Unimog, radni stroj koji je kroz svoju povijest dobivao primjenu u gotovo svakom gospodarskom sektoru, ovaj put je i nas iznenadio…
Povijest automobilske i poprate industrije zbilja donosi neobične priče. DriveTeam.hr ekipa podijelila je s nama priču o neobičnom vozilu – Mercedes-Benz Unimog iz 1966. svojom pojavom vam je dobro poznat, ali sigurno niste vidjeli izvedbu zaduženu za prijevoz trkaćih automobila do staze. Osim njegovog neobičnog izgleda, još nas je više iznenadio njegov način djelovanja. Uz jedinstveni stražnji hidraulični sustav koji širi oba stražnja kotača, kako bi spremno prihvatio vozilo za prijevoz.
Ispod stražnjeg ležišta nalazi se nosač u obliku slova ‘H’ koji se spušta, kako bi lagano podigli stražnji kotači od tla, te se potom šire prema van, a upravo taj H-nosač spušta stražnji dio navoza prema tlu.
To je teško objasniti i predočiti si u glavi, pa je možda najbolje pogledati stari YouTube video, koji prikazuje rad mehanizma.
Ako se pitate, kako onda funkcionira pogonski sustav na stražnjim kotačima, nema nikakve tajne. Ovo je jedan od rijetkih Unimog kamiona samo s pogonom na prednje kotače. Sve, uključujući ispušni sustav, sprovedeno je uz kabinu, a sve kako bi se napravilo mjesta za neobičnu platformu za nošenje tereta i popratnu hidrauliku.
Iako je Silodrome ekipa temeljito odradila ovu priču, nisu uspjeli saznati koliko je ovakvih Unimoga napravljeno. No, jedno je sigurno, ako ih je bilo više, moglo ih se izbrojati prstima jedne ruke.
Unimog je prvotno razvijen kao poljoprivredno vozilo u godinama nakon Drugog svjetskog rata, njegova forma idealno se uklapala za rad na polju.
Iznimne sposobnosti Unimoga na terenu nisu prošle nezamijećeno, stoga je brzo osvojio srca poljoprivrednika, ali i vojnika, šumarskih, vatrogasnih i brojnih drugi službi.
Unimog koji u ovoj priči glavna zvijezda je model 406, koji je prvi put predstavljen 1963., uz model dugačkog međuosovinskog rastojanja 416. Ovaj Ruthmann Unimog mogao je prevesti teret, odnosno vozilo teško najviše 4,5 tone.
S pogonskim 5,7-litarskim dizelskim sklopom i 6 cilindara donosi 80 KS pri 2.000 o/min. Snaga se šalje na prednje kotače (u standardnom, normalnom Unimogu to bi bila sva četiri kotača), putem 4-stupanjskog prijenosa potpomognut reduktorom (brze i spore).
Za razliku od mnogih Unimogova, ova vučna služba ima poznatu povijest. Nakon što je prvobitno izgrađen, završio je u Belgiji, a zatim je otišao u SAD 2001., prije nego što je završio kod jednog kolekcionara 2008.
Njegova povijest poznata je između ostalog i zbog popis svega rađenoga kroz sve te godine, ta poduža lista u konačnici otkriva kako je uloženo više od 50.000 dolara u obnovu modela. Sve je to zasluga gospodina Gerhard Schnuerera iz Californije, koji ga je sve te godine brižno pazio.
Nevjerojatni Unimog nedavno je završio na aukciji. Nepoznati kupac je tijekom aukcijske večeri održane od strane Bonhams kuće, osigurao Unimoga s ponudom od 42.560 dolara. Prilično mala cijena, ako uzmemo u obzir njegovu jedinstvenost…
foto: Bonhams / Silodrome