NA DANAŠNJI DAN

2. siječnja 1869., eksplozijom plinskog semafora uvedenog 1868., obustavljena ta tehnologija

Prvi semafor, plinski, postavljen 9. prosinca 1868. u Londonu, bio je dobro prihvaćen sve dok 2. siječnja 1869. nije eksplodirao, teško ozlijedivši policajca…

Foto: British Newspaper Archive

Osmislio ga je željeznički upravitelj i inženjer John Peake Knight, na temelju signalizacijskog sustava iz željezničkog prometa. Ideja je bila da plinskim signalizacijskim svjetlima ručno upravljaju policajci, kako bi regulirali gradski promet konjskih zaprega i pješaka Popularnost i uspjeh ovog semafora, u manje od mjesec, pretvorila se u skandal, koji mu je uništio perspektive daljnje ugradnje.

2. siječnja 1869., uslijed curenja plina, nastala je eksplozija, u kojoj je teško ozlijeđen policajac. To je zaustavilo planove postavljanja plinskih semafora u Velikoj Britaniji. Prvi električni semafor postavljen je 5. kolovoza 1914. u Clevelandu (Ohio), a prvi semafor u tri boje 1919. u Detroitu. Prvi sinkronizirani električni semafori, preteča ‘zelenog vala’, postavljeni su 1922. u Houstonu (Texas).

Ručno upravljani trobojni semafori u Velikoj Britaniji proradili su 1926. u Londonu, Piccadillyju. Automatski semafori prvi su put postavljeni 1927., na Princes Squareu u Wolverhamptonu. Eksperiment je očito uspio te je ta tehnologija 1930. usvojena u Velikoj Britaniji, potom i u svijetu. Prvi semafor za pješački prijelaz postavljen je s 1932, na Brighton Road, u gradu Croydon, južno od Londona.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin