VAŽAN ADUT U POVIJESTI

Opel Rekord D (1971. – 1977.), pola stoljeća kultne limuzine iz Rüsselsheima

Opel Rekord D, koji će u prosincu 2021. proslaviti 50. rođendan, važan je za marku iz niza razloga…

Rekord je s dolaskom na tržište odmah bio bačen u vatru, jer je njegov prethodnik u ‘nakladi’ od 1,2 milijuna primjeraka, bio gledan kao referentni predstavnik uspjeha. Uostalom, s ostvarenom prodajnom brojkom tvorio je 1/8 svih prodanih Opel vozila u 70 godina dugoj povijesti proizvođača. Stoga Opel nije smio promašiti s novom generacijom ‘D’.

Rekord D se nudio kao klasična limuzina, s dva ili četiri vrata, sportski kupe i karavan s tri ili pet vrata.

Opel Rekord D (poznat i kao Rekord II kako bi se izbjegla zabuna s “D” za dizel) također je podigao letvicu u pasivnoj sigurnosti. Ojačanja sa strana i krova nudila su zaštitu u slučaju bočnih udara i prevrtanja, dok su zone deformacije štitile putnike u slučaju frontalnih sudara.

Pogled ispod poklopca motora najčešće je nudio benzinske izvedbe. Osnova je bio 1,7-litreni motor sa 66 KS, S-motor je isporučivao 83 KS, a 1,9-litreni sklop 97 KS.

No, Rekord D je na tržište stavio i prvi Opelov osobni automobil s dizelskim motorom – u rujnu 1972. Dizel od s 95 KS, s turbopunjačem, proslavio je svoj debi prethodnog lipnja u prototipu. Opel GT Diesel sa aerodinamički optimiziranom karoserijom postavio je 18 međunarodnih i dva svjetska rekorda na Opelovoj testnoj stazi u Dudenhofenu. U Rekordu je novi motor s kompresijskim paljenjem proizvodio 60 KS, trošio je u prosjeku 8,7 litara goriva na 100 kilometara i omogućavao najveću brzinu od 135 km/h. Opel Rekord 2100 D bio je prepoznatljiv po ispupčenju na poklopcu motora: zbog bregastog vratila iznad glave i izmijenjene glave motora, dizel je bio viši od benzinskih motora.

Od ožujka 1972., stigao je i Commodore B. Taj model dijelio je svoj oblik karoserije s Rekordom, ali je bio luksuznije opremljen od Rekorda i dostupan samo sa šestocilindričnim motorima. Redom su to bili 2,5-litreni Commodore S sa 115 KS, zatim GS od 130 KS, a zatim 2,8-litreni GS s dvostrukim rasplinjačima i 142 KS. Konačno, u rujnu 1972., vrh linije Commodore GS/E izbio je na scenu. 2,8-litreni motor snage 160 KS s elektroničkim ubrizgavanjem goriva omogućio je impresivne performanse. Coupé je mogao postići najveću brzinu od 200 km/h, limuzina s četiri vrata 195 km/h. “GS/E je za ljubitelje moćnih touring automobila koji vole prelaziti velike udaljenosti i održavati visoke brzine”, izvijestio je Opel.

Stoga ne čudi što se Commodore GS/E također pokazao kao jak konkurent u utrkama i reliju. Godine 1973. mladi Walter Röhrl po prvi se put natjecao u Opelu na reliju Monte Carlo. S uspjehom, iako je nedostatak homologacije uzrokovao da se Irmscherov Commodore GS/E Coupe natječe u klasi 2 za modificirana vozila.

Međutim, Commodore i Rekord svoje su najveće pobjede postigli daleko od trkališta i posebnih etapa. Početkom rujna 1976., zlatna limuzina Rekord D sišla je s proizvodne trake kao sljedeći milijunti model u seriji, što je bila potvrda da je tržištu doista sjeo ovaj model. Taj uspjeh na tržištu rezultirao je predstavljanjem posebnog modela “Millionaire” sa 2,0-litrenim S-motorom od 100 KS i opremom “Berlina”. Kad je posljednja generacija Rekorda lansirana u rujnu 1977., priča je završena s 1.128.196 primjeraka Rekorda D i 140.827 Commodore B, koji su napustili proizvodne linije u Rüsselsheimu.

Foto: Opel

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj