Ultimativno terensko vozilo uz dodatak odlično uklopljenog luksuza, načinilo je od Geländewagena simbol božanstva među ljubiteljima blatnjavih puteva, a po novom i gradskih špica…
Ovom modelu jednostavno moramo čestitati, njegovih 4 desetljeća postojanja obilježena su fascinacijom onih koji su ga vozili i onih koji maštaju o njemu. Kultni terenac pojavio se prvi put 1979., u svojem izvornom obliku G-klase kakvu i danas znamo.Odmah su na vidjelo izašle izvanredne terenske sposobnosti Geländewagena, predstavljenog 1979.
S druge strane, ljudima se svidjela predanost i Mercedesova vjernost poznatoj kockastoj formi karoserije, sad već 40 godina.Kroz desetljeća, G-klasa je kontinuirano evoluirala od korisnog terenskog vozila, do iznimno kvalitetnog suputnika na asfaltu.
Stalnim osvježenjima, Mercedes-Benz osigurao je da njihov legendarni model uvijek bude napredan i ničime ne zaostaje za konkurencijom, ako je uopće ima s ovolik dugom tradicijom.Sigurno se pitate kako je sve počelo. Svjetska premijera modela G-modela 460 održana je između 4. i 9. veljače 1979. u Toulonu (Francuska). Tom prigodom, Mercedes-Benz je odmah pred novinare izašao s opisnim atributima poput „beskompromisne terenske i cestovne sposobnosti upakirane u jedno“, a nisu zaboravili spomenuti i njegovu ‘maksimalnu raznolikost korištenja’.
Te izjave prepoznajemo i danas, kod nove G-klase serije 463 koja se proizvodi u Grazu, u Austriji, od svibnja 2018.Povijest modela G-klase započela je u ljeto 1969. Daimler-Benz AG i austrijski Steyr-Daimler-Puch AG došli su na ideju o mogućoj suradnji. Oba proizvođača ponudila su vozila s izvanrednim terenskim mogućnostima kao dio svojeg asortimana. Mercedes-Benz Unimog kao i Puch Haflinger i Puch Pinzgauer. Dvije godine kasnije, 1971. po prvi put je iznesena ideja o zajedničkoj izgradnji terenskog vozila. Cilj je bio kombinirati ekstremne terenske sposobnosti, a da se pri tome odlično snalazi na cesti.
Kako je ideja sve više poprimala ozbiljne tonove, u jesen 1972. izvršni direktori dr. Joachim Zahn (Daimler-Benz AG) i dr. Karl Rabus (Steyr-Daimler-Puch AG) definitivno su stisnuli ruke i krenuli u nastavak razvoja projekta.Razvoj je tada napredovao silovito. Prvi drveni model nastao je u travnju 1973. Prvi prototip koji je bio u prometu već je bio testiran 1974. Fotografije u tehničkom opisu objavljenom interno 1975. pokazale su koliko su brzo dizajneri i inženjeri stigli do dizajna koji je već bio vrlo blizu konačnom G-modelu.
Konačni stil s jasnim profilom definiran je od strane Mercedes-Benz Design tima na čelu s Brunom Sacco. Dizajneri su vješto kombinirali velike, glatke površine tijela vozila s tehnički definiranim značajkama kao što su veliki prilazni i polazni kutovi te relativno velika visina vozila, s relativno malom ukupnom širinom.
G klasa se proizvodi u tvornici Puch u Graz-Thondorfu od samog početka, do danas (G klasa 463).Mercedes-Benz u tamošnju tvornicu isporučuje osnovne komponente, uključujući motore, osovine, upravljačke sustave i velike dijelove. Ta praksa je zadržana od samih početaka.G je u početku bio lansiran na tržište u modelskoj izvedbi 460, kao univerzalno terensko vozilo s relativno rustikalnim interijerom, ali se zato velika razina pažnje posvetila pogonskom sustavu.
Odabrani standardni pogon na sva četiri kotača sa svojom stopostotnom blokadom diferencijala i dodatnom blokadom diferencijala na prednjoj i stražnjoj osovini, koja je standardna oprema od 1985. godine, osiguravaju optimalna svojstva upravljanja terenskim vozilima. To pravim off-roaderima nije promaklo i od tada je G-klasa terenski fenomen.Konstrukcija okvira i krute osovine s oprugama bile su usmjerene na raznovrsnost i robusnost s ceste. Na samom lansiranju bile su dostupne 230 G i 280 GE izvedbe s benzinskim motorom. Postojale su dvije karoserijske izvedbe, s dva različita međuosovinska razmaka (2.400 i 2.850 milimetara), kao i različiti stilovi karoserije – otvoreno vozilo, zatvoreno i kombi sa zatvorenim bočnim zidovima (za vojsku najčešće).
Kontinuirani napredak G-modela bio je vidljiv iz godine u godinu, što se pokazalo ključnim za njegov trajni uspjeh. Važni koraci uključili su serijski servo upravljač (prvi u 280 GE i 300 GD, od 1987. u svim modelima), kao i uvođenje zatvorenog, trosmjernog katalizatora (od 1986. u početku kao posebna oprema u 230 GE) i sustav protiv blokiranja kotača prilikom kočenja (ABS) u modelu serije 463 iz 1990.Osobito uspješno poglavlje u povijesti G-klase započelo je 1999.: te je godine G 55 AMG postao novi vrhunski model serije 463, s izraženim sportskim karakterom.
Daljnje standarde u tom pogledu postavili su G 55 AMG (2004.), G 63 AMG, G 65 AMG (oba 2012.), G 63 AMG 6×6 (2013) i na kraju najnovija Mercedes-AMG G 63, predstavljena u veljači 2018.Da ‘G’ nastavlja uspješno savladavati sve izazove u četvrtom desetljeću pokazali su i drugi ekskluzivni modeli kao što su G 500 4×4² iz 2015.i Mercedes-Maybach G 650 Landaulet iz 2017., od čega ih je samo 99 napravljeno. Obje varijante vrhunskog terenskog vozila otvorile su novo poglavlje luksuznosti za G-klasu. G 500 4×4² s obzirom na još bolje poboljšane off-road sposobnosti i Mercedes-Maybachu G 650 Landaulet, kao neviđenom razinom luksuza u takvom tipu automobila.
Nova generacija modela serije 463 proslavila je svoju svjetsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila u Sjevernoj Americi (NAIAS) u Detroitu u siječnju 2018. I od nedavno je dostupna i na našem tržištu.Fascinacija traje i dalje, G-klasu će zavoljeti i oni kojima je ona samo, čudna kocka na kotačima. Vjerujte nam.