Mercedes-Benz Tourismo: definicija uspješnosti među autobusima traje već 25 godina

Nijemci mogu slaviti dvostruku obljetnicu, Tourismo osim što slavi 25. rođendan, može se pohvaliti s 30.000 jedinica najprodavanijeg turističkog autobusa u Europi…

Prije 25 godina imao je svoju svjetsku premijeru, a početkom ove godine Mercedes-Benz isporučio je već 30.000 primjerak po redu. Mercedes-Benz Tourismo najprodavaniji je turistički autobus u Europi unutar svoje ere. Trenutno treća generacija modela predstavljena je prije dvije godine i više nego ikad uvjerava s tipičnim značajkama Tourisma – nenadmašnom sigurnošću, maksimalnom ekonomičnošću i visokom udobnošću.

Mercedes-Benz Tourismo (foto: Daimler)

Nakon više od 26.000 isporučenih jedinica je od jeseni 2017. dostupna i treća generacija Mercedes-Benz Tourisma. Više nego ikad ovaj Turistički autobus uvjerava istovremeno poduzeća, putnike i vozače. Sa širokim rasponom inačica opreme i motora, ovaj turistički autobus pokriva neobično širok spektar. Područje djelovanja proteže se od linijskog i turističkog prijevoza putnika te uključuje shuttle prijevoz i izlete. Treći Tourismo ponovno je zvijezda u poslovnom segmentu.

S aktualnim Tourismom je Mercedes-Benz predstavio i nove sustave pomoći. Active Brake Assist 4 jedini je asistent kočenja u nuždi za autobuse koji automatski koči zbog vozila ispred, statičnih prepreka i pješaka. Sideguard Assist upozorava vozača prilikom skretanja udesno na pješaka, biciklistu ili na statičnu prepreku. Niti jedan autobus nije sigurniji od Tourisma.

Vozač u ovom autobusu ima sve blagodati novih tehnologija (foto: Daimler)

Ekonomičnost Tourisma postaje jasna pri svakom punjenju goriva. Niska potrošnja goriva rezultat je izvanredne aerodinamike s neusporedivim koeficijentom zraka cw = 0,33 kao i zbog učinkovitog pogonskog sklopa. S prediktivnim tempomatom (PPC) ili Eco Driver Feedback sustavom(EDF) koji nudi individualne preporuke za trenutni stil vožnje, potrošnja goriva i emisije plinova mogu se dodatno smanjiti.

Uz najčešći izbor motora, onaj OM 936 Euro VI norme, vozite se uz pratnju 354 KS (foto: Daimler)

Svojim putnicima Tourismo nudi visoku udobnost. Vrhunac opreme svijetlog i ugodno opremljenog putničkog prostora je opcionalna presvlaka Softline na kojoj atraktivni romboidni uzorak podsjeća na luksuznu limuzinu sa zvijezdom. Klimatizacija s dvo-zonskom regulacijom jamči ujednačen protok zraka u vozilu.

Ako vas zanimaju dimenzije recimo ovog modela, one su 12295/2550/3680 mm (foto: Daimler)

S četiri modela, duljine od 12,3 m do 14,0 m, kao i u verzijama s dvije ili tri osovine, Tourismo pokriva gotovo sve zahtjeve. Posebnost je mogućnost izbora između dvije kabine: funkcionalnu inačicu “Cockpit Basic Plus” i udobniju “Cockpit Comfort Plus”.

Priča o uspjehu od 1994. godine: prvi Mercedes-Benz autobus dobio je ime.

Priča o uspjehu Mercedes-Benz Tourismo započinje 1994. kada svoju premijeru slavi pod nazivom O 350 Tourismo čime prvi autobus sa zvijezdom posjeduje naziv. Mercedes-Benz se jasno pozicionira: ovaj turistički autobus pokriva poslovnu klasu, prije svega je ekonomičan, no istovremeno i vrlo udoban.

Ispod moderne karoserije s upečatljivo skošenim potpornim C-stupom krije se vrhunska tehnologija, na primjer, izvrsno podvozje s disk-kočnicama na svim kotačima. O 350 Tourismo probija konvencije u svijetu autobusa jer je u prodaju ušao kao visoki dvoosovinac, većinom konfiguriran u duljini od 12 m, ali potpuno opremljen. O 350 Tourismo brzo postaje bestseler. Samo deset godina nakon premijere, Tourismo slavi veliku obljetnicu s ekskluzivnom posebnom serijom ” Edition 10.000″.

U jesen 2006. godine, nakon više od 12.000 isporučenih primjeraka, s drugom generacijom Tourisma još se jedna zvijezda popela na nebo. Sada su tu visoki turistički autobusi u tri duljine, od 12,1 do 14,0 m i kao dvo- i troosovinci. Osim karoserije i oprema postaje individualnija čime se Tourismo prilagođava specifičnim zadacima te tržišnim posebnostima. Bitan dio sigurnosne opreme je elektronički sustav stabilnosti ESP. S verzijom upravljača na desnoj strani te automatiziranim i potpuno automatskim mjenjačima, Tourismo osvaja nova prodajna područja stoga druga generacija Tourisma također brzo postaje bestseler: U 2013. godini prodaja je dosegla ukupno 20.000 jedinica od 1994. U obljetničkoj 2014., Mercedes-Benz predstavlja nove pomoćne i sigurnosne značajke za Tourismo s asistencijom za održavanje pravca kao i pojačanim kočnicama za AEBS.

Kroz sve tri generacije je Mercedes-Benz nastavio je razvijati i usavršavati koncept Tourisma. Zbog toga on ostaje glavni izbor među putničkim autobusima u poslovnom segmentu.


Komentari

loading...