LUKSUZNI TERENAC IZ STUTTGARTA (2/2)

Mercedes-Benz G-klase u 43. godini moćniji nego ikad

Šampanjac je otvoren 4. veljače 1979. na svjetskoj novinarskoj prezentaciji, održanoj u okviru specijalnog testnog poligona u Toulonu. Mercedes-Benz G-klase oduševio izvedbom i mogućnostima…

Ubrzo je na tržište ponuđen u tri izvedbe – kratkoj s troja vrata (423 cm), dugoj s petera vrata (466 cm) i poluotvorenoj cabrio (428 cm). Uglata sandučasta karoserija ima katastrofalnu aerodinamiku (Cx = 0,54), no to je u klasi elitnih terenaca najmanje važno. S druge pak strane takav oblik osigurava najveću prostranost u postojećim gabaritima, što je iznimno važno svojstvo. Vrijeme će pokazati, Mercedes-Benz G, kojeg je dizajnirao Bruno Sacco, dugogodišnji šef dizajna tvrtke Mercedes-Benz, postao je njegovo životno djelo.

Premda je nekima izgledao ružno, pravi su se znalci zaklinjali, kako je to ono pravo. PR služba tvrtke iz Stuttgarta pred novinare i javnost izašla je s opisnim atributima “beskompromisne terenske i cestovne sposobnosti upakirane u jedno”, uz naglašavanje “maksimalne raznolikosti korištenja”. Zanimljivo, osim kao Mercedes-Benz G, za austrijsko, jugoslavensko i istočnoeuropska tržišta brendiran je kao Puch G.  Koliko je Mercedes-Benz G-klase bio pogođen pokazalo je da je u prvoj, neizmijenjenoj izvedbi izdržao od 1979. do 1990.

Mercedes-Benz G-klase se proizvodio s benzinskim (230 G/91 KS, 230 GE/126 KS, 280 GE/156 KS i 280 GE AMG/182 KS i dizelskim (240 GD/72 KS, 250 GD/86 KS i 300 GD/88 KS) motorima. Tada dobiva luksuzniju verziju i naprednije motore. Raskošna, statusna izvedba najbolja je svojstva pokazivala u surovim uvjetima, zahvaljujući elektronički upravljanom integralni pogonu, s automatskim blokadama na sva tri diferencijala.  Pritiskom tipkala na središnjoj konzoli vozač može po želji blokirati jedan, dva ili sva tri diferencijala te Mercedes-Benz G postaje praktički nezaustavljiv.

Daljnje standarde u tom pogledu postavili su G 55 AMG (2004.), G 63 AMG, G 65 AMG (oba 2012.), G 63 AMG 6×6 (2013) i na kraju najnovija Mercedes-AMG G 63, predstavljena u veljači 2018. Da ‘G’ nastavlja uspješno savladavati sve izazove u četvrtom desetljeću pokazali su i drugi ekskluzivni modeli kao što su G 500 4×4² iz 2015.i Mercedes-Maybach G 650 Landaulet iz 2017., od čega ih je samo 99 napravljeno.  Obje varijante vrhunskog terenskog vozila otvorile su novo poglavlje luksuznosti za G-klasu.

Mercedes-Benz G 500 4×4² s obzirom na još bolje poboljšane off-road sposobnosti i Mercedes-Maybachu G 650 Landaulet, kao neviđenom razinom luksuza u takvom tipu automobila. Nova generacija kultnog terenca Mercedes-Benz G, predstavljena početkom 2018. na salonu NAIAS u Detroitu s raskošno opremljenom unutrašnjošću i vrhunskim motorima uspostavlja nova mjerila u klasi elitnih “teških” terenaca. Ovaj kultni terenac namijenjen je osobama koje znaju prave vrijednosti i povremeno im treba terenac za teške terene.

Naravno, kupci benzinskih verzija ne pitaju za cijenu. Nova generacija je dostupna samo u jednoj karoserijskoj izvedbi. Dužine 4725, širine 1931 i visine 1969 mm dostupan je u benzinskim verzijama G 350 s 258 KS (za kinesko tržište), G 500 i G 550 s 421 KS za američko tržište i Top Gun verzija AMG G 63 s čak 585 KS. Luksuzni terenac koji do stotke ubrzava za 4,5 sekundi (!) isporučuje se u elektronički blokiranoj verziji (220 km/h) i otvorenoj (240 KS). Na europskom i našem tržištu u fokusu zanimanja kupaca su dizelske verzije:

Mercedes-Benz G 350 d i Mercedes-Benz G 400 d. Snažnija, s 326 KS i tenkovskim okretnim momentom, omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,4 s i postiže 210 km/h, a prosječno troši 9,6 l/100 km. Cijena? Prava sitnica! Mercedes-Benz G 350 d koji danas stoji 1.076.625 kn, G 400 d – 1.108.201 kn. Za model G 500 treba platiti 1.262.450. Na vrhu ponude je Top Gun model Mercedes-AMG C 63 – 1.743.090 kn. Pošteno! Korona kriza je dovela do raslojavanja među kupcima, a bogati kojima je namijenjen slavni Mercedes-Benz G-klase, u novoj generaciji moćniji i luksuzniji nego ikad, postali su još bogatiji…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj