37. ROĐENDAN

Fiat Uno Turbo i.e., mala talijanska raketa, predstavljen 7. travnja 1985

Fiat Uno Turbo i.e., popularni gradski jurišnik, i danas je mnogima u srcu, s turbobenzincem 1.3 snage 105 KS, na 850 kg mase, do stotke je ubrzavao za 8 sekundi i jurio 201 km/h
Fiat Uno Turbo i.e. službeno je predstavljen tijekom utrke Formule 1 na  VN Brazila, održanoj 7. travnja 1985. na stazi Jacarepaguá u Rio de Janeiro. Zašto je bio značajan? Fiat Uno Turbo i.e. bio je prvi model marke koji je dobio turbopunjač, tehnologije preuzete iz F1 bolida Ferrari. A zanimljivo je vidjeti zašto su se talijanski inženjeri odlučili na minimalno podizanje obujma motora.
Naime, kubikaža motora preuzetog iz serije Fiat Ritmo iznosila je 1299 ccm, ali je Uno dobio povećanje na 1301 ccm, zbog zakona na talijanskim autocestama, gdje automobili s obujmom motora većom od 1300 ccm imaju malo veća i ograničenja brzine. Fiat Uno Turbo i.e. raspolagao je sa 105 KS koje je imao na broju pri 6500 o/min, a bio je opremljen MPI ubrizgavanjem Bosch i elektroničkim paljenjem Magneti Marelli. Vodom hlađeni turbopunjač IHI, koji je imao intercooler, omogućavao je tlak prednabijanja 0,7 bara. Tada – vrhunac tehnologije.

Ovaj mališan mase 850 kg, uz sportski ovjes i kočnice s diskovima od kojih su prednji samoventilirajući, donosio je i sportsku unutrašnjost sa sportskim detaljima, od sjedala, do Momo upravljača i sportskim instrumentima, a prijenos snage omogućavao je 5-stupanjski ručni mjenjač, također posuđen iz modela Fiat Ritmo. Fiat Uno Turbo i.e. je 1989. prošao kroz blagi redizajn, te je dobio turbobenzinski motor obujma 1372 ccm preuzet s modela Fiat Tipo snage 118 KS.
Najveća brzina podignuta je na 205 km/h. Masa je povećana na 925 kg, pa je ubrzanje ostalo isto kao u prethodne verzije. Popularnost modela Fiat Uno Turbo i.e. samo je rasla, ali je u Europi kod vlasnika prolazio brojne prometne nezgode, pa je ’88. ugrađen Lockheed sistem ABS. Fiat Turbo i.e. proizvodio se do sredine 1994.