Mazda slavi 10 godina vlastitog dizajnerskog jezika Kodo

Dizajnerski jezik Kodo prvi je predstavio glavni dizajner Ikuo Maeda još 2010. godine

Sa dizajnerskim jezikom “Kodo – Duša pokreta”, glavni dizajner Ikuo Maeda postavio je hrabri novi smjer dizajna u Mazdi. Pokrenut prije deset godina na salonu automobila u LA-u 2010. s konceptnim automobilom Shinari, od tada definira i uzdiže dizajn Mazde. Jedno desetljeće i stadij razvoja kasnije, Kodo dizajn popularan je kao i uvijek, a automobili dizajnirani prema njegovom pristupu nastavljaju osvajati nagrade, uključujući Svjetski dizajn automobila godine za Mazdu3 2020. godine.

Od svog osnutka prije deset godina, Kodo dizajn u središtu je brojnih Mazdinih automobila – od nove interpretacije kultnog Mazdinog MX-5 roadstera do Mazdinog prvog električnog vozila na baterije, MX-30. Ipak, osnovna ideja koja stoji iza Kodo dizajna ostala je nepromijenjena: istražiti moćnu i neodoljivu ljepotu prirodnog kretanja u nepomičnom objektu.

Riječ Kodo doslovno se prevodi kao “otkucaji srca”, ali s dodanim značenjem ispunjavanja nečega životom; dati objektu dušu. Ova ideja ključna je u Mazdinom razmišljanju o dizajnu: „U Japanu osjećamo da naši majstori ubrizgavaju život u ono što naprave. Vjerujemo da oblik koji su iskreno i mukotrpno stvorile ljudske ruke dobiva dušu ”, objašnjava Ikuo Maeda. Dakle, “Duša pokreta” poprima dvostruko značenje izražavajući i bit pokreta i “dušu” koju su u automobile unijeli Mazdini vrhunski majstori.

Prvi su dizajni bili snažno nadahnuti slikom geparda koji se sprema na skok, dok se novije iteracije sve više usredotočuju na dočaravanje snažnog i emocionalnog dizajna sa što manje elemenata. Prekretnica za ovu drugu fazu Kodo dizajna postignuta je sa dva nevjerojatna konceptna automobila RX-Vision i Vision Coupe.

Predstavljeni 2015. na salonu automobila u Tokiju, predviđali su novu eleganciju i još izraženiju minimalističku estetiku nedavnih interpretacija Kodo dizajna. Dinamični i emocionalni oblici postižu se skidanjem svih nepotrebnih elemenata kako bi se otkrila suština ljepote i pokreta. Na primjer, uklanjanjem karakternih linija stvara se prazan prostor na bočnim stranama automobila koji funkcionira kao prazno platno koje se neprestano mijenja zahvaljujući igri svjetla i sjene – estetika “manje je više” o kojoj snažno govori Mazdina japanska baština.

Automobili stvoreni jezikom Kodo dizajna kontinuirano su dobivali međunarodna priznanja. I RX-Vision i Vision Coupe proglašeni su „Najljepšim konceptnim automobilom godine“, a osvježena Mazda MX-5 osvojila je „Svjetsku nagradu za dizajn automobila“ 2015. Najnovija postignuća uključuju Red Dot Award 2020 u kategoriji “Dizajn proizvoda” za Mazdu CX-30 i novu Mazdu MX-30, dok je Mazda3 osvojila “World Car Award 2020” u kategoriji dizajna.

Kako Mazda nastavlja spajati ljubav prema vožnji s izvrsnim dizajnom interijera i eksterijera, pojednostavljena elegancija i emocionalna privlačnost Kodo dizajna ostat će ključni sastojci identiteta marke.

Nakon deset godina kontinuiranog uspjeha, Kodo dizajn nastavlja pomicati granice dizajna automobila i definirati budućnost Mazde.

foto: Mazda

Komentari