Vozači su za posebnu boju automobila spremni potrošiti i više od 20.000 eura (‘biserni’ Rolls Royce, ‘kromirani’ Range Rovera, ‘aluminijski’ Mercedes-Benza), a boje otkrivaju karakter vozača. Dobar je to uvod u tekst o automobilskim bojama te njihovom utjecaju na prodaju, sigurnost…
Prvi auto, Benz Patent-Motorwagen iz 1886., bio je zelen. Kupci mogu izabrati bilo koju boju automobila Ford Model T, sve dok je riječ o crnoj – od ove se izjave iza koje stoji Henry Ford iz 1909., koja je bila posljedica tržišne utakmice (crna boja, jer se dobivala jeftinim pigmentom na bazi čađe, bila je jeftina i usto brzo se sušila).
Po pitanju izbora boja, puno toga promijenilo… Mnoštvo je legendi koje povezuju izbor boje automobila sa specifičnim obrascima ponašanja u prometu. Također, psiholozi širom svijeta slažu se u mišljenju da izbor boje automobila može otkriti i karakterne osobine njihovih vlasnika, a istaknemo li samo jednu boju, ispada da su najnestašnije osobe koje izabiru crvena vozila.
Urbana je legenda da premija osiguranja automobila može varirati u ovisnosti o boji automobila. Čak 46 posto vozača vjeruje u činjenicu da je najskuplje osiguranje crvenih automobila. Osiguravatelji kažu da boja nema nikakvog utjecaja na cijenu premije.
Analiza rizika automobila koji se treba osigurati vrši se na osnovu profila vozila i tehničkih podataka dostupnih putem broja šasije, a boja u njemu nije zapisana. Međutim, policijska statistika kaže da vozači određenih boja automobila ipak imaju veću vjerojatnost dobiti kaznu zbog prekoračenja brzine.
I opet, uvriježeno je mišljenje da su to vozači crvenih vozila, ali statistika kaže da su oni tek na drugom mjestu. Na prvom su vozači bijelih automobila, a na trećem sivih i srebrnih. U opremi teksta izlučili smo nekoliko navodnih osobina ličnosti vlasnika automobila određenih boja, pa pogledajte jeste li se u tome prepoznali. Bolje, prepoznajte druge!
Globalno, najpopularnija boja je srebrna, a najmanje popularna limun-žuta. Europljani najviše kupuju crne automobile, a najmanje vole ljubičaste. Analizira li se broj prodanih automobila na svijetu, srebrna boja je globalno najpopularnija, jer se u toj boji proda 26 posto automobila. Slijedi crna s 24 posto udjela te siva sa 16 posto udjela.
Na Starom kontinentu u vrhu su iste tri boje, ali drugačijim redoslijedom, tako da je najpopularnija crna boja na koju opada 24 posto prodanih automobila, slijedi siva s 19 posto udjela i metalik-srebrna sa 17 posto.
Stručnjaci tvrde da izbor boje nije samo stvar ukusa, već podsvjesni izvor povezan s osobinama ličnosti. Dakle, kakva boja – takva osobnost
ODVAŽNOST
Crvenu boju izabiru oni koji su odvažni, zabavni i impulzivni, koji su ambiciozni i žele svima do znanja dati da imaju nešto impresivno za pokazati.
ISKRENOST
Bijela je obilježje čistoće, iskrenosti i jednostavnosti. Imate smisla za eleganciju i u životu težite savršenstvu, sa životnim izborima koji su jasni.
DOSTOJANSTVO
Crna boja je obilježje luksuza i stila. Vlasnici crnih vole dostojanstvo i upečatljivost, imaju bezvremenski ukus, žele kontrolu nad životom.
OPTIMIZAM
Vlasnici plavih automobila su suosjećajni, optimistični, stabilni, iskreni i spokojni. Volite da vam se dive zbog samosvjesnosti i mudrosti.