Mercedes-Benz E klasa interne oznake W210 postao je kultni automobil, posebno kada je riječ o jakim benzinskim inačicama. Ovo je priča o tad najsnažnijem modelu E50 AMG…
Mercedes-Benz E klase W210 jedan je od dobro poznatih (i kultnih) proizvoda koji su sišli sa proizvodnih traka u Stuttgartu. Najsnažnija inačica E50 AMG temeljena je na modelu E 420, svoju je premijeru imala prije 25 godina na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu. Prije 25 godina, vozilo visokih performansi od 255 kW (347 KS) ilustriralo je filozofiju marke da AMG namjerno uspostavlja kao marku sportskog automobila i performansi.
Odgovor stručnjaka bio je vrlo pozitivan: “Automobil Revue” iz Švicarske u izdanju 52/1996 potvrdio je da je E 50 AMG imao “ekskluzivnost i neupitno sportski temperament”, poglavito zahvaljujući motoru M 119 V8, oplemenjenom od strane AMG, s 4.973 kubičnih centimetara zapremnine: „Stroj pokreće E-klasu do 100 km / h za 6,0 sekundi, a tu je i sjajna profinjenost koja čini tonove moćne V8 pjesme. “. Konačno, sjevernoamerički magazin “Road & Track” u izdanju iz srpnja 1996. poziva se na legendarni Mercedes-Benz 500 E, jer ga pokreće i 5-litrena verzija M 119: “Ali ako stvarno želite spustiti nogu na papučicu za gas (prilagođena je za graciozno pokretanje, a ne za okretanje glave), duh modela 500 E izranja i transformira limuzinu s četiri vrata u raketu.”
E 50 AMG stvoren je u Affalterbachu, a kao baza poslužio je također moćan Mercedes-Benz E 420. Novo vozilo bilo je zvijezda u tad još kratkoj povijesti automobila visokih performansi koje su zajedno razvili Mercedes-Benz i AMG. Prije toga, od 1993. godine, postojao je C 36 AMG u W202 seriji modela C-klase, kao i u W124 modelu serije E 60 AMG limuzina i E 36 AMG model kao kupe i karavan. E 50 AMG već je svojim dizajnom jasno istaknuo svoje posebno mjesto među poslovnim salonima serije modela 210: modificirani prednji kraj ne samo da je smanjio podizanje prednje osovine, već je i prednjim svjetlima za maglu dao dizajn oslonjen na glavne svjetlosne grupe modela W 210. Bočni prag i modificirani stražnji branik s integriranim dvostrukim ispuhom također su doprinijeli optimiziranoj aerodinamici modela.
Inženjeri su primijenili poboljšanje performansi na motoru. To je uključivalo veće komore za izgaranje, proširene ulazne otvore s odgovarajućim ventilima, nove opruge za ulazne i ispušne ventile, redizajnirane ulazne i izlazne bregaste osovine, kao i podešavanje elektroničkog upravljanja motorom od strane AMG-a i Boscha. To je omogućilo povećanje snage motora, dok su istodobno emisije bile manje od polovice dopuštenih ograničenja koja su vrijedila u Europskoj zajednici od 1996. AMG se također posvetio i dotjerivanju dvostrukog ispušnog sustava koji je optimiziran dijelovima iz tadašnje S-klase, a dobio je stražnji lonac s ispušnim cijevima u karakterističnom AMG dizajnu.
Sprint od 0 do 100 km / h postizao je za tad respektabilne 6,2 sekunde. Za promjenu stupnja prijenosa brine se petostupanjski automatski mjenjač s elektroničkim sustavom upravljanja. Gotovo je za trećinu lakši od četverostupanjskog automatskog mjenjača u seriji modela E 500 124,a istovremeno je osiguravao fluidnije promjene stupnjeva prijenosa.
Daljnja obilježja E 50 AMG uključuju ASR kontrolu proklizavanja kao standardnu značajku, sportski ovjes AMG s tvrđim amortizerima i ojačanim stabilizatorima, kao i kočioni sustav razvijen posebno za ovo vozilo. Ovaj sustav čine dvoklipne disk-kočnice s pomičnim čeljustima s posebnim ventiliranim diskovima promjera 334 milimetra na prednjoj strani i kočioni sustav preuzet sa serije SL 600 R129 s kočnicama s fiksnom čeljusti i kočnim diskovima promjera 300 milimetara straga.
Proizvedeno je otprilike 2870 primjeraka ovog, sad već kultnog modela E50 AMG, a zanimljivo je kako ovaj model nikada i nije bio namijenjen američkom tržištu. Upravo zbog ove činjenice je u zadnjih 10 godina postao itekako traženim, kolekcionarskim primjerkom ‘preko bare’.