Koncept motocikla koji je jednako legendaran koliko i sofisticiran proslavlja veliku obljetnicu ove godine. BMW GS modeli traju već 40 godina…
Koncept motocikla koji je toliko legendaran, koliko i sofisticiran proslavlja svoju obljetnicu ove godine. BMW GS izvedba puni 40. godina. BMW je na jesen 1980. predstavio R 80 G / S, motocikl koji je kombinirao dva vrlo posebna područja vožnje, i za off-road i on-road. Zahvaljujući jedinstvenoj kombinaciji putnih, turnejskih i off-road sposobnosti – bez ugrožavanja svakodnevne uporabe – R 80 G / S postao je preteča nove motociklističke kategorije u enduro svijetu motocikala.
BMW GS modeli postali su savršeni sinonim za najboljeg prijatelja na dva kotača, koji će istražiti i najudaljenije kutke našeg planeta. Do danas je BMW Motorrad uspio isporučiti više od 1,2 milijuna BMW GS modela kupcima širom svijeta.
No GS nije bio samo motociklistička avantura, R 80 G / S i njegovi potomci također su brzo dokazali svoje kvalitete i u utrkama. Hubert Auriol 1981. godine odvezao se do pobjede u prestižnom i izazovnom reli natjecanju Parizu – Dakar. Ovo je samo jedan od mnogih uspjeha motosporta koji je BMW Motorrad uspio proslaviti s GS-om. 1993. godine F 650 “Funduro” je prvi jednocilindrični BMW enduro koji je stigao na tržište. Dok je ovaj motocikl svoju dinamiku vožnje mogao ponajviše zahvaliti zbog male težine i potencijala jednocilindričnog sklopa od 47 KS.
S pojavom modelom BMW R 1100 GS, ne da je to bio prvi GS model s bokser motorom s 4 ventila i izlazom od 80 KS, već je krenuo i novim putovima s obzirom na tehnologiju ovjesa. Motor i mjenjač prvi su put radili kao nosivi elementi šasije, čineći glavni okvir suvišnim. Također BMW inženjeri stvorili su inovativni način vođenja prednjih kotača koristeći Telelever ovjes. Uz naknadu tona i vrlo osjetljiv odgovor postavili su nove standarde u ovom području. Uz to, novi R 1100 GS bio je prvi enduro koji je ikada opremljen ABS sustavom.
Pored brojnih novih i daljnjih razvoja, uključujući F 650 GS (prvi jednocilindrični motor s elektronskim ubrizgavanjem goriva, katalitičkim pretvaračem i ABS), koji se u Berlinu proizvodio od 2000. Modeli F 650 GS i F 800 GS lansirani 2007. godine označili su još jednu izvanrednu prekretnicu u povijesti BMW GS modela. Svojim snažnim, 2-cilindričnim linijskim motorom s visokim okretnim momentom i torzijski ukočenim cjevastim okvirom interpretirali su temu BMW GS na svoj, još uvijek vrlo tipičan BMW način.
BMW Motorrad predstavio je još jedan vrhunac u jesen 2009. lansiranjem revidiranog BMW R 1200 GS. Sad opremljen još slobodnijim okretnim DOHC bokserima s dvije bregaste osovine po cilindru, ponudio je 81 kW/110 KS i još napredniju dinamiku vožnje. Tijekom 30. godišnjice, 2010. godine, BMW Motorrad odao je počast GS modelima i njihovim uspjesima u proizvodnji motocikala, ali i motociklima, sa “30 Years GS” posebnim modelima BMW R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, F 800 GS i F 650 GS. Bili su obojeni su u boje BMW Motorrad Motorsport.
BMW GS priča traje i dalje i sigurno će još dugi niz godina činiti okosnicu moto svijeta…