Peter Brock (1945. – 2006.), slavni australski vozač,’Kralj planine’, rođen 26. veljače

Pitate li bilo koga u Australiji gdje se vozi najveća automobilistička utrka na svijetu, uprijet će prstom u mjesto Bathurst u Novom Južnom Walesu…

Protestirate li da ondje voze samo australski V8 Supercars i da najbolji vozači na svijetu ne dolaze onamo, vaš će sugovornik samo slegnuti ramenima i reći kako je to njihov problem.

Premda se utrke ondje održavaju od 1938., Bathurst je samo jednom, 1987. ugostio WTCC, ostajući tvrdoglavo australski fenomen, a opasnost, težina i duljina staze razlozi su zašto nikada ondje nećemo vidjeti, primjerice, Formulu 1.

Šteta: ljubitelji video-igara odavno su shvatili da je Mount Panorama Circuit naprosto jedna od nekoliko najboljih trkaćih staza na svijetu. Visinska razlika staze iznosi čak 174 metra, a koliko god odličan i zahtjevan bio uspon, tek nakon prijeloma na zavoju Skyline počinje ludnica – drugi dio kruga možda je i najspektakularnije što automobilistički sport, ma gdje u svijetu, osim Nordschleifea, može ponuditi.

Ta fantastična staza tijekom bogate je povijesti ispričala brojne fascinantne priče, a njena povijest ima i svoju najveću, neprikosnovenu legendu, deveterostrukog pobjednika najveće utrke južne polutke, nezaboravnog Petera Brocka.

Peter Brock odvezao je samo nekoliko utrka izvan Australije, jedno drugo mjesto na 24 sata Spa jedini je rezultat vrijedan pažnje, no na svom je matičnom kontinentu bio neprikosnoven, mnogi ga smatraju najvećim ondašnjim vozačem ikada, čak i u konkurenciji Jacka Brabhama.

Devet pobjeda na utrci Bathurst 1000 (zapravo, prva je bila dok je još vožen kraći Bathurst 500), između 1972. i 1987., donijele su mu nadimak ‘Kralj planine’. Danas njemu u spomen najpoznatiji zavoj na stazi nosi naziv Brock’s Skyline. Što reći o zavoju po kojem je Nissan nazvao jedan od najlegendarnijih sportskih automobila na svijetu?

Uspinjete se velikom brzinom na vrh brda, najednom nebo postaje jedino što vidite, a staza se pod oštrim desnim kutom suludo, strmoglavo spušta. Majstor je gotovo sve svoje velike pobjede ostvario vozeći Holden, premda mu nije bilo strano okušati se i u automobilima drugih proizvođača.

Poginuo je udarivši u drvo 2006. na utrci Targa West, vozeći lokalno rađenu suvremenu reinterpretaciju legendarne jurilice Shelby Daytona Coupe, automobila kojeg je dizajnirao njegov američki imenjak i prezimenjak!

Na vratima je bio njegov poznati trkaći broj 05, u znak dugogodišnje podrške ograničenju vrijednosti količine alkohola u krvi u saveznoj državi Victoria.


Komentari

loading...