Alfa Romeo 156, predstavljena na jesen 1997. na Frankfurtskom Motor Showu kao zamjena za Alfu 155 izazvala je sveopće oduševljenje dizajnom i tehnologijom…
Alfa Romeo 156 dizajnirao je Walter de Silva u sklopu Centro Stile tvrtke Alfa Romeo. Sportska limuzina razmjerno malih dimenzija za tadašnju srednju klasu (4430 x 1745 x 1415 mm), s visoko zakrivljenim bokovima, retro ručkama na ulaznim vratima, sakrivenim stražnjim kvakama i velikom profiliranom maskom na prednjem dijelu prema mnogima još uvijek je jedan od najljepših automobila toga doba.
Ujedno je i među prvima naglašavala svoj coupe izgled upravo zbog stražnjih kvaka koje su bile sakrivene. Remek-djelo dizajna već je postalo klasik po svemu osim navršenim godinama, ‘Europski automobil 1998. godine’ i danas je izvrstan ‘vozački’ auto, premda se nije baš iskazao sigurnošću
Najznačajniji model u novijoj povijesti tvrtke Alfa Romeo jedan je od onih automobila rođenih pod sretnom zvijezdom, toliko sjajno pogođen da nikada nije pao ispod radara. Svakako, na tržištu ima jeftinih i umornih primjeraka, no i onih koje vlasnici tetoše i ne spuštaju cijenu. ‘Europski automobil 1998. godine’ (prva titula za milansku marku) dizajnerski je tour de force Waltera de’Silve, a stilski elementi poput visoko postavljenih, horizontalnih stražnjih svjetala i skrivenih kvaka stražnjih vrata bezbroj su puta imitirani.
Koliko su osnovne dizajnerske smjernice odredile razvoj automobilskih oblika u zadnja dva desetljeća, toliko je s tehnološke strane model značajan po prvom common-rail dizelašu 1.9 JTD sa 105 KS. Većina primjeraka imala je prednji pogon, a od 2004. na običnom i povišenom karavanu nuđen je i 4×4. Od 105 do 250 KS (uz Autodeltin tretman i do 400 KS) nudili su motori od 1,6 do 3,2 litre, benzinci i dizelaši. Nepraktični Sportwagon imao je manji prtljažnik od limuzine, ali i sjajno izgledao, kao i povišeni 4×4 Crosswagon.
Proizvedeno je oko 680.000 primjeraka svih izvedbi modela, a skladan redizajn je 2003. potpisao Giorgetto Giugiaro; postoje ljubitelji i jedne i druge generacije, no po našem skromnom sudu original je ipak ljepši. Osim prestižne GTA izvedbe kao youngtimeri još nisu skupi, a cijenu u većoj mjeri određuje stanje konkretnog primjerka nego motorizacija.
Premda ima prednji pogon, ovo je sjajan vozački automobil te je i to jedan od razloga održavanja popularnosti.. Alfa Romeo 156 iza see ima i lijepe sportske uspjehe. Ponekad je nezasluženo u sjeni prethodnika 155 V6 TI, ne zbog nedostatka rezultata, nego zato što u godinama vladavine (1998. – 2003.) talijansko i potom europsko prvenstvo turističkih automobila nisu baš bilo i na vrhuncu popularnosti.
Neki od trkaćih modela nosili su oznaku GTA, mada su svi imali redne 4-cilindraše, dok je cestovna Alfa Romeo 156 GTA rabila V6 od 3,2 litre. Danas njenim putem ide Giulija…