SJAJNA SPORTSKA EVOLUCIJA

Peugeot 905 prije 30 godina dokazao je znanje Francuza, 9X8 će isto potvrditi i danas

Peugeot 905  1991., pa sve do 9X8 iz ove, 2021. godine. 30 godina izvanrednih inovacija i performansi…

Više od 210 godina PEUGEOT ide u korak s vremenom i predviđa promjene u ponašanju i otvara put novim rješenjima za mobilnost. Kao vrhunsko tehnološko poligon, motosport područje daje francuskoj marki savršenu priliku da u potpunosti iskoristi svoje inovativne kapacitete. Peugeot 9X8, novi Hypercar marke predstavljen je tek početkom ljeta i uskoro će se utrkivati ​​u Enduranceu i 24. Sati Le Mana. Prije trideset godina, 1991., upravo je Peugeot 905 potvrdio pionirski duh i vrijednosti Marke – izvrsnost, privlačnost i emocije – koji su mu omogućili da izdrži sve revolucije u posljednja dva stoljeća – industrijska, tehnološka, ​​politička, društvena, digitalni, a sada i ekološki. Sve je to dio DNK marke Peugeot.

Peugeot avantura u Le Mansu i utrkama izdržljivosti započela je početkom 1990 -ih. Tada se Peugeot vratio prevaljivati kilometre na Sarthe kao službeni tim. Peugeot je sa 905 ušao na Svjetsko prvenstvo u sportskim automobilima (WSC, poznato i kao Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti) i nastavio sudjelovati u 24 sata Le Mana.

Marka je već tada jasno pokazala svoj cilj osvajanja legendarnog 24 sata Le Mana. Razvojni program za ovaj “PEUGEOT Sport Prototype” pokrenut je u prosincu 1988.

Predstavljen u veljači 1990., automobil je bio dašak svježine: bio je inovativan, imao je apsolutnu vizualnu čistoću, a njegov je prednji dio bio karakterističan za tadašnje marke. Izgrađen na šasiji od ugljičnih vlakana dizajniranoj u suradnji s Dassaultom, a pokretao ga je 3,5-litreni V10 motor sa 650 KS, četrdeset ventila, te je bio vrlo blizak standardima Formule 1.

Bio je to veliki uspjeh između 1990. i 1993. S 905, Peugeot se natjecao s redovitim proizvođačima izdržljivih automobila, osobito Porscheom i Jaguarom, te s nadolazećim izazivačima poput Toyote i Mazde.

1992. je značajna godina za Peugeot, koji ima dva cilja: naslov svjetskog prvaka proizvođača i pobjedu u 24 sata Le Mana, te su na automobilu napravljene neke velike promjene za 24 sata Le Mana: prednje krilo je uklonjeno, stražnje je krilo postavljeno.

Peugeot ekipa postigla je fantastične rezultate tijekom cijele sezone 1992. (2. u Monzi, 1. i 3. u Le Mansu, 1. i 2. u Doningtonu, 1. i 3. u Suzuki, 1., 2. i 5. u Magny-Coursu) i to joj je omogućilo pobjedu naslov svjetskog prvaka konstruktora 1992. godine. Oni su postigli svoj cilj.

Godinu kasnije, 1993. marka je osvojila 1., 2. i 3. mjesto na postolju na 24 sata Le Mana sa svoja tri Peugeot 905.

Izvrsnost Peugeottehnologije na svom je vrhuncu, a marka se odlučila pokloniti nakon ovog povijesnog rezultata.
Nakon Peugeot 905, stigao je 908 u razdoblju 2007.-2011., a Francuzi se sad snažno vraćaju utrkama izdržljivosti s Peugeot 9X8.

Tragom svojih slavnih prethodnika u utrkama izdržljivosti, nastavit će tradiciju marke i dizajniranja prepoznatljivih natjecateljskih automobila visokih performansi.

Peugeot kombinira sportski duh, tehnološko znanje, učinkovitost i stilsku izvrsnost s ovim 9X8. Vrijeme i tradicija su na strani novog modela, bolida…

Foto: Peugeot

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin