Današnjim generacijama ime Studebaker ne znači mnogo, no tijekom prve dvije trećine 20. stoljeća bila je to jedna od najrespektabilnijih i najpoznatijih tvornica automobila na svijetu…
No prava priča o ovoj tvrtki iz South Benda u američkoj saveznoj državi Indiana zapravo se odvijala prije početka proizvodnje automobila, a za nju je zaslužna vizija Clementa Studebakera, potomka njemačkih useljenika u SAD.
Clement Studebaker, rođen 12. ožujka 1831. u gradu South Bend, Indiana, izučio je kovački zanat i 1852. s bratom Henryjem u South Bendu osnovao uspješnu kovačnicu. Ubrzo su dobili narudžbe američke vojske, a 1857. su izradili i prvu kočiju. Bilo je to vrijeme pokoravanja Divljeg zapada, nebrojeni karavani su kretali na put i posao s kočijama je rastao.
Clement je bio prvi čovjek tvrtke, u čijem su vođenju u nekoj fazi sudjelovala sva petorica braće, i upravo njegovoj viziji pripisuje se nevjerojatan uspjeh Studebakera. Tvrtka je tijekom tridesetak godina razvoja narasla u najvećeg svjetskog proizvođača kočija. I jedinu tvrtku iz te branše koja će se uspješno transformirati u novi svijet motornih kola, kočija bez konja.
Za to je najzaslužniji Fred Fish, zet Johna Studebakera, najdugovječnijeg od petorice braće. Studebaker je isporučivao karoserije drugima, sami su električne automobile počeli raditi 1902., a benzinske u partnerstvu s Garfordom dvije godine kasnije. Clement Studebaker nije doživio tu tranziciju, ali je tvrtku učinio dovoljno snažnom da uopće može ući u novo područje i ondje odmah postati autoritativna.
Clement Studebaker, američki automobilski pionir, proizvođač kočija, umro je 27. studenoga 1901.