Mercedes-Benz E-klasa Cabriolet W 124 (1991.), kabriolet slavi 30 godina od premijere

Na međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu sredinom rujna 1991., debitirao je cabrio serija 124, sedam godina nakon predstavljanja limuzinske izvedbe…

Ovim je cabrio četverosjedom Mercedes-Benz uspješno premostio dvadesetogodišnji jaz do sportske i luksuzne tradicije, jer je postojala rupa sve do legendarne W 111/W 112 izvedbi koji su se proizvodili do 1971.

124 model serije, koji su dvije godine od premijere preimenovani u Mercedes-Benz E-klasu Cabriolet 1993. godine, kao dio promjene nomenklature, naslijedili su modeli – CLK Cabriolet A 208 (1998. do 2003.) i A 209 (2003. do 2010.) kao i E-klasa Cabriolet A 207 (2010. do 2017.) i A 238 (od 2017.). U 2015. godini, četverosjedi bez krova proslavili su svoju premijeru u Mercedes-Benz S klasi (A 217) i u Mercedes-Benz C klasi (A 205) 2016. godine.

Cabriolet onoga što će kasnije postati E-klasa zasnovan je na 124 model seriji Coupé. Nakon što je 500 E limuzina visokih performansi predstavljen u jesen 1990. godine, kabriolet s četverosjedom predstavljao je daljnji vodeći projekt za seriju 124 modela. Inženjeri su se jako potrudili da projekt učine stvarnim. Modificirali su oko 1.000 dijelova ili su ih dizajnirali od nule kako bi udovoljili strogim zahtjevima u pogledu pasivne sigurnosti i udobnosti vožnje unatoč izostavljenoj krovnoj konstrukciji. U usporedbi s Coupé izvedbama, Mercedes-Benz je posljedično proizveo brojne nosive dijelove kabrioleta od debljeg ili jačeg lima. Nakon složenih računarskih simulacijskih izračuna, područja izložena visokim razinama naprezanja također su opremljena dodatnim pojačanjima udvostručavanjem limova ili postavljanjem kutova i nosača. Pojačani su elementi, uključujući debljinu lima na A i B-stupovima, kao i na bočnim elementima bočnog okvira, pretinac s mekanim gornjim dijelom ugrađen je kao poprečna zagrada, a lijevani element pričvršćen na tunel sklopa poda i poprečni nosač ploče s instrumentima. U mnogo poglavlja su inženjeri primijenili svoja iskustva iz razvoja serije R 129 Mercedes-Benz SL modela.

Cabrio “124-ka” se nudio s ukupno četiri inačice s po dva četverocilindrična i dva šestocilindrična motora. E 200 Cabriolet (100 kW/136 KS) u početku se proizvodio do 1994. godine isključivo za izvoz u Grčku, Italiju i Portugal. Stoga je stvarni početni model 1993. godine bio E 220 Cabriolet (110 kW/150 KS). 300 CE-24 Cabriolet naslijedio je E 320 Cabriolet (162 kW / 220 KS), a E 36 AMG Cabriolet (200 kW/272 KS) postao je novi model vrhunskog ranga. Do srpnja 1997. proizvedeno je ukupno točno 33.952 124 modela serije bez krova. U tom se procesu većina kupaca (18.572) odlučila za varijantu šesterocilindričnog motora.

Foto: Daimler

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin