45. ROĐENDAN

Audi 100 C2 (1976. – 1982.): prvi s pet cilindara i prvi prodan u više od milijun primjeraka

Audi 100 druge generacije je i posljednja velika limuzina iz Ingolstadta koja se nudila sa samo dvoja vrata, uvela je i polukaravansku verziju Avant, a uspjehu je pridonio 5-cilindarski dizelaš 2.0 sa 70 KS te prvi turbodizelaš s 87 KS…

Drugom generacijom modela Audi 100 napravljen je iskorak prema višoj klasi, model nije više shvaćan kao ‘Mercedes za prokuriste’. Tehnički je bio zanimljiv zbog novog 5-cilindraša, dizajnerski u duhu vremena, prodali su ih čak 988.851. Gdje su nestali? Kao i drugi veliki, ali nedovoljno šarmantni ili potentni automobili, danas malo koga zanimaju i nemaju vrijednost. Gro je prodanih otpadalo na klasični model s 4 vrata, dvovratni je jako rijedak.

Bio je dug 4810 mm (Avant 4965), širok 1768, a visok 1390. Bazni 1.6 4-cilindraš imao je 85 KS, a stari 2-litreni motor od 115 KS već je 1978. zamijenjen 5-cilindrašem 5S iste snage (video, niže) . Top model 5E, s elektroničkim ubrizgavanjem, imao je 136 KS. Slabom dizelašu od 70 KS 1981. je priključen 17 KS jači turbodiesel. Planirana inačica s wankelom, nasljednik modela NSU Ro 80, nije dobila zeleno svjetlo. Luksuzni paket opreme CD iz 1978. uključivao je metalik boje i nekoliko pepeljara.

Dobio je i luksuznu verziju 200 u 5-cilindarskim verzijama 2.3 – 5E sa 136 KS i 5T (turbo) sa 170 KS. Osjetno luksuzniji bio je američki model oznake 5000. Pastelne su boje unutrašnjosti trebale doprinositi smirivanju vozača. Praktični Avant prodavao se slabije i od luksuznog 200, valjda zato što je izgledao kao (osjetno skuplji) uvećani Passat. ‘Kockasti’ dizajn Hartmuta Warkußa nije najdostojanstvenije ostario, kao ni konkurenti iz tog vremena, imaju godine, no ne i dojam klasika, pa uz vrlo malo iznimaka ostaju među jeftinijim ulaznicama u svijet oldtimera.