NA DANAŠNJI DAN

2. siječnja 1967. održana nevjerojatna utrka za VN Južne Afrike

Utrka Formule 1 koja bi mogla biti predložak za holivudski film, svakako je VN Južne Afrike na stazi Kyalami, prva utrka svjetskog prvenstva 1967.

S obzirom na datum, momčadi sa sjeverne polutke nisu još imale spremne bolide za novu sezonu, ali su se u Kyalamiju pojavili s onima iz prethodne godine. Došla je velika većina najboljih momčadi, zapravo svi osim Ferrarija i nove, ne baš financijski dobro pokrivene ekipe Brucea McLarena.

Prvi su startni red zauzeli Brabham i Hulme, potvrđujući dominaciju iz prvenstva 1966. Na gridu su bili i Clark, Hill, Surtees, Gurney, Rindt, Stewart… da ne mislite kako konkurencija nije bila prava. No bila su ondje i četvorica lokalnih vozača, a najbrži od njih, John Love iz Južne Rodezije (današnjeg Zimbabvea), bio je odličan peti.

Vozio je dvije godine stari Cooper-Climax T79, bolid napravljen za Tasman natjecanje, ali homologiran i za Formulu 1. Sjajan automobil, nesumnjivo, ali mnogo slabiji od konkurenata i zastario. Love se ipak nadao dobrom plasmanu. Nije bio anonimac, početkom šezdesetih pokazao je veliku dozu talenta u Europi i vjerojatno ga je samo teška nesreća u Albiju spriječila da dođe do Formule 1.

Vratio se u Rodeziju i vodio Jaguarovo zastupstvo u rodnom mjestu Bulawayo. Osvojio je čak šest titula južnoafričkog prvaka u Formuli 1 (da, vjerovali ili ne, ta je zemlja imala pravo nacionalno prvenstvo u najjačoj klasi), a dobro je poznavao Kyalami, na kojem su Sjevernjaci mahom tek debitirali.

Start nije pošao po planu, love je pao na deseto mjesto, no tijekom utrke polako se probijao, dok su vodeći odustajali zbog raznih problema. Devetnaest krugova prije kraja Hulme je otišao u boks, a Love se našao u vodstvu! Je li moguće takvo iznenađenje? Najveća senzacija u povijesti Formule 1!

Nažalost, nije. Utrka je bila dulja od ma koje koju je Love ranije vozio s tim bolidom i sedam krugova prije kraja shvatio je da nema dovoljno goriva. Ušao je u boks, nadolio i vratio se kao drugi, ali nije mogao uhvatiti vodećeg Pedra Rodrigueza.

Meksikanac je tako ostvario svoju prvu pobjedu, i zadnju za Cooper, herojski, jer je veći dio utrke odvezao sa samo dvije brzine na raspolaganju, trećom i petom. No usprkos tome ovo je zauvijek ostalo upamćeno kao utrka Johna Lovea. Koji će još pet puta nastupiti na VN Južne Afrike, ali bez plasmana u bodovima.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo