Mercedes-Benz 300 SL Roadster, uzbudljiva verzija još uzbudljivijeg coupea Mercedes-Benz 300 SL “Gullwing”, skrojena po želji Amerikanaca, jedan je od najljepših auta svih vremena. 6-cilindarskim benzincem 3.0 s direktnim ubrizgavanjem i 240 KS dostizao 243 km/h
Među stotinjak vrhunskih kabrioleta i roadstera koji su obilježili automobilsku povijest posebno mjesto pripada modelu Mercedes-Benz 300 SL Roadster. To je izvedenica slavnog modela Mercedes-Benz 300 SL Gullwing (s krilnim vratima), a nastala je spletom nesretnih i sretnih okolnosti. Početkom 1956. u prevrnutom Mercedes-Benz 300 SL Gullwing izgorio je mladi bračni par, jer nisu mogli otvoriti krilna vrata, pa je američka administracija po kratkom postupku zabranila uvoz tada već kultnog automobila.
Američki uvoznik Max Hoffman brzo se snašao, pa je naručio tisuću primjeraka bez krova i s klasičnim vratima (verzija Roadster). Cijela je serija planula u samo nekoliko mjeseci, a najuporniji su na isporuku čekali više od godine. Bio je zaštitni znak američke i europske elite krajem pedesetih i početkom šezdesetih, a ostat će upamćen i po ulozi u slavnom stripu o detektivu Rip Kirbyju.
Od 1957. do 1963. proizvedeno je 1858 primjeraka, pretežito za američko, a potom za njemačko i talijansko tržište. U Italiji je zapadao sedam milijuna lira, a Ferrari 250 Spider California mogao se dobiti za ‘samo’ pet i pol! Uspjeh cestovnih verzija temeljio se na velikim sportskim pobjedama. Krilni Mercedes 300 SL 1952. osvaja najprestižnije utrke 24 sata Le Mansa i Carrera Panamericana.
A 1955. Stirling Moss za volanom modela Mercedes-Benz 300 SLR pobjeđuje u legendarnoj utrci Mille Miglia. Tržišna je verzija modela 300 SL s krilnim vratima predstavljena 1954. Bila je revolucionarna ne samo po konstrukciji vrata, nego još više po prvom četverotaktnom benzincu s direktnim ubrizgavanjem – sad to mnogi ‘furaju” kao veliki novitet!
Moćan redni šesterocilindraš je iz obujma od 2996 ccm istiskivao 240 KS pri 6100/min. To je roadsteru mase 1300 kg omogućavalo najveću brzinu od 224 do 243 km/h (ovisno o prijenosu) i ubrzanje do stotke za 8,8 sekunda. U zbirkama, muzejima i privatnom vlasništvu još ima pedesetak modela Mercedes-Benz 300 SL Roadster, a uščuvani primjerci vrijede i pola milijuna eura.
Kako je Mercedes-Benz 300 SLR dobro išao, tako je i pio (od 10 do 25 litara na 100 km), pa je spremnik goriva držao točno sto litara. Usprkos naprednosti, disk kočnice dobiva tek 1961. Atraktivna karoserija duljine 457, širine 179 i visine 130 centimetara imala je, kao većina tadašnjih bolida, strukturu od čeličnih cijevi. Njena se erotska privlačnost i danas proučava u dizajnerskim studijima, a posebice je efektna niska bočna silueta sa “škrgama” kao u morskog psa.
Talijanski šarm i njemačke pedantnost podređeni su sportskom užitku i statusnom luksuzu. Prekrasan i ogroman trokraki volan s obručem od mahagonija otežava ulazak na nisko školjkasto sjedalo, no tako je bilo u svim tadašnjim bolidima. Unutrašnjost je obložena crvenom kožom i blještavim kovinama, a po svakom se detalju poznaje plemenito podrijetlo i vrhunska kvaliteta. Ah da, bio je to cabrio snova…
VAŽNO O MOTORU: Redni 6-cilindraš obujma 2996 cm s direktnim ubrizgavanjem, izveden iz zrakoplovnog DB 601 V12 (jedan blok, smanjenih dimenzija), koji je pokretao slavnog lovca Messerschmitt Bf 109, Daimler-Benz je 1953/54 primijenio u sportskom modelu Mercedes-Benz 300 SLR. Na tržište je stigla 1954. u legendarnom Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, po mnogima najboljem tržišnom sportskom modelu ikad. Snaga je iz 2996 cm povećana sa 177 na 215 KS, a gorivo se mehaničkom rednom pumpom ubrizgavalo tlakom od 50 do 90 bara.