Mlađim naraštajima ime Jodyja Schecktera uglavnom je poznato po tome što je bio posljednji Ferrarijev svjetski prvak prije Michaela Schumachera.
No njegova karijera, pa i život nakon nje, fascinantni su i mogli bi predstavljati sjajan materijal za film ili tv seriju. Jody David Scheckter rođen je na današnji dan prije 70 godina u Južnoj Africi, a ta je država 1960-ih i 1970-ih jedina imala nacionalno prvenstvo Formule 1.
Trkaća scena ondje i u susjednim državama bila je sjajna, no lokalni vozači rijetko su se odlučivali za međunarodnu karijeru. Mladi je Scheckter bio iznimka i već u dobi od dvadeset godina preselio je u Englesku, kako bi imao veće šanse za proboj do najvišeg ranga.
U Formuli 1 je debitirao već 1972., u prvom nastupu se prije izlijetanja probivši do trećeg mjesta. Sljedeće je godine osvojio titulu u Formuli 5000, no u najjačoj kategoriji izazvao je nekoliko gadnih nesreća i sudara, što je dovelo čak i do zabrane nastupa na nekoliko utrka.
Te je godine na dvije zadnje utrke nastupio s nulom na bolidu, što će kasnije u Formuli 1 imati još samo Damon Hill. Sljedeće sezone vozi za Tyrrell, ostvaruje prve pobjede i završava kao treći u ukupnom poretku.
Isti plasman ostvaruje i dvije godine kasnije, kada u Švedskoj donosi jedinu, povijesnu pobjedu bolidu Tyrrell P34 sa šest kotača.
Godinu potom prelazi u novu momčad Waltera Wolfa i neočekivano pobjeđuje u prvoj utrci sezone, a godinu završava drugi. Prvak je bio slavni Niki Lauda. Dilema više nema, svima je jasno da je južnoafrički vozač jedan od najboljih na svijetu i stiže poziv kojeg mu je uputio Enzo Ferrari.
Scheckter ga opravdava već prve sezone, 1979., osvajajući titulu svjetskog prvaka, konzistentniji od momčadskog kolege Gillesa Villeneuvea. Do danas ostaje jedini Židov s titulom u najvišem rangu automobilističkog sporta.
Sljedeće je godine Ferrari bio slab, a Scheckter nemotiviran, pa na kraju sezone prestaje s nastupima. Otvara iznimno uspješnu tvornicu streljačkih simulatora, koju dvadesetak godina kasnije prodaje za velik iznos i posvećuje se uzgoju organske hrane, čiji je danas jedan od najangažiranijih svjetskih pobornika.
Brat Ian i sinovi Toby i Tomas bili su ili su još uvijek uspješni vozači utrka. Sretan 70. rođendan, majstore!