Volkswagen Golf sedme generacije briljira: otkad je Rover 2000 proglašen Europskim automobilom 1964. godine (prvi u tom izboru) donedavno, samo su tri pobjednika imala više od dvostruko bodova od drugoplasiranih…
Fiat 124 je 1967. pobijedio sa 144 boda, drugi je bio BMW 1600 sa 69, Fiat 128 je 1970. osvojio 235 bodova, drugi Autobianchi A112 s 96, a (opet) Fiat 127 je 1972. titulu dobio s 239, dok je Renault 15/17 osvojio 107 bodova. Ostalih godina bilo je manje-više izjednačeno, posebno od 2000.
Volkswagen Golf VII je nedavno, u izboru za Europski automobil 2013. godine trijumfirao s 414 bodova, na drugom mjestu modeli blizanci, Toyota GT86 i Subaru BRZ s 202. Ostvario je četvrti najbolji rezultat dosad, ali računajući višestruko povećanje konkurencije i brojnosti žirija, pobjeda Sedmice je apsolutno najveća. To potvrđuje da je pola koplja iznad konkurencije.
Sve bitno o ovom modelu upoznali smo krajem listopada 2012., na prezentaciji u mondenskom resortu na Sardiniji, Costa Smeralda. Isti, a (puno) bolji, osnovni je zaključak tada bio, i ostao. I dobro da je tako. Koliko god netko, ispravno, tvrdio da s novim modelom Volkswagen Golf možete otići u bilo koji kafić i da nitko neće primijetiti da ste došli novim modelom, to nije loše.
Zamislite da ste lani kupili Volkswagen Golfa VI, po cijeni od 22.000 ili 25.000 eura. Itekako biste sada bili zadovoljni, jer Šestica, nakon dolaska Sedmice nije nimalo izgubila na aktualnosti. Nijemci su davno odlučili ne mijenjati drastično dobitnu kombinaciju.
Najveća mana prethodnika – kratki međuosni razmak, zbog kojeg je straga manjkalo prostora za koljena – riješen je povećanjem s 2578 na 2635 nm.
Veći međuosni razmak zasluga je nove, modularne platforme MQB. Dizajn kojeg potpisuje Walter da Silva na drugi pogled ipak otkriva malo svježiji, atraktivniji stil i bolju aerodinamiku
Novi je Volkswagen Golf rastegnut s 420 na 425,5, proširen sa 178 na 180 i snižen sa 148 na 145 centimetara. To pokazuje blago povećanje gabarita i poboljšanje aerodinamike. Zadržan je osjećaj komfora i prostranosti, a najviše je profitirala prostranost na stražnjim sjedalima, što je bila zamjerka na dosadašnji model. Dobrodošlo je i povećanje prtljažnika, s 350 na 380 litara.
Kvaliteta izrade i dosad je bila prvoklasna, a kod novog se modela primjećuje i blagi pomak prema premium izvedbi, kakvu nudi Audi. Iznenađenja, dakle, nema i Volkswagen Golf ostaje Volkswagen Golf, ali je ipak za korak odmakao od prethodnoga. Na test smo dobili osnovni dizelski model Volkswagen Golf 1.6 TDI Trend, ali sa 105 KS (ponuda počinje s 90 KS).
Osnovni paket Trendline ima sve bitno, uključujući prednje podizače stakala, pristojnu audio liniju i poluautomatsku klimu.Ovo je zasigurno najisplativiji model u ponudi. Najvećih 105 KS dizelaš razvija već pri 3000/min, što pokazuje da je ‘u živo’ uvjerljiviji nego ‘na papiru’. Još više to pokazuje okretni moment od 250 Nm, koji je na raspolaganju već od 1500/min i maksimalnu vrijednost zadržava do 2750/min.
Pohvale zaslužuje mjenjač od pet stupnjeva, koji se šalta precizno i lagano. Izvrsno je prilagođen autocesti, jer je peti stupanj duži nego šesti u većini vozila na tržištu – na 140 km/h motor se vrti svega 2600/min, veliko područje maksimalnog okretnog momenta osigurava ‘gladak’ prelaz iz stupnja u stupanj.
A jedan stupanj manje znači jedan par zupčanika manje i nižu potrošnju (šest stupnjeva često se ugrađuje samo zbog ‘mode’ i tržišnog uspjeha). Već prvih kilometara, a i cijeloga testa, imali smo osjećaj da snažniji motor zbilja ne treba. Lako je voziti u visokom ritmu, a uvjerljive se performanse postižu i bez čestog šaltanja.
Vrlo dobrim performansama i najvećoj brzini od 187 km/h pomaže najbolja aerodinamika u kompaktnoj klasi (koeficijent otpora zraka 0,27) i kvalitetno podvozje. Ubrzanje do stotke od 10,7 sekundi pokazuje da ovim modelom nigdje nećete biti u podređenom položaju. U gradu pruža i pristojan temperament, a dobro mu ‘prija’ i autocesta.
Volkswagenov je dizelaš najuglađeniji i najtiši u klasi. Radi ugodno prigušeno, bez vibracija, kao da se radi o benzincu, a premda najveću snagu razvija već pri 3000/min, lako se, i bez otpora zavrti do 4500/min. Ergonomija je izvrsna, volan lijepo ‘sjedi’ u ruci (ima velik raspon podešavanja po dubini i visini), za lijevu je nogu predviđen širok oslonac, a ručica mjenjača i sve komande na pravom su mjestu.
Motor fino povuče u svakom stupnju i za uvjerljive performanse ne treba ga tjerati u visoke okretaje. Zanimljiva je priča s podvozjem, koje također zaslužuje ‘peticu’.
Za razliku od prethodnog modela, koji je u svim opcijama straga imao Multilink, kod novog je, u verzijama do 122 KS straga polukrut ovjes (Verbundlenkerachse), za kojeg mnogi stručnjaci tvrde da je ‘genijalno’ rješenje za prednji pogon.
Razmjerno je jednostavan i jeftin te zauzima malo prostora, a pruža gotovo jednaka svojstva kao Multilink. Volkswagen Golf u zavojima leži sigurno i precizno, gotovo je potpuno neutralan te se minimalno osjeća efekt ‘dizelskog nosa’. Tek u vožnji ‘na nož’ treba blago dodavati upravljač.
Podvozje je ‘ugodno tvrdo’, dobro upija neravnine i prilično je udobno. Za pohvalu su i vrlo snažne kočnice, što pokazuju promjeri diskova – sprijeda 288, straga 272 mm. To je, inače, standard za srednju klasu te omogućava zaustavni put pri 100 km/h od 37 metara.
Izvrstan dojam zaokružuje niska potrošnja goriva. Na testu smo prosječno trošili 5,1 litar, a u normalnim se okolnostima može računati sa 4,5. Cijena od 20.900 eura je 15 do 30 posto veća nego kod ostalih modela u klasi, ali to ovaj model zaslužuje.
Volkswagen Golf nije zahvalan za pisati, jer se nizanje hvalospjeva mnogima ne sviđa. Ali zbilja je opravdano, jer je sve napravljeno prvoklasno, a istodobno malo konzervativno. I važan savjet: Volkswagen Golf 1.6 TDI Trendline je prava mjera, a 2.0 TDI sa 150 KS je ‘kruha svrh pogače’. Možda još doplatiti za srednji paket Comfortline, koji cijenu diže na 23.460 eura…
Volkswagen Golf 1.6 TDI Trendline
Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000/min
Okretni moment: 250 Nm pri 1500 do 2750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda MacPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 272 mm, ABS, ESP
Gume: 195/65 R 15
Karoserija: kombilimuzina, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 425,5 x 180 x 145 cm
Osovinski razmak: 263,5 cm
Prtljažnik: 380/1450 l
Masa/nosivost: 1260/550 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 187 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 s
Potrošnja: grad 4,6 / otvoreno 3,3 / kombinirano 3,8 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,1 l/100 km
Cijena: 20.900 eura