ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH & Co. (1/2)

Alpina BMW, sportska poslastica i “BMW na kvadrat” u koroni se prodaje bolje nego ikad

Ako vam BMW nije dovoljno sportski atraktivan, brz i uzbudljiv, imate izbor – Alpina BMW! Tunirana verzija već sportskog automobila, kakav je svaki BMW par excellence, donosi dimenziju više…

Alpina, brend koji je od sredine šezdesetih na poseban način vezan za auto-moto sport, nudeći tvornički tuning najvišeg ranga, postao je poznat po legendarnom modelu BMW 2002 Alpina. Taj Top Gun modl izveden iz cestovnog od 1968. do 1975. bio je zakon među europskim GT automobilima, žario i palio na sportskoj sceni turističkih automobila.

Početkom sedamdesetih “domaći”, jugoslavenski šampioni, ljubitelji sportske automobilske scene pamte, bili su: u klasi 785, nabrijanim Fićom, vladao je Zagrepčanin Veco Holjevac, klasom 850 Zagrepčanin Damir Štimac – Fiat Abarth 850 TC (frizirani Fiat 600 – Fićo), klasa 1000 bila je rezervirana za Buzećanina Đanija Šverka – Fiat Abarth 1000 TC (tunirani Fiat 600 – Fićo) i Mladena Gluhaka u NSU TTS (tunirani NSU Prinz 1000), konkurirao im je, ne baš uspješno, Mini Cooper 1000 (nabrijani Mini).

U klasi 1300 “zakon”, a i najbolji na cijeloj trkaćoj YU-sceni, bio je Karlovčanin Jovica Paliković, Renault 8 Gordini (sportskiRenault 8). A klasa 1600 bila je rezervirana za Alfa Romeo GTA, kultni trkaći automobil za čijim su upravljačem bili Zagrepčanin Drago Regvart i Sarajlija Sead Alihodžić. Klasa 2000 bila je rezervirana za Zagrepčanina Gorana Štroka i BMW 2002 Alpina. To je automobil u fokusu ov prič, s oznakom koja je potom postala brend Alpina BMW

BMW 2002 Alpina, svojevrstan BMW na kvadrat, koji se prodavao za 50 posto veću cijenu od osnovnog, već sportskog BMW 2002. Kad su nabrijani automobili u pitanju, cijena nije problem, s dodatnim opcijama, sportskim felgama, spojlerima, kožnim školjkastim sjedalima, dodatnom opremom i instrumentima može biti i dvostruko veća od početne..
Posljednji, aktualni model tvrtke, punog naziva, ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH zove se Alpina BMW B8 Gran Coupe Najsnažniji BMW Serije 8 Gran Coupe, BMW M850i Gran Coupe, nije vam dovoljno oštar?

Alpina nudi rješenje. Dame i gospodo, pred vama je projektil zemlja-zrak, Alpina BMW B8 Gran Coupe… B8 Gran Coupe: biturbo 4.4 V8 sa 612 KS za 3,5 s do stotke i 323 km/h Novi adut tvrtke Alpina, Alpina BMW B8 Gran Coupe, unaprijedila je sportska svojstva i dizajn već ubojitog, sportski izvrsnog BMW M850i Gran Coupe, najsnažnije izvedenice coupea na bazi Serije 7. Taj model, ultrasportski coupe dugačak 509 cm, izvorno je upregnut s biturbobenzincem 4.4 V8 snage 532 KS pri 5500/min i momenta 750 Nm pri 1800/min.

Stručnjaci tvrtke ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH napravili su Top Gun transformaciju, koja s izvana prepoznaje po atraktivnoj boji, povećanim spojlerima, 25 mm sniženom podvozju s 21-colnim Alpina naplacima i gumama 245/35 ZR21 sprijeda i 285/30 ZR21 straga. Sportski je dorađena i unutrašnjost, po tradicionalnim standardima ugledne tunerske tvrtke iz grada Buchloe, službenog partnera BMW-a.

Tuniran je i motor, snaga biturbobenzinca 4.4 V8 povećana je na 612 KS pri 6000/min, a najveći okretni moment na 800 Nm pri 2000/min. Taj s potencijal preko 8-stupanjskog automatskog mjenjača ZF prenosi na sve kotače (4×4). O vrhunskim mogućnostima i performansama dovoljno govore brojke…

Alpina BMW B8 Gran Coupe do stotke ubrzava za samo 3,5 sekundi, a najveća je brzina 323 km/h. Zašto baš toliko – u mph to iznosi 201, a na američkom tržištu, kojem je namijenjeno pola proizvodnje jak je marketinški adut – “Brži od 200 mph!” odnosno “200 mph +”. Cijena? Who cares…

Posebno j zanimljivo što je, Alpina koja je od 2000. prodavala 1200 do 1700 automobila godišnje, lani, u korona-krizi, prodala najviše, 1800, a ove bi ih godine, po prvi put moglo biti više od dvije tisuće. Više od pola proizvodnje ide na američko, japansko i kinesko tržište. Koliko je to dobar biznis potvrđuje činjenica da i BMW i Mercedes-Benz imaju po dvije linije tuniranih modela, kod kojih se ne pita za cijenu – BMW M je tvornički odjel za tuniranje, koji proizvodi modele BMW M2, M3, M4, M5, M6… Iznad je Alpina BMW, partnerska tunerska tvrtka, koja, izravno surađujući s BMW-om proizvodi bavarske Top Gun modele pod vlastitim brendom.

Slično je napravio i Mercedes-Benz Group – imaju vlastiti sportski brend Mercedes-AMG (takvim je Kamenički pojurio zagrebačkom Ilicom 195 km/h, s poznatim posljedicama) i partnerski Brabus. Uspjehu sportske marke “BMW na kvadrat” doprinosi i atraktivan naziv, koji podsjeća na planinske vrhunce i najveća tehnološka dostignuća. Ne treba je brkati s francuskom tvrtkom Alpine (punim nazivom, Société des Automobiles Alpine SAS) specijaliziranom za izradu sportskih automobila na mehanici Renault.

Najpoznatiji je bio model Alpine A110 (1961. – 1977.), koji se nedavno vratio kao zaseban brend, reinkarnirajući model A110. Francuski je brend nastao po istoj poslovnoj formuli, ali nije tog ranga. Slavna njemačka tvrtka za doradu bavarskih automobila, Alpina, pokazuje kako se filigranskom doradom najbolje automobilske mehanike mogu napraviti uzbudljivi sportski modeli s dušom i srcem, koji u luksuznom limuzinskom okruženju pružaju svojstva bolida.

Privlačnost te tvrtke temelji se na činjenici da oplemenjuje ionako plemenit sportski BMW, koji je za mnoge, već u osnovnoj izvedbi auto snova. Uspjeh male, ali iznimno uspješne obiteljske tvrtke iz bavarskog Buchloea u proizvodnoj je filozofiji. Od početka su shvatili da kupci osim moćne mehanike traže i atraktivan izgled, privlačnu sportsku opremu, dakle sve što osigurava užitak u vožnji. Zbog toga su njihovi automobili oduvijek imali srce i dušu, i nadasve uzbudljiv izgled.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo