Volvo je definitivno među onom skupinom proizvođača, koja je najglasnija kada je tema elektromobilnost. Novi C40 Recharge najbolji je dokaz tome, strujna postava već na prvu djeluje jako uvjerljivo, a o razini izrade, dovoljno je samo reći – Volvo!
Volvo je u svojoj postavi svojevremeno imao niz zanimljiv modela iz C-postave. Još nam se u očima presijava narančasta boja, kao lansirna boja na kultnom C70. Nestvarno zvuči da je bio predstavljen još 1996. na pariškom salonu automobila. Utjelovio je prvi pravi coupe model Volvo oznaka, još od kultnog modela – P1800. S vremenom se pojavio C30, kompaktni coupe koji i danas izaziva simpatije i solidno je zastupljen na našim prometnicama.
Dakle, C slovo je kod Šveđana značilo više slobode u dizajnerskom pristupu. Veseli nas da je to kroz sve ove godine ostalo pravilo, pa smo nagrađeni s iznimno zanimljivim i na svoj način jedinstvenim – Volvo C40. Upravo je spomenuti model označen kao najvažnija stepenica u početku drugačijeg pristupa. Pristupa koji znači da će 2030. kompletna paleta Volvo modela postati električna. Nestvarno nam to zvuči, ali od svih proizvođača nekako ovoj marki najviše vjerujemo u takvim najavama. Onda vam je jasno koliki je fokus stavljen na atraktivni C40 Recharge. Dizajnerski i tehnološki, ovaj model donosi ponovno neku drugačiju priču, svojstvenu C slovu.
Testirani Volvo C40 Recharge stigao nam je u u najsnažnijoj P8 izvedbi od 408 KS. U ponudi je još i C40 P6 Recharge FWD Single motor – s jednim elektromotorom snage 231 KS. Ovaj coupe SUV zapravo dobrim dijelom podsjeća na braću iz popularne XC priče, a ponajviše naravno na XC40. Sve je više manje isto, prednja svjetla u formi Thor čekića s LED diodom od 84 piksela poznate su forme, a onda pogled zastaje na stražnji dio. Padajuća silueta u ovoj priči baš dominira. O izgledu nećemo previše, ali možemo reći kako C40 ostavlja dojam na cesti. Posebno kada ga ugledate na prometnici i vidite njegove zavidne proporcije. Djeluje prilično široko (187 cm), a taj pojačan dojam ostavljaju i šire gume (255/45 R19). Ovaj model uvelike podsjeća na člana iz nove bratske marke, pri tome mislimo na – Polestar 2.
U pogledu “gradnje”, dijele i CMA platformu, koja je plod suradnje Volva i Geelya, u centru za istraživanje i razvoj tehnologija China Euro Vehicle Technology smještenom u Göteborgu.
Volvo i njegova filozofija proteže se kroz čitavu paletu vozila, njihov smireni pristup već je postao zaštitni znak marke. Iznimka nije ni C40. Dakle, unutrašnjost je nešto što si možete pretpostaviti, pogotovo ako ste fan Volvo modela. Prema XC40 formuli, tako i C40 veseli svoje kupce, uz jedan zanimljiv dodatak. Pozadinsko osvjetljenje armaturne ploči baš je na poseban način izvedeno i kroz dan, odnosno noć mijenja svoju vizuru. Zapravo se radi o konturama topografske karte Nacionalnog parka Abisko, koje zahvaljujući pozadinskom osvjetljenju u mraku doslovno mijenjaju svoju boju i formu. Totalno cool!
Još ćemo spomenuti napredni sustav pročišćivača zraka, koji stopira ulazak do 80 posto opasnih čestica PM 2,5 u kabinu. A najbolji dio je naravno harman/kardon ozvučenje, ljubitelji glazbe će uživati…
Vrijedi istaknuti kako profinjena doza unutrašnjosti osvaja na prvu, unatoč tome što je interijer modela C40 Recharge kreiran bez korištenja kože. Volvo tako ponosno ističe kako donosi odgovoran luksuz. Dok je detalj koji baš izaziva komentar i reakciju kod suputnika – djelomično reciklirani tepisi. Oni se u upečatljivoj, a opet ugodnoj fjord plave boji protežu od vrata, do cijelog doljnjeg dijela tapecirunga vozila. Efektno!
Što se tiče prostranosti, C40 je funkcionalan. Putnici sprijeda i straga sjede vidno povišeno, a prilično komforno. S druge strane, dovoljno je i prtljažnika (413 l). Hvalimo i broj pretinaca, a za nuždu je i 31 l kapaciteta ispod prednjeg poklopca ‘motora’.
I dok je svima jako dobro, vozač najviše uživa u C40 Recharge. Od ulaska na vozačko mjesto, sve vam je pojednostavljeno. Dovoljno je samo odložiti ključ u neki od pretinaca ili ostaviti u džepu i – prebaciti ručicu mjenjača u ‘D’. I Volvo je spreman za vožnju…
408 KS iz dva elektromotora priač su za sebe. Tek 4,9 sekunde do 100 km/h u praksi djeluju još uvjerljivije. Ovaj model baš je pravi predstavnik električnih modela, koji idu odmah u glavu jako, a da pri tome doseg ne pati.
No, performanse nisu u fokusu, već doseg s kojim možete računati na brojke od 380 do 420 km. U kalkulacijama prilikom putovanja, jako je koristan program, opcija, koja predviđa mogući raspon (najmanju i najveći doseg). Rijetki se mogu pohvaliti takvom opcijom…
U vožnji, osjeti se masa vozila. C40 Recharge teži preko 2,1 tone, ali opet nisko težište koje stvara baterija, od ovog modela pravi vozački talent. Ipak, jedan od najvećih i prvi pravi minus ide na udobnost, koja je manjim dijelom zbog ovjesa, a većim zbog prilično velikih naplataka malo patila. Odnosno, na rupama i gradskim prometnicama ima ‘nabijanja’…
Aktiviranju funkcije “one pedal” koja omogućuje maksimalnu regeneraciju i kočenje bez upotrebe kočnice. Osim što sustav uključivanja i isključivanja nije najpraktičniji, ne nudi ni mogućnost podešavanja sile kočenja motorom.
Sustav s polugama na upravljaču za stupanj regeneracije puno je praktičniji, ali rješenje koje je ponudio Volvo puno je učinkovitije i doprinosi boljem prikupljanju elektrona, osobito u gradskoj vožnji.
Od pomoći je i softver multimedijalnog ustava razvijen u suradnji s Googleom, koji pruža jedan od najučinkovitijih glasovnih pomoćnika na tržištu. a s kojim se lako upravlja digitalnim mikrokozmosom povezanim s vozačevim Google računom, ali i nekim funkcijama automobila, poput regulacije temperature ili određivanja točke odredišta.
Što se tiče informacija, Volvo multimedija uz pomoć Google Mapsa donosi proširenu namjensku funkciju za električnu vožnju. U prijevodu, kalkulira vam rutu putovanja s automatskim izračunavanjem zaustavljanja za punjenje na temelju preostalog dometa. Za olakšano praćenje informacija, tu je head-up display.
U idealnim uvjetima, punjenje C40 ide stvarno brzo. Kroz brzo punjenje od 10-80% proizvođač se hvali “prolaznim vremenom” od 28 minuta. Mi smo ipak bilježili nešto malo dulji period na punjaču. Opet, ponavljamo do snage je…
Dio informacija poput navigacije projicira se pred očima vozača na digitalnom zaslonu, ali kad je u pitanju energetski aspekt, taj zaslon otkriva samo postotak napunjenosti baterije, ali ne i preostalu kilometražu – nju treba potražiti u namjenskoj aplikaciji na središnjem zaslonu. U pogledu sigurnosti, Volvo C40 Recharge donosi trenutno sve najbolje iz autoinudstrije. Čitav niz sigurnosnih aspekata pazi na vas, ali opet na jedan uglađen način da ne ubija doživljaj vožnje. S druge strane, uski parkinzi i manevriranja su puno jednostavnija uz kamere (360º ) koje pokrivaju sve oko vozila. Volvo je opet uložio puno truda. Napredna struktura karoserije i jedinstveno sigurnosno kućište baterije dizajnirani su da pomognu u zaštiti svih putnika u sudaru, kao i u zaštiti putnika u drugim vozilima.
Električni Volvo za kraj, da ili ne? Definitivno da, ako imate želju biti drugačiji i ako planirate pratiti elektro-mobilnost u korak. Potpuno električnih vozila na prometnicama je sve više, tako da za ovakav tip vozila odvojite mjesto na zidu u garaži za jedan punjač. Osim što će vam pojednostaviti dnevne obaveze, računica može biti jako dobra. Ali za početak pripremite barem oko 500.000 kuna za svakodnevni skandinavski duh…
POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 408 KS
Električni motor 1
Snaga: 204 KS pri 0-4350 o/min.
Moment: 330 Nm pri 0-4350 o/min.
Električni motor 2
Snaga: 204 KS pri 4350-13900 o/min.
Moment: 330 Nm pri 0-4350 o/min.
Moment: 640 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 78 kWh (Litij-ionska)
Iskoristivost baterije (neto): 75 kWh
Najveća AC snaga punjenja: 11 kW
Najveća DC snaga punjenja: 150 kW
Doseg: 420kilometara (realni)
Pogon: na sve kotače
Start/stop: ne
KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, kompakt, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.431 / 1.850 / 1.582 mm
Međuosni razmak: 2.702 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,8 m
Masa/nosivost: 2185 kg / do 505 kg
Prtljažnik: 413 / 1205 l + 31 l (prednji poklopac)
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / multi-link
Kočnice: samov. diskovi (345 mm) / diskovi (340 mm)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: naprijed 235/50 R19, straga 255/45 R19
PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 4,9 s
Potrošnja na testu: 19.8 kWh/100 km
CO2: 0 g/km
CIJENA
Osnovni model: od 437.544 kn (Single motor, 231 KS, 431 km doseg)
Testni model: 545.482 kuna
Foto: Nikola Jurković