TESTIRALI SMO

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4M R-Line, pogodak u svakom pogledu!

Novi Volkswagen Tiguan u svojoj trećoj iteraciji donosi ponovno velike promjene. Sve su s razlogom tu i ono najbolje, poboljšavaju iznimno uspješan SUV model. Isprobali smo najjaču dizelsku varijantu, u top izdanju, onom s R-Line dekorom…

Vjerojatno svaki Volkswagen fan i svi oni koji nisu toliko entuzijastični oko marke iz Wolfsburga, barem su jednom rekli – Tiguan jednostavno mora biti u R-Line paketu. Do ove godine aktualna, 2. generacija stvarno u tom izdanju izgleda vrhunski i atraktivno. Ista razina atrakcije ide i uz novu generaciju. Novi Tiguan premijerno nam se predstavio još prošle jeseni. Oštre linije više nisu u fokusu, sad je Tiguan poprimio obrise nove generacije Volkswagen modela – ima tu ponešto Passata, a još najviše električne ID. kolonije. Ovaj kompaktni SUV doslovno što više promatrate, sve više ima prolaz. Zato, dajte mu vremena…

Foto: Nikola Jurković

Velike novosti od prvog do zadnjeg centimetra vozila imaju pokriće. Najbolje se to vidi u smislu aerodinamike, koja je rekordno dobra u domeni SUV vozila. Koeficijent otpora zraka iznosi 0,28. Ne treba ni govoriti koliko taj podatak utječe na cijelo vožnju, učinkovitost…

Novi Tiguan je dulji 30 mm od prethodnika. Rast donosi još više komocije putnicima, ali također znači 37 litara veći prtljažnik, za ukupnih 652 litre. Kompaktne proporcije opet će biti jak adut ovog modela.

Foto: Nikola Jurković

No, da ne pređemo odmah na interijer, još ćemo s velikom dozom pohvala u smjeru IQ. Light LED svjetala (705 eura). Dojmljiva LED matrična svjetla s ukupno 38.400 multipiksela, ‘posuđena’ su s novog modela Touareg. Vožnja noću je s ovakvim automobilom čisti užitak, pogotovo s aktiviranjem automatskih dugih svjetala. Tada svjetlosne igre i službeno mogu započeti. Kao i mnogi drugi noviji modeli marke, tako i Tiguan ima LED svjetlosnu traku po cijeloj širini naprijed, a isto tako i straga. Ovaj naprijed detalj s trakom već postaje trademark marke. Pa ako vam financije dozvole – ovakve stvari nemojte preskakati ni slučajno na konfiguratoru.

Za preskok mogu eventualno biti naplatci (York) od 20 cola. Ali jedan kupac R-Line sigurno ih neće zaobići (u ponudi u ovom paketu su 19 i 20 colni kotači). Takvi kotači definitivno zaokružuju R-Line nastup, te ne ubijaju previše talente izvan asfalta. Uostalom, ovo je SUV koji zasigurno mora biti spreman u svakom trenutku za različite terenske podloge.

Ponuda boja za Tiguan nudi 5 metalik boja, te 2 boje s bisernim efektom i uni-nijansom. Mi smo vozili testni primjerak metalik Cipressino Green (zelena maskirna) boji, u doplati vrijedna 881 eura.

Unutrašnjost donosi jednu razinu čistine, a posebno dominira veliki Discover Pro Max zaslon s vrhunskom grafikom (Foto: N.J.)

Bilo da ste u prvom redu ili drugom, Tiguan donosi ugodu svim putnicima. Svi oni će bez problema pogledati i provjeriti situaciju na velikom Discover Pro Max zaslonu od 15″. Ako ste sami u vozilu, a razmišljate o nekome ili nekoj temi, onda informaciju o spomenutom možete provjeriti s ChatGPT. Infotainment stvarno radi brzo i bez neke greške.

Kao i kod ID. modela i novog Passata ručica automatskog mjenjača DSG prebačena je sad iza upravljača (ručnih mjenjača više nema). Vjerujte, u svakom smislu jako dobra solucija. Novost je i višefunkcionalni okrugli kontroler na središnjem grebenu, koji donosi niz opcija prema izboru (glasnoća HiFi sustava, odabir profila rada motora…). Na kraju krajeva, vrhunski doživljaj zaokružuje jako atraktivno ambijentalno osvjetljenje. Volkswagen je taj dio odradi stvarno efektno i elegantno istovremeno. Ispred suvozača dio table dobio je osvijetljenu malu R oznaku…

U vozačkom smislu, Tiguan je s najjačim TDI motorom i 4Motion paketom baš ostavlja dojam kako je pred vozačem puno ‘potencihala’. Dizelski 193 KS odlična je mjera, a vrijeme će pokazat koliko je zapravo bolji ili lošiji izbor od ipak najčešće biranih 150 KS iz istog obujma!

Glede potrošnje, jači dizel traži oko 8 litara u prosjeku. Na autoputu pri 130 km/h na 2000 okretaja, Tiguan troši oko 6 litara…

Tiguan se vozi odlično i njegova kompaktnost se osjeti na volanu. Baš kao i 4Motion pogon. Čak i na ovakvim kotačima, uz R-Line postavke, neravnine osvaja bez problema. Nekakvih izraženih nabijanja nema.

Programi vožnji također doprinose razini ugode. Sa Sport mode načinom, volan je osjetno teži, a ovjes tvrđi. Tako da ‘Comfort’ donosi najbolji balans za svakodnevne aktivnosti…

U ovoj priči puno je toga novog. Volkswagen je na pravi način zakoračio u novu eru i sigurno je jedino da će Tiguan ponovno doprinijeti prodajnim brojkama marke u nadolazećim godinama. Cijena od 37.024 eura za novi Tiguan zvuči jako zanimljivo. Uz R-Line, raste za dobrih 10-ak tisuća eura. Veseli što ipak ima puno opcija u konfiguratoru…

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, DOHC, EA288 evo
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81 x 95,5 mm
Snaga: 142 kW/193 KS pri 3000-4200/min
Moment: 400 Nm pri 1750-3250/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: 4Motion, na sva četiri kotača
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4539 x 1.842 x 1656 mm
Međ. razmak: 2680 mm
Udaljenost od tla: 189 mm
Masa: 1814 kg
Prtljažnik: 652 l
Spremnik: 58 l
Krug okretanja: 11,7 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Multi-link
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/40 R20

PERFORMANSE
Brzina: 220 km/h
0-100 km/h: 7,7 s
Na testu: 7,7 l/100 km
CO2: 158 g/km

CIJENA
Testni model: 54.620 eura
Početni benzinski model:  37.227 eura
Početni dizelski model:  38.198 eura

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj