Mercedes-Benz E klasa W210 (1995. – 2002.), proslava srebrnog pira za zvijezdinog okana

Mercedes-Benz E klasa druge generacije, s prosječnom prodajom od 200.000 primjeraka godišnje, ovaj model se upisao zlatnim slovima u povijesne knjige marke…

Nova generacija E-klase započela je uspješno putovanje prije četvrt stoljeća. Mercedes-Benz je 1995. predstavio seriju 210. To je bio prvi put da se E-klasa pojavljuje s odvojenim, okruglim svjetlima. Još jedna premijera u luksuznom razredu bio je izbor između tri modelske verzije i opreme – Classic, Elegance i Avantgarde.

Standardna oprema uključivala je bezbroj tehničkih istaknutih dijelova, kao elektroničke kontrole vuče i stabilnosti vozila (ETS) do ograničenja korištenja sile sigurnosnog pojasa. Tu su inovacije, u vidu bočnih zračni jastuka, a svjetska premijera bili su senzori za kišu i xenon svjetla.

Nova E-klasa započela je 1995. godine svoju kampanju s izvedbama E 200, E 230, E 280, E 320 i E 420, te dizelskim E 220 Diesel, E 290 Turbodizel i E 300 Diesel. Snaga je bila u rasponu od 70 kW (95 KS) u E 220 Diesel do 205 kW (279 KS) u E 420.

U rujnu 1995. na Međunarodnom salonu automobila (IAA) Mercedes-Benz je predstavio vrhunski model E 50 AMG s 255 kW (347 KS). Tijekom cijelog razdoblja pogoni su se nastavljali modernizirati i prilagođavati, a daljnji modeli samo su obogatili seriju – uključujući inovativni E 220 CDI s direktnim ubrizgavanjem. Od 1997, novi motor serije M112 i M113 V s tri ventila pojačali su E-klasu.

Karavanska inačica, poznato kao pravo prostorno čudo s najvećom količinom tereta svoje klase, predstavljen je u ožujku 1996. na sajmu automobila u Ženevi. Ako je potrebno, vlasnik je imao na raspolaganju nevjerojatnih 1.975 litara prostora za prtljagu.

Za razliku od svog prethodnika, E-klasa u seriji modela 210 nije bila dostupna kao coupé ili kabriolet. Ovaj dio je preuzeo CLK verzija iz serije C208 modela od 1997.

U lipnju 1999. godine, E-klasa u seriji modela 210 dobila je osvježenje lica. Od premijere je prodano preko milijun vozila. Uz suptilni redizajn karoserije, proširena je i standardna oprema, posebno kada je riječ o sigurnosnim značajkama. Na primjer, svi su modeli sada imali ESP program elektroničke stabilnosti, prednje bočne zračne jastuke, dok su bočni stražnji zračni jastuci bili dostupni u ponudi.

U siječnju 2001. Mercedes-Benz je predstavio limuzinsku inačicu E-klase, nove generacije W211. Ovaj debi označio je kraj proizvodnje W210, limuzinska varijanta isporučena je u čak 1.374 409 vozila. S prosječnom prodajom većom od 200.000 vozila godišnje, etablirao se kao najprodavaniji automobil unutar svoje kategorije.

Udio E-klase u ovom tržišnom segmentu bio je oko 24%, a u nekim zemljama čak do 40%. Karavanska inačica proizvodila se do prosinca 2002., a proizvedeno je više od 257.121 primjeraka koji nikad nije bio u konkurenciji za najljepšeg ‘lubeničara’. Zbrojimo li sve, Mercedes-Benz je samo od ove serije zabilježio više od 1,6 milijuna proizvedenih vozila unutar osam godina. Zanimljivo, 2/3 svih limuzina bile su benzinskog motora, dok je karavan bio gotovo točno pola i pol.

Zanimljivo je vidjeti i komentare iz tiskovina, kada se E klasa (W210) pojavila:

“Auto motor i sport”, Njemačka, 11/1995. Izdanje, opisujući karoseriju limuzine: “Osim što predstavlja najsmjeliji skok u stilu u povijesti Mercedesove marke, nudi i značajno veću korisnost. Više prostora, posebno straga, i povećana funkcionalnost vidljiva su na prvu. ”

“Road & Track”, SAD, izdanje iz prosinca 1995. godine, također donosi doživljaje o limuzinskoj seriji “Nova E-klasa dramatičan je potez za Mercedes-Benz. Povijesno gledano, njihovi automobili, posebno limuzine, prodavani su ‘racionalnim’ ljudima koji traže izdržljivost, bezvremenski stil i poniženi luksuz. Ali s ovim novim modelom E 320, Mercedes nastoji zadržati dosadašnje kupce i privući ljude koji su više emocionalni u vezi s njihovim kupnjama, one koji više brinu o stilu, rukovanju i koeficijentu zabavne vožnje. ”

Zato i ne čudi kako je i danas česta pojava na našim cestama, s ponekom ‘flekom’ na limariji…

foto: DAIMLER


Komentari

loading...