjama proizvođača i do 12%. Prijenosom snage na prednje kotače upravlja ručni mjenjač sa šest brzina. Radi savršeno, lako i precizno se „šalta“, bolje nego na dobrom dijelu standardnih automobila koje dobivamo na test. Naravno, to ne bi bio Volkswagen kad ne bi brujao hladan i pri većim brzinama motora, što rezonira u praznom teretnom prostoru. Malo više izolacije dobro bi poslužilo.
I praktičniji je nego prije. Asimetrična krilna stražnja vrata mogu se široko otvoriti za 90 ° i 180°. Pogled u teretni prostor nas vraća u prošlost: puno golog metala bez niti jedne obloge, ni na podu, ni bočno ni na krovu. Tako da kao doplatu preporučujemo bar gumenu oblogu podnice teretnog prostora koja stoji nevelikih 1.293 kn.
S druge strane, dobre tovarne osobine Caddy je zadržao. Zbog nove osovine euro paleta se sada može bočno utovariti u stražnji dio vozila. To je zato što maksimalna širina između kućišta kotača sada iznosi 1.230 mm. Maksimalna duljina prostora za teret do pregrade je 1.797 mm, a volumen 3,1 m3. Korisna nosivost od 676 kg je zadovoljavajuća s obzirom na klasu, dok verzija Maxi nosi 50-ak kg više.
Vozač i putnik imaju na raspolaganju dovoljno pretinaca i polica, iako ne bi bilo zgoreg da je postavljena i jedna polica iznad vjetrobrana. Indikatorski i upravljački elementi redizajnirani su: početno sučelje ovdje s vozačem i suvozačem čine analogni instrumenti s digitalnim višenamjenskim zaslonom.
Na testnom modelu imali smo dodirni ekran infotainmenta od 6,5 inča (16,51 cm), koji ujedinjuje ne samo komande audio sustava, već i onih za klimatizaciju. To je ujedno i najveća zamjerka interijeru. Želeći ga pročistiti od svega suvišnog, „očistili“ su ga i od klasičnih komandi ventilacije. Vozač mora upravljati virtualnom kliznom kontrolom za podešavanje temperature ili ventilatora; upoznati ga u prvom pokušaju tijekom vožnje nije tako lako. S rukavicama na rukama ili prašnjavim prstima je vrlo komplicirano rukovati komandama na malom ekranu. Uz doplatu se može dobiti sva sila sustava asistencije.
Tijekom testa u prosjeku smo trošili od 5,6 do 6,2 litara dizela na 100 km.
Novi Caddy ogroman je skok naprijed. Brojne promjene osjetno povećavaju udobnost, čine dostavna vozila sigurnijima i podižu ih na razinu automobila. Prostor za teret je koristan s više prostora između luka kotača, čak i bez transporta paleta. Sjedalo vozača moderno je, uredno i lako se održava, digitalizacija je ponegdje pretjerana. S najsnažnijim motorom iz ponude on je gospodar otvorene ceste i preticajnog traka na autoputu, a benzinska crpka mjesto na kojem ćete ga rijetko sresti.
Mjesto za upravljačem se lako zauzme, isti je podesiv po dubini i visini, a sjedalo vozača po visini. Sjedala su široka, udobna i pružaju dobru potporu. Uz to, mogu se odgurnuti dovoljno daleko ako ste visoki.
Unutrašnjost je pametno isplanirana do posljednjeg detalja; istodobno, povećava se prostor ne samo za teret, već i putnike. Za razliku od nekih konkurenata, ovdje su i dalje konzervativnog stava (možemo se složiti s njima), kako sprijeda u ovakvom automobilu treba sjedati samo dvoje. Okretni prekidač za svjetla je odradio svoje: sustav ‘Light & Sight’ sada preuzima svoju ulogu. Smješten s lijeve strane, integriran je s kokpitom i infotainment sustavom na jednoj liniji vidljivosti i upravljanja. Takozvani gumbi za izravan pristup na drugoj ploči ispod središnjeg sustava za zabavu i klimatizaciju također omogućuju brz i intuitivan rad pomoćnih sustava te funkcije upravljanja klimom i parkiranja.
POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 95,5 x 81,0 mm
Snaga: 90 KW/122 KS pri 2750 – 4400 o/min
Moment: 320 Nm pri 1600 – 2500 o/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, limuzina, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4500 x 1858 x 1819 mm
Međ. razmak: 2755 mm
Cd: 0,30
Masa: 1473 kg
Teretni prostor: 3,1 m3
Dimenzije tovarnog prostora: 1797x1614x1272 mm
Utovarni rub: 586 mm
Spremnik: 50 l (AdBlue: 15 l)
Krug okretanja: 11,1 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Panhardova šipka, spiralne opruge
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: čelični
Gume: 205/60 R 16
PERFORMANSE
Brzina: 184 km/h
0-100 km/h: 10,5 s
Potrošnja (EU): 6,0/4,5/4,1 l/100 km
Na testu: 6,1 l/100 km
CO2: 119 g/km
CIJENA
Testni primjerak: 194.187 kuna (Cijena bez PDV-a: 155.349 kn)
Osnovni primjerak: 145.816 kuna
Foto: Hrvoje Grguljaš