Chevrolet Camaro: prvi model proizveden 12. rujna 1966.

Dvije su godine trebale General Motorsu da pripremi odgovor na nevjerojatno uspješni Ford Mustang, rezultat je još jedan vrhunski ‘muscle car’, Chevrolet Camaro, američka legenda…

Kad je 1966. taj odgovor stigao, bio je u svakom pogledu bolji i promišljeniji automobil od Mustanga, a dano mu je ime Camaro, odabrano u posljednji tren, bez konkretnog značenja na engleskom jeziku.

Camaro se pokazao kao trenutačni hit, a debate između ljubitelja njega i Mustanga vode se od samih početaka, samo produbljene aktualnim, novim generacijama oba modela, baziranim na imitiranju stilskih odrednica prvih generacija iz 1960-ih.

Zanimljivo, kod nas je Mustang neusporedivo poznatiji i češći, a Camaro je nešto familijarniji tek u kasnijim inačicama iz 1970-ih i 1980-ih, no u SAD je kult oba modela podjednako snažan. Kako, uostalom, ne voljeti automobil kojem je posvećena jedna od najduhovitijih rock and roll pjesama ikada, ‘Bitchin’ Camaro’ sastava Dead Milkmen?

Prvi je Camaro bio svojevrsna sportska inačica modela Nova. Da, baš onoga za kojeg se marketinški stručnjaci nisu mogli načuditi kako to da se loše prodaje u Meksiku i ostatku Latinske Amerike, sve dok nisu shvatili da No va na španjolskom znači ‘ne ide’. No, to se uistinu nije moglo reći za prvu generaciju modela Camaro, pogotovo u vrućoj Z/28 inačici.

To je i kolekcionarski najzanimljiviji Camaro, nerijetko kao baza za mnoge prerade i dodatne opcije povećanja snage. Uzbudljiv coupe dugačak 4689, širok 1836 i visok 1293 mm, klasične koncepcije s motorom uzdužno sprijeda i motorom straga, preko krutog mosta. imao je bogatu ponudu motora, redne 6-cilindarske 3.8 i 4.1 te V8 4.9, 5.0. 5.4, 5,7, 6,5 i 7.0, najsnažniji s 405 KS.

Znameniti novozelandski ragbijaš Jonah Lomu posjeduje takvog Camara s više od 1000 KS, a nabrijane verzije, između ostalih, voze i Jacques Villeneuve i Jay Leno. Ovaj zadnji, dakako, ima jedan od 69 proizvedenih primjeraka ZL-1 modela iz 1969., najrjeđeg i najcjenjenijeg Camara, s otprilike 550 serijskih konja.

I za kraj, ako prezirno frkćete nosom na sam spomen američkih automobila, ‘tenkova koji idu samo ravno’, pokojni Colin McRae bio je obožavatelj prvog Camara i koristio ga je skoro svakodnevno, kada je god mogao. Pametnom dosta.


Komentari

loading...