NA DANAŠNJI DAN

Stewart Grand Prix 26. rujna 1999. ostvario jedinu pobjedu u Formuli 1

Johnny Herbert već je imao dvije pobjede s timom Benetton, a treću i posljednju ostvario je naslijedivši vodstvo od Ralfa Schumachera, koji je morao odustati zbog gumidefekta te je utrku rutinerski odvozio do kraja…

Utrka za Veliku nagradu Europe na Nürburgringu bila je jedna od najzanimljivijih i najnepredvidljivijih u čitavoj povijesti Formule 1. Bila je to zanimljiva sezona, tri utrke prije kraja četvorica su vozača bila u borbi za titulu: Hakkinen, Irvine, Frentzen i Coulthard.

Na treningu je briljirao Frentzen, a njegov pole position u timu Jordan jedini je u povijesti za neki bolid pokretan motorom Mugen-Honda. Start je doveo do dramatične nesreće u kojoj je puknuo roll-bar na prevrnutom Sauberu Pedra Diniza i samo ga je niski rast spasio od teške ozljede.

Frentzen je poveo utrku, a glavni konkurenti se našli u problemima. Hakkinen je nepotrebno prešao na kišne gume tijekom kratkog pljuska nakon kojeg se staza odmah osušila, dok je Irvine izgubio više od pola minute u katastrofalno neorganiziranom Ferrarijevom boksu, gdje su mehaničari pripremili samo tri gume!

Obojica su bila daleko izvan bodova, no to je bilo tek zagrijavanje za dramu. Frentzen je zbog kvara odustao iz vodstva koje bi ga u prvenstvu izjednačilo s glavnim konkurentima, a nedugo potom je počela kiša. Vodeći David Coulthard odlučio je ponovo ostati na gumama za suho – i izletio sa staze. Fisichella je poveo, i također izletio.

Ralf Schumacher naslijedio je vodstvo, no probušena guma otjerala ga je u boks. I jednom i drugom to bi bila prva pobjeda u karijeri. Johnny Herbert već je imao dvije s timom Benetton, a treću i posljednju ostvario je naslijedivši vodstvo i rutinerski odvezavši utrku do kraja.

Bila je to prva i, pokazat će se, jedina pobjeda za momčad koju je utemeljio Jackie Stewart. Iza njegovih leđa, činilo se da se sreća osmjehnula najmanjoj, ali i jednoj od najpopularnijih momčadi: oba Minardija našla su se u bodovima.

Badoer je na razočaranje valjda svih morao odustati zbog kvara s četvrtog mjesta, no Marc Gené je šestim donio prvi bod Minardiju nakon četiri godine. I možda odlučio prvenstvo, jer je u herojskoj borbi na kraju utrke zadržao Irvinea iza sebe.

S tim bodom i propuštanjem od strane momčadskog kolege Schumachera u zadnjoj utrci (do kojeg nije došlo jer nije ništa odlučivalo) Irac bi postao prvak.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo