Prvu japansku luksuznu marku 1986. je lansirala Honda, brendom Acura, Toyota 1989. pokreće Lexus, a 1990. Nissan uvodi Infiniti, jedino je Mazda u posljednji tren odustala od lansiranja premium branda Amati…
U filozofiji pristupa kupcima od strane japanskih proizvođača automobila 1980-ih došlo je do korjenitih promjena. Japanci su shvatili kako njihovi proizvodi više nisu percipirani kao jeftinija alternativa, nego polako počinju poprimati status kvalitetnije alternative europskim i američkim automobilima.
Drugi značajan faktor bile su izvozne kvote nametnute Japanu. Razumljivo, ako možete na tradicionalnim tržištima prodati samo određen broj vozila, onda je jamačno isplativije da to budu veća i skuplja vozila, na kojima je veća zarada. Uspjeh 6-cilindarskih modela Supra i Cressida potaknuo je Toyotu na razmišljanje u tom pravcu.
U tom je kontekstu zgodno spomenuti i rani ulazak japanskih proizvođača na tržište vrlo profitabilnih luksuznih terenaca, koje je dotad bilo rezervirano samo za Range Rover i Jeep Wagoner.
Toyotin ulazak u visoku klasu ostvaren je pod novo osmišljenom značkom Lexus. Ime ne znači ništa konkretno, iako legenda kaže da je nastalo modifikacijom prvoodabranog prijedloga Alexis, no sjajno je pogođeno i u sebi ima neki prizvuk luksuza i visoke tehnologije.
Od Japanaca je na tržištu zasebnih luksuznih marki prva led probila Honda, koja je brand Acura lansirala već 1986., Nissan je s Infinitijem krenuo četiri godine kasnije, dok je prodaja Lexusa, prvo u SAD-u, počela prije 33 godine.
Jedino je Mazda u zadnji tren odustala od lansiranja svog premium branda Amati. Prvi Lexus, model LS 400, odredio je pravac razvoja tvrtke. Konzervativan dizajn spojen s vrhunskom kvalitetom izrade i dotad neviđenom brigom za kupce.
Zbog kontrole kvalitete sve do 2003. svi su se Lexusi proizvodili samo u Japanu. Nema nikakve sumnje da je tvrtka uspjela, u konzervativnijoj je Europi možda još dijelom u sjeni njemačke trojke, ali drugdje su vodeći ili posve ravnopravan sudionik prestižnog segmenta tržišta.