DOBRO JE ZNATI

Gume s bijelim bokom uvela je 1915. čikaška tvrtka Vogue Tyre and Rubber Co.

Uh…, sa žbičanim naplacima ili niklovanim ratkapama, krajem 30-ih, postaju hit na američkom, potom i europskom tržištu, bila su to dobra stara vremena

Čikaška tvrtka Vogue Tyre and Rubber Co. 1915. uvodi bijele bokove guma, ali trebalo je proći još dva desetljeća, dok je ta opcija postala  atraktivni statusni simbol na američkom (potom i europskom) tržištu. Prve su automobilske gume bile od prirodnog kaučuka, a najbolja se smjesa za prianjanje dobivala dodatkom cinkovog oksida, zbog čega su postajale potpuno bijele. Izvrsno su prianjale, ali se brzo trošile.

Zbog toga su se pokazale neprikladnima za automobile (u osnovnoj funkciji), ali su postale hit za ‘damske’ bicikle. No, ta se receptura pokazala savršenom za bokove guma, naravno, iz estetskih razloga. Postojale su opcije integralnih guma s bijelim obrubom, dijelom strukture (prava kombinacija) i izvedbe s odvojenim bijelim obručem, koji se lijepio na bok gume.

Po suvremenoj je terminologiji to bilo ‘fake’. Guma je postala mat-crna dodatkom čađe (nakupina ugljika), kao punila, koja je stabilizirala strukturu te bitno povećala izdržljivost i trajnost. Gume s bijelim bočnim obričem prvi je serijski 1934. ponudio Ford, kao opciju koja se doplaćivala 11,25 dolara, te takvi kotači krajem 30-ih postaju hit na američkom, dijelom i europskom tržištu.

Uz to su, obvezno, išli sjajni žbičani naplaci ili čelični s niklovanim, potom kromiranim poklopcima (ratkapama, od njem. Radkappe), što se zadržalo do 70-ih.

Autor

Preporučeni sadržaj