TESTIRALI SMO

Volkswagen ID. Buzz Pro, kombi budućnosti pojavom popravlja dan

Foto: Nikola Jurković
-

Kombi segment dobio je aktera o kojem se priča i o kojem će se pričati. Volkswagen ID. Buzz je priča koja je oživjela lijepa prošla vremena i od struje na kotačima čini poželjnu stvar…

Već smo pisali u najavi testa, a zatim i opisali jedan vikend-izlet s ovim kombi modelom. Volkswagen ID. Buzz je automobil i kombi u jednom. Teško nam se sjetiti kada je neko vozilo u tolikoj mjeri osvajalo nastupom, karizmom koja uvelike podsjeća na pretka – T1.

ID. Buzz je model koji u svakoj kombinaciji izaziva pozornost, čak i u radnoj Cargo izvedbi. Testirani primjerak stigao nam je u ID. Buzz Pro izvedbi, u efektnoj metalik Candy bijeloj/Pomelo žutoj boji, uz ID. light svjetla. Ovakva retro kombinacija boja u doplati stoji 2.998 eura (22.590 kuna). Priču dodatno naglašavaju 21-colni Bromberg kotači, u doplati vrijedi 1.038 eura. Jako efektno!
No, naglašavamo kako ovaj model donosi i niz povoljnih dodataka, uz najmanje 18-colne kotače, Candy bijela boja je vrijedna 308 eura, a Mono srebrna kao bazična u konfiguratoru neće podići cijenu ni za cent.

Još uvijek, u 2023. godini svjedočimo velikim promjenama u auto industriji, pa ovakvi modeli, ovakve koncepcije imaju podosta protivnika i općenito stvarno mali broj fanova. Baš zato ćemo, svjesni situacije, ponovno pokušati dočarati sve prednosti nove vrste mobilnosti.

Novi ID. u obitelji, najfunkcionalniji u električnoj obitelji iz Wolfsburga kako izvana tako i unutar njega osvaja. Mnoštvo detalja i izbor boja zaista daje retro štih. Žuta tkanina ‘Miwo’ u Style paketu unutrašnjosti nešto je što ne vidimo svaki dan. A posebno ostavlja dojam prozračnosti. Prostora ne manjka, niti ćemo pokušavati dočaravati koliko komocije donosi. ID. Buzz ostavlja baš takav dojam. Reći ćemo samo kako je prtljažnik u ‘originalu’ 1.121 litara obujma.

Izbor materijala ostavlja eko dojam. Mnogi su zamjerili dosta plastike posebno u drugom redu sjedala, a mi bi samo poželjeli da je u tom djelu izraženiji ventilacijski sustav. Isto tako, nigdje nismo vidjeli toliko USB-C priključka.

Bijelo-žuta Miwo kombinacija, kako dobar izbor… (Foto: Nikola Jurković)

Vozački položaj je pravi kombi doživljaj, pomalo kamperski. Instrument tabla je prilično velika, tako da sjedite poprilično udaljeni od vjetrobranskog stakla. Osjećaj  za volanom je na prvu zbilja nevjerojatan. Bijeli upravljač s opcijom grijanja ugodan je u ruci, a odaziv s asfalta je sasvim korektan. Automatski mjenjač iza upravljača je po uzoru na ostale ID. modele. Nama se taj koncept pozicioniranja jako dopada i nije nimalo čudan.

Gomila informacija, što zabavnih, što po vozača informativnih…

Vozač i suvozač mogu uživati u zanimljivoj multimediji. Kokpit modela ID. Buzz nudi površinu za odlaganje gotovo svega – čak i vašeg pametnog telefona, a po potrebi podržava i induktivno punjenje. Koristeći aplikaciju App-Connect možete prenositi glazbu, audio knjige ili poruke sa svog pametnog telefona na opcijski dodirni zaslon u boji veličine 30,5 cm (12″) u infotainment sustavu, koji možete koristiti za upravljanje brojnim funkcijama kao što je opcijski DAB+ radio. Pametne usluge We Connecta povezuju ID. Buzz sa svijetom informacija, a uz aplikaciju We Connect ID. App transformiraju pametni telefon u daljinski upravljač. Na taj način uvijek imate nadzor nad svojim vozilom i čak možete upravljati nekim značajkama i kada niste u njemu. U kombinaciji s brojnim opcijskim USB-C portovima, ID. Buzz između ostalog nudi izvrsno umrežavanje i zabavu.

Upravljanje modelom dugim 4.712 mm zapravo je skroz jednostavno. Uz pomoć kamera ali i velikih retrovizora, sve je jasno vidljivo. Krug okretanja je također zavidan (11,1 m) za model ovakvog tipa.

Što se tiče sigurnosti, ID. Buzz je riznica sigurnosti. Ističemo uvijek prisutni  ‘Front assist’ (funkcija kočenja u nuždi, te za nadzor pješaka i biciklista), pa ‘Lane Assist’ za potporu zadržavanja vozila unutar trake. Volkswagen ističe više od 30 sustava potpora u vozilu.

Kako je izgledao naš tjedan s ID. Buzz? Netko bi pomislio, sigurno su bili prikovani strogo za grad. Doseg im nije dozvolio da idu na dulje relacije. Krivo! Uživali smo, naše potrošačke dojmove već smo prenijeli. Kao i izlet do Slovenije.

Po pitanju performansi, ovaj kombi ne obara. Ali nije zato ni napravljen. Struja donosi svoj efekt startnosti, ali na koncu je sve podređeno ugodi. Električnih 204 KS, znači krajnjih 145 km/h.

Maksimalna snaga punjenja kod uobičajenog punjenja (AC) iznosi maksimalno 11 kW. Kod brzog punjenja (DC) – primjerice na autoputu – trebat oko pola sata do 40-ak minuta od 5 % do 80 % ako je raspoloživa maksimalna snaga punjenja modela ID. Buzz od 170 kW.  Deklarirani doseg od 355 km, koliko je bio na 100% razini baterije, pokazao se realnim. ID. Buzz je baš kao i ID.4 kod nas ostavljao dojam sigurnosti i bezbrižnosti kada je to poglavlje u pitanju. Opet se vraćamo na one skeptike, ali električni modeli kada infrastruktura dozvoli i kada se dobro organizirate, donose stvarno lijep i ugodan način vožnje. Ali, to stanje uma i ‘mindset’ ćemo još dugo svi skupa morati trenirati…

Za ID. Buzz možemo samo reći, kako je prava šteta što u startu nije još povoljniji. Ovo je model koji bi tako bio izuzetno česta pojava na prometnicama. Posebno bi bio zanimljiv tvrtkama, prijevoznicima…

POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 204 KS
Moment: 310 Nm
Mjenjač: 1-brzina, automatik
Kapacitet baterije: 82 kWh
Doseg: 355 kilometara
Pogon: stražnji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: kombi, 4V, 5 sjedala
Gabariti: 4.721 / 1.985 / 1.909 mm
Međuosni razmak: 2.765 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 2459 kg / do 512 kg
Prtljažnik: 1121 – 2205 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / multi-link
Kočnice: samov. diskovi / bubanj
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R21 104T XL naprijed, 265/40 R21 108T XL straga

PERFORMANSE
Brzina: 145 km/h
0-100 km/h: 10,2 s
Potrošnja na testu: 19.7 kWh/100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 63.744 eura
Testni model: 79.789 eura

Autor