Fascinantna povijest automobilizma u DDR-u danas se rijetko spominje, no u prvim godinama nakon razdvajanja Njemačke automobili i vozači iz dvaju zemalja nerijetko su se sretali na trkaćim stazama…
Rezultati su znali biti iznenađujuće neizvjesni. Imena IFA, Rennkollektiv, EMW, AWE… danas ne znače mnogo, no tada su znali i te kako pomrsiti račune uglednim zapadnonjemačkim markama Porsche, Veritas…
A jedna od glavnih karika u tom uspjehu bio je sjajni vozač Edgar Barth, rođen 26. siječnja 1917. u gradu Herold, u zapadnoj Njemačkoj. Nažalost, u planskom gospodarstvu ubrzo su počeli presušivati izvori financija i s krajem sezone 1956. istočnonjemačke su momčadi nestale sa scene.
Edgar Barth je odmah dobio ponudu da počne nastupati za Porsche, no vlasti DDR-a nisu baš blagonaklono gledale na tu ideju. Barth je ilegalno nastupio na 1000 km Nürburgringa 1957., pobijedio u klasi i odlučio ostati u Zapadnoj Njemačkoj.
Preselio se u Kornwestheim, nedaleko tvornice Porsche u Stuttgartu i nastavio voziti za tu tvrtku. Osvojio je naslove europskog prvaka u brdskim utrkama 1959., 1963. i 1964., a u paru s Wolfgangom Seidelom i Targa Florio 1959.
Nažalost, naglo se razbolio i s 47 godina preminuo od raka. Njegov je sin Jürgen nastavio obiteljsku tradiciju i 1977. osvojio 24 sata Le Mansa, dakako za upravljačem bolida Porsche.
Edgar Barth, slavni njemački vozač, umro je 20. svibnja 1965.