Od 1970. do 1980. u (tada) čehoslovačkoj tvornici u gradu Kvasiny proizvedeno je 57.085 coupea, izvedenice osnovnog, limuzinskog modela Škoda 100…
Prije 50 godina, Škoda 110 R osvojila je reakcije javnosti, kada se pojavila kao sportski kupe s motorom smještenim straga, atraktivnim sportskim dizajnom i dinamičnim upravljanjem. Škoda 110 R postala je dobar temelj i uzdanica za trkačka i reli vozila.
Tu ponajviše mislimo na izvedbe Škode 180 RS, 200 RS i posebice Škode 130 RS. Ukupno je između 1970. i 1980. proizvedeno preko 50.000 primjeraka ovog modela, koji i danas izaziva pozitivne reakcije kod štovatelja klasičnih vozila.
Osim što je proslavila 125 godina od osnivanja tvrtke, Škoda Auto je tako ove godine obilježila i obljetnicu za 110 R, koji sad puni okruglih 50 godina.
Taj sportski model s dvoja vrata jedan je od najznačajnija vozila češkog proizvođača automobila. S 4-cilindarskim motorom izvedenim iz motora modela Škoda 1000 mb, OHV s tri ležaja radilice, aluminijskim blokom i kućištem te željeznom glavom (!), s dvostrukim rasplinjačem i stupnjem kompresije 9,5:1, razvijao je snage 52 KS pri 4650/min.
Ugrađen uzdužno straga, omogućavao je pristojne performanse – ubrzanje do stotke za 18,5 sekundi i najveću brzinu od 145 km/h. Lagani aluminijski blok motora i kućište proizvedeni suvremenim postupkom tlačnog lijevanja aluminija, po čemu je Škoda tada bila među najnaprednijim proizvođačima.
Škoda 110 R je tako ponudila idealnu podlogu za korištenje u moto sportu. Kada je 130 RS došao na svoje tijekom idućih godina dobio je nadimak – Porsche of East, koji je oduševio gledatelje na europskim relijima i stazama.
Kroz deset godina proizvodnje, Škoda je neprestano nadograđivala 110 R. Uskoro su četiri prednja svjetla i spojler karakterizirali prednji kraj, prednja sjedala su bila opremljena naslonom za glavu, a kotači su bili 14 cola, s ‘radijalkama’ Barum – 155 SR 14.
Baš zbog svojeg izgleda i zapravo male naklade, 110 R je danas traženi predmeti kolekcionara.
foto: Škoda