POSTAO MJERILO VEĆ S PRVOM GENERACIJOM

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Evo DSG Style, već dokazan igrač sad je još bolji

Foto: Nikola Jurković

Kakav je samo ‘boom’ napravio kada se pojavio. Danas, već s facelift izvedbom T-Roc je etabliran član društva iz SUV B-razreda. Brojna povišena obitelj iz Wolfsburga puno zasluga i lakši put do kupaca upravo duguje ovom modelu. Provjerili smo jesu li bolji materijali najveći plus…

Kakav je samo posao Volkswagen napravio, kada su predstavili potpuno novi T-Roc. Model koji se definitivno pokazao jednim od boljih poteza marke u proteklih desetljeća, od 2017. godine do danas ne gubi na popularnosti, pogotovo kada je krajem 2021. stiglo osvježenje. Mi smo sad ispitali te ‘update’ stvari…

T-Roc je model koji je dizajnerski pogođen, statusno uvjerljiv i tehnološki u svakom smislu u trendu. Reklo bi se kako je u startu imao savršenu formulu za uspjeh, a redizajn je donio jasno vidljive, a opet ne pretjerano velike dorade. Zapravo, svjetla u IQ.LIGHT – matrix LED tehnologiji ( 7.948 kuna u doplati) definitivno su najupadljiviji dio, uz dvobojnu izvedbu (5.971 kuna).

Sve je na oko isto, ali osvježenje je donijelo niz velikih novosti… (foto: Nikola Jurković)

Pa ponovimo gradivo, ono što već znamo. Atraktivan, ‘mišićav’ stil ostavlja dinamičan i avanturistički, a zapravo pravi trendseterski stav za grad i špicu.

Bratski, nešto manji T-Cross i potpuno novi Taigo nadopunili su samo paletu povišenih modela iz Wolfsburga. Mnogi se pitaju zašto takvo gomilanje? No, čelni ljudi marke dobro su procijenili kako ovaj segment vozila ima (još uvijek) ogroman potencijal za rast. A ostvareni prodajni rezultati u Europi samo su potvrdili ispravnost takve odluke. T-Roc tako je dobio prostor za daljnji napredak…

Unutrašnjost osvježenog T-Roca zapravo skriva najveće novosti. Dosadašnja plastika koja je dominirala, sad je dobrim dijelom povijest. T-Roc sad se hvali puno finijim materijalima, mekana instrument ploča s ukrasnim šavom sjajno ide uz digitalizirani cockpit. Izolacija je još bolja. Klasični gumbi ustupili su mjesto modernim površinama osjetljivima na dodir, a novo je i višenamjensko kolo upravljača. Uz novu vrijednost u unutrašnjosti pristaju i sjedala: primjerice za liniju opreme Style s kvalitetnim i vizualno atraktivnim presvlakama od materijala Artvelours. Za one koji u veliki fokus stavljaju udobnost i žele još veću udobnost, odaberite novooblikovana sjedala od kože s električnim namještanjem u 14 položaja i grijanjem sjedala.

Novi upravljač, nova multimedija i uvjerljivo bolji materijali, glavne novosti u interijeru T-Roc ‘facelift’ modela… (foto: Nikola Jurković)

Gledajući negativne strane dok sjedimo i skupljamo kilometre u T-Rocu voljeli bi samo da je infotainment bolji i malo jednostavniji. Virtualni kokpit je zato jako dopadljiv i oku ugodan. Baš dobre rezolucije…

Za još više ugode brinu i brojni sigurnosni sustavi, kojih ne nedostaje u osvježenoj izvedbi. Novi T-Roc dovest će vas opuštenije do odredišta zahvaljujući inovativnim tehnologijama za veću udobnost i sigurnost. U njih se također ubraja opcijska potpora za vožnju IQ.DRIVE “Travel Assist”. Taj inteligentni kopilot prati što se oko vas događa i povećava komfor u vožnji tako što vam pruža podršku u monotonim i napornim situacijama u vožnji. To ga čini idealnim pratiteljem na putovanjima prvenstveno na dugim dionicama. U praksi gledano, IQ.DRIVE “Travel Assist” može osobito na autoputu i dobro uređenim brzim cestama umjesto vas zadržavati vozilo na voznom traku i održavati brzinu te paziti na razmak od vozila ispred vašeg.

Jedan od najvećih prtljažnika u klasi uopće, 445 litara dovoljno je i za morske ambicije kada je prostora uvijek malo… (foto: Nikola Jurković)

Podsjetimo samo na neke dobro poznate stavke. T-Roc je kompaktan, solidne razine prostranosti. Dobro, putnici većih proporcija malo će tražiti prostora na stražnjoj klupi, no ovaj model, baš poput konkurenata najviše je tu da zadovolji i bude po guštu vlasnika. Prtljažnik nudi sasvim pristojnih 445 do 1290 litara, a za dojam i vozna svojstva ‘podižu’ 18-colni “Grange hill” alu naplaci (9.323 kn).

Performanse 1.5 TSI motora prilično su vrijedne pohvala, prisustvo 7-stupanjskog DSG mjenjača olakšava život u gradu… (foto: Nikola Jurković)

Pogonski dio dobro je poznat. Volkswagen nastavlja voziti s poznatom motorizacijom. U fokusu su 1.0 TSI i 1.5 TSI varijante, a ljubitelji dizela na izbor imaju ultra-štedljivi 2.0 TDI od 115 KS. Nama je na test stigao 1.5 TSI od 150 KS, kojim je dirigirao DSG mjenjač. U prijevodu, zavidne performanse koje u praksi stvarno ostavljaju dojam snage i potencijala za potez više na prometnicama. Za 8,6 sekundi ovaj T-Roc hvatao je 100 km/h. Istina, DSG mjenjač i TSI motori i dalje nam ne djeluju kao najbolji prijatelji, ali ovu suradnju bi uvijek preporučili ako vam budžet dopusti.

 

Potrošnja? Računajte u rasponu od 6 do 9 litara u prosjeku. Naš test završio je s brojkom od 7,8 litara, vozeći se najvećim djelom u gradu i na vikend-izlet. Sasvim solidne brojke, za benzinsku kombinaciju i hvaljeni DSG.

Zbog ozbiljne izvedbe baš ostavlja dojam, parkiran ili na cesti, a u svojih 4234 mm donosi zanimljive vozačke performanse. Ok, uz nešto veće naplatke udobnost se malo gubi, ali ovaj Volkswagen solidno upija neravnine. Rekli bismo, Nijemci su donijeli neku svoju ravnotežu. U vožnji je dobar osjećaj na volanu, točno onakav kakav želite i koji ne umara vozeći. Možemo samo zamisliti kakav je onda ekstremni T-Roc R od 300 KS…

U pogledu cijena, T-Roc je od svoje pojave značajno rastao u svakom obliku. Kada se pojavio, napravio je show na tržištu zbog izgleda i cijene. Sad, kada je odrastao i ozbiljniji, početna izvedba 1.0 TSI dostupna je od 184.110 kuna, dok je testni primjerak u dotjeranom Style paketu dostupan od 202.000 kuna (1.0 TSI). Testni je s bogatim popisom opreme stigao do iznosa od 242.165 kuna. Činjenica je samo, kako će i dalje ovaj model imati puno fanova i narudžbi…

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1498 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 85,9 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 110kW/150KS pri 5000 o/min
Moment: 250 Nm pri 1500-3500 o/min
Mjenjač: automatski 7 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4236 x 1819 x 1584 mm
Udaljenost od tla: 161  mm
Međuosni razmak:
 2590 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1278/510 kg
Prtljažnik: 445/1290 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/kombinirani
Kočnice: samov. diskovi /diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume:  215/50 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 205 km/h
0-100 km/h: 8,6 s
Potrošnja (EU): 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Na testu: 7,6 l/100 km
CO2: 119 g/km

CIJENE
Testni model: 256.132 kn
Osnovni benzinski model: 184.110 kn (Life 1.0 TSI / 110 KS)
Osnovni dizelski model: 242.165 kn (Life 2.0 TDI / 115 KS)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj