BILO JEDNOM...

NSU “Uruguay” (1969.), ravnalom nacrtan i neshvaćen karavan

Foto: Audi

NSU “Uruguay” je egzotičan član NSU obitelji. Tako su mještani Neckarsulma kolokvijalno nazivali rustikalni karavan u ono doba.

Između 1969. i 1971. uvoznik NSU u Montevideu proizveo je oko 500 jedinica pomalo uglatog automobila u P6 i P10 verzijama. Audi Tradition predstavlja NSU Uruguay…

Svaki mjesec do prosinca, Audi Tradition predstavlja drugačiji model NSU, uključujući klasike marke na dva i četiri kotača, prototipove i modele jedinstvene vrste.

Foto: Audi

Kutijasti model – kao ravnalom nacrtan. NSU Uruguay ni na koji se način ne uklapa u dizajnerski jezik NSU-ovih automobila kasnih 1960-ih. Evo kako se to dogodilo. Uvoznik NSU-a u Urugvaju pod nazivom Quintanar počeo je proizvoditi i prodavati karavan 1968. godine, uglavnom samostalno, koristeći tehničke podsklopove iz dvocilindričnog NSU Prinz 4. Do kraja te godine tvrtka je prodala 140 jedinica. No, uvoznik je želio više, posebice snažniji motor za karavan – po mogućnosti četverocilindrični. U svibnju 1969. održan je sastanak u Neckarsulmu kako bi se razjasnilo je li to izvedivo. Za ovaj sastanak, “goli” uzorak tijela je otpremljen u Neckarsulm zračnim putem, koji su inženjeri NSU-a iskoristili za izradu prototipa. Na kraju, četverocilindrični motor NSU Prinz 1000 ne bi stao u motorni prostor bez većih izmjena – ali bi mogao stati u stražnji dio automobila. Činilo se da predstavnici Quintanara nisu uznemireni gubitkom znatnog teretnog prostora u procesu, niti ih je obeshrabrio duži popis problema iz odjela za tehnički razvoj Neckarsulma. Inspekcijske vlasti u Darmstadtu ukupno su pozitivno ocijenile NSU karavan, osim nekoliko “pritužbi koje se lako popravljaju” i dale su mu zeleno svjetlo. I tako je između 1969. i 1971. oko 500 karavanskih vozila sišlo s proizvodne trake u Južnoj Americi u varijantama modela P6 i P10. Godine 1971. NSU se povukao s tržišta Urugvaja – što je također zapečatilo sudbinu “Urugvaja”.

Foto: Audi

Danas je prototip NSU P10 – prvi i jedini takve vrste koji se ikada vozio njemačkim cestama – dio kolekcije povijesnih vozila Audi AG. To je nedvojbeno jedan od najneobičnijih, uglatijih i osebujnih modela kolekcije.

Tehničke specifikacije NSU “Uruguay” P10 (1969 prototype)
Motor: zrakom hlađeni, 4-cilindrični
Snaga: 43 KS pri 5,000 o/min
Obujam motora: 996 ccm
Najveća brzina: 120 km/h
Potrošnja: 6.5-7.5 l/100 km
Vrijeme proizvodnje: 1969-1971
Proizvedeno primjeraka: oko 500 primjeraka (NSU P6 i NSU P10)

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo