Ove godine obilježava se 50. godišnjica Lamborghini Jarama GT, modela koja je prvi put predstavljen na salonu automobila u Ženevi u ožujku 1970.
Jarama, ime koje se povezuje s mjestom sjeverno od Madrida, poznatom po uzgoju borbenih bikova. Taj model bio je ujedno posljednja evolucija koncepta 2+2 grand touring limuzine tvrtke iz Sant’Agate. Bio je to model s 4-litrenim V12 motorom smještenim sprijeda.
Tehnički razvijen na temelju prethodnih modela – 400 GT i Islera, zadržao je gotovo identičan mehanički potpis. Dok se za lijepu siluetu pobrinuo dizajner Marcello Gandini iz Carrozzeria Bertone. Oslonio se u svojoj viziji stilskim trendovima ’70-ih, koristeći zategnute i oštre linije.
Šasija je obnovljena, sustav kočenja mogao se pohvaliti s četiri velika diska, koji su bili u drugom planu iza 15-colnih Campagnolo naplataka.
Spomenuti V12 motor brojio je 350 KS. Jaram GT tako je u to doba jurila poprilično velikih 260 km/h.
Unutrašnjost modela odisala je luksuzom, s kožnim presvlakama, klima uređajem i udobnim putničkim prostorom za jedan sportski automobil, uz solidno prostrani prtljažnik.
Proizvodnja Jarame, nakon premijere na salonu automobila u Ženevi 1972., dobila je i nešto snažniju verziju Jarama GTS (365 KS) , koja se od standardne inačice razlikovala pop poprečnom usisniku zraka na haubi i dva naglašena otvora za zrak iza luka prednjih kotača. Iznutra je imao redizajniranu ploču s instrumentima i drugačije oblikovanje prednjih sjedala kako bi se poboljšala prostranost straga.
Jarama, kojih je ukupno proizvedeno 328 primjeraka, važan je model u povijesti Lamborghinija, ne samo zbog ljepote – koja nije izgubila šarm tijekom posljednjih 50 godina – već i zato što je bila posljednji Grand Tourer s prednjim motorom, koju je potpisivala talijanska tvrtka iz okolice Bologne. Od tada, osim SUV modela LM 002 i Urusa, Lamborghini automobili stižu samo s motorima smještenim iza vozača.
foto: Lamborghini