Potkraj 1980-ih posrnuli Lamborghini je zastarjelim supersportskim modelom Countach sve teže izlazio na kraj sa supersportskim konkurentima Ferrari F40 i Porschea 959, a razvoj nasljednika bio je bolno spor…
Dolaskom pod Chryslerovu kapu 1987. stigao je potreban novac, ali i odbačen radikalan dizajn kojeg je potpisao Marcello Gandini (iskoristit će ga za model Cizeta V16T).
Ublažena inačica svidjet će se svima (osim Gandiniju), a odabrano ime – Diablo, španjolski naziv za vraga – vjerojatno je najbolje koje je ikada krasilo superautomobil.
Originalni je Diablo bio jedan od najslavnijih bikova u povijesti koride, poznat po epskoj borbi s matadorom ‘El Chicorrom’ u Madridu 1869. Atmosferski V12 obujma 5707 ccn, s 2×2 bregasta vratila i 48 ventila razvijao je 530 KS pri 7100/min, što mu je s pomoću 5-stupanjskog mjenjača omogućavalo ubrzanje do stotke za 3,8 sekundi i najveću brzinu 325 km/h nakratko će ga učiniti najbržim na svijetu…
No pred Lamborghinijem je bilo još dugo i naporno desetljeće, obilježeno promjenama vlasništva. Vražja narav je ipak malo ublažena na modelu VT (1993.) s pogonom 4×4, a 1995. je stigao i šminkerski otvoreni model, koji nije ni rađen sa stražnjim pogonom. Prvi putau povijesti tvrtke, aktivno se okušavaju i na trkaćoj sceni.
Dolaskom Audija 1998. stiže redizajn, koji donosi otvorena svjetla, a 2000. i novi nos, najavu nasljednika Murciélaga, kao i 6-litarski motor. Nakon 2884 proizvedena primjerka 2001. vrag ipak odnosi Diabla. Bio je to i kraj epohe: kasniji modeli pod Audijevom kapom donijeli su neke nove kvalitete i masovnu produkciju, no uz manje romantike.