TESTIRALI SMO

Volkswagen ID.7 Pro, nastup, tehnologija i doseg za deset!

Foto: N.J. (Autoportal.hr)

Volkswagen ID. obitelj sve je brojnija, a sa svakim novim modelom i uvjerljivija. Najbolji dokaz je novi ID.7. Za nas je ovo Passat novog doba!

Razgovor na temu električni automobila za mnoge je i dalje nešto na što se odmahuje rukom. Proizvođači ulažu velike resurse u proizvodnju, tehnologije i marketing, ali tranzicija na struju baš i na ide u očekivano brzom ritmu. Taj trend bi ipak mogao dobiti zaokret uz modele poput ovog na testu. Jako zanimljiv akter stiže nam iz Volkswagen ID. obitelji. Najveći i prilično otmjen na futuristički način – ID.7. Dojmljiva limuzina električne genetike u gotovo 5 metara duljine impresivna je pojava na cesti. No, uz vizualno prepoznatljiv ID. dekor, najbolje je ipak ono što vozač može iskusiti…

Novi ID.7 proizvodi se u Njemačkoj, u Volkswagen tvornici u Emdenu za europsko i sjevernoameričko tržište…  Foto: N.J. (Autoportal.hr)

Premijerni nam se predstavio tijekom proljeća 2023. Tada je ID.7 odmah ostavio dojam. Limuzina fastback forme s najavljenih 600+ km dosega stigla je nedugo zatim i do laskave titule – Njemački automobil 2024. godine. Tijekom našeg testiranja, Volkswagen je predstavio – ID.7 GTX i ID.7 Tourer GTX (340 KS) varijantu.

Dizajn se danas u auto industriji baš gleda s puno doze kritike i stavom – nekad je sve imalo dušu. Istina, ali ima nešto i u novim automobilima. ID. modeli sigurno igraju na kartu inovativnosti. Rekli bi za ovaj dizajn kako treba vremena da ljudima sjedne i postane u potpunosti prihvaćen. Nama se zato već prilikom predstavljanja svidio, a prvi susret uživo samo je potvrdio isto. Uz zanimljive linije, poseban efekt ostavljaju LED svjetla. Prednja svjetla IQ. LIGHT LED tehnologije, dostupna u doplati, fasciniraju animacijom i igrom. Posebno u noćnim satima kad se krene automatska paljenja dugih svjetala…

Dizajn ID.7 uvelike dolazi do izražaja i zbog kombinacija dostupnih boja, te velikih naplataka. Mi smo vozili primjerak u Glacier bijeloj i Metallic crnoj, a taj izbor stoji 1038 eura u doplati, a kotači Montreal od 20 cola za 592,50 eura!

Testni ID.7 stigao nam je sa Styling Exterior Plus dodatkom vrijednom 4.023 eura. Zapravo, u konfiguratoru je ovo stavka koja pokriva najviše detalja. A ona pokriva redom: osvijetljen VW logo na prednjoj strani, osvijetljenu lajsnu između prednjih svjetla i osvijetljene ručke na vratima, laminirana sigurnosna stakla na vratima, dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo, progresivni elektromehanički servo upravljač, ovisan o brzini kretanja (servotronic), elektronsko podešavanje ovjesa (DCC), stalno prilagođavanje ovjesa stanju ceste i brzini prema individualno odabranom načinu (Sport, Comfort, Normal) uz izbor profila vožnje, panoramski krov (smart glass), tu je i Easy Open & Close, otvaranje vrata prtljažnika virtualnom pedalom, Dynamic Light Assist, kontrola dugog svjetla. već spomenuta efektna IQ.LIGHT – LED Matrix glavna svjetla, stražnja svjetla u LED tehnici s dinamičnim pokazivačima smjera, te svjetlo za loše vremenske uvjete.

Novi električni adut njemačkog giganta vozi na MEB platformi. Da struja može bit impresivna u više smjerova, ID.7 definitivno to dokazuje kroz proporcije. Model koji se vozi na 20 colnim kotačima (gume naprijed 235, straga 255 širine) dug je 4961 mm, širok 1862 mm, dok međuosovinski razmak broji gotovo 3 metra, točnije 2971 mm. Takve proporcije sugeriraju i poveću masu, a ona iznosi 2097 kg. Ne možemo reći da se ne osjeti, ali kroz goleme gabarite nekako je i dobro nosi…

Dovoljno prostora? Slika govori sve! ID.7 je zbilja riznica prostranosti…

Kad je takav raspored brojki, onda je jasno da ID.7 veliki plus ubire u rubrici – prostranosti. Pogled na stražnju klupu i razina komocije je u domeni najboljih, ali uvjerljivo. Isto tako i prtljažnik je solidan s 532, odnosno 1586 litre kada se poklope sjedala. Zamjerka je samo što inženjeri nisu možda najbolje riješili slijevanje vode prilikom otvaranja petih vrata, uslijed padalina…

532 litre kapaciteta, u svakom slučaju zavidna razina prostranosti za svaki oblik putovanja…

U unutrašnjosti puno toga izaziva reakcije i donosi nešto drugačije, ali i već viđeno, još iz doba modela Phaeton. Mislimo na automatski kontrolirane ventilacijske otvore s elektroničkim pokretačima. To je nešto što definitivno čovjek ne treba, ali je jako efektno i nudi opciju više. U opciji su dostupna ergoActive sjedala. To su sjedala koja putovanja čine maksimalno jednostavnim i ugodnim. Dakle, i nakon višesatnog sjedenja, sigurno neće biti problema za vas i vaša leđa…

Vozač prilikom kretanja može doživjeti i projekciju head-up zaslona. Dolazi kao serijski Augmented Reality Head-up koji projicira važne digitalne napomene npr. o promjeni voznog traka ili po želji navigacijske strelice za skretanje izravno na vjetrobransko staklo i u vašem vidnom polju. Navigaciju ćete vidjeti upravo na onom dijelu kolnika kojim se vozite ili trebate skrenuti – i to bez odvraćanja pogleda s ceste. Efektno i baš nešto što se ne viđa svaki dan…

Vozački pogled, puno informacija ali ipak je u fokusu vožnja, pogotovo uz prisustvo head up zaslona…

Volkswagen donosi impresivan infotainment zaslon veličine 15 inča. Velik je, strši, ali opet dobro ide uz čistu formu interijera. Dobra stvar je što su kod ID.7 dodirni element za kontrolu temperature i glasnoće ispod zaslona osvijetljeni. To je nešto što smo zamjerali modelima kao što su Cupra Leon, Škoda Octavia. Njima u mraku taj dio ne svijetli i kao takav nije baš jednostavan za korištenje…

Multimedijskoj zabavi doprinosi i Harman Kardon ozvučenje. ID.7 je ozvučen s 12 zvučnika i subwooferom. Za glazbofile, ovo je pravi užitak.

Električni ID.7 vozi u pratnji 286 KS, a sa sobom ‘tegli’ bateriju kapaciteta 77 kWh, u brutu 82 kWh. U pogledu same baterije, napomenut ćemo da je njezina masa 492 kg.  Sve to na kraju znači 6,5 sekundi do 100 km/h, najvećih 180 km/h i domet do 621 km prema WLTP mjerenju! Na testu smo u prosjeku trošili, u kombiniranoj vožnji 15,9 kWh/100 km. Vožnja je ovog modela stvarno užitak, ali kao što smo rekli osjeti se masa, pa i veliki kotači. Rupe ponekad prođu i kroz nabijanje, ali generalno ovaj model doslovno upija i odrađuje vožnju bez umaranja vozača.

Punjenje? Komunicira se 28 minuta od 10 do 80%. U našem test slučaju taj vremenski period bio je ipak dulji, ali to na kraju uvijek pripisujemo punjačima i pripadajućoj infrastrukturi.  Konkretno, mi smo mjerili 45 minuta. Vožnja i računica s ovakvim modelima je jasna, pogotovo za one koji imaju solarne panele na krovovima svojih kuća. ID.7 kao i svi ostali posebno će bit prihvaćeni od strane onih koji vole isprobati nešto novo i ne boje se tehnologija. Zato će cijena biti prvi korak u taj iskorak prema budućnosti. Kod ID.7 to počinje od 53.830 eura!

POGON
Motor: elektromotor APP550
Snaga: 286 KS
Moment: 545 Nm
Mjenjač: 1-brzina, automatik
Kapacitet baterije: 82 kWh
Doseg: 502 kilometara (na testu)
Pogon: stražnji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: D-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4961 / 1862/ 1536 mm
Međuosni razmak: 2971 mm
Cd: 0,23
Krug okretanja: 10,9 m
Masa: 2097 kg
Prtljažnik: 532 – 1586 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / multi-link
Kočnice: samov. diskovi / bubanj
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R20 naprijed, 255/45 R20 straga

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 6,5 s
Potrošnja na testu: 15,9 kWh/100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 53.830 eura
Testni model: 67.142 eura

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj