NA DANAŠNJI DAN

Vijay Mallya, indijski biznismen i vlasnik F1 momčadi Force India, rođen 18. prosinca 1955.

Franciscojuanlago, Wikimedia Commons

Vijay Vittal Mallya, bivši je političar i bjegunac. Indijska vlada traži njegovo izručenje od Ujedinjenog Kraljevstva, radi financijskog kriminala u Indiji

Vijay Mallya rođen je 18. prosinca 1955. u indijskom gradu Mangalore, kao sin poslovnog čovjeka koji je također bio u poslu s alkoholnim pićima. Mallya je bivši predsjednik United Spiritsa, najveće kompanije za alkoholna pića u Indiji, i nastavlja obnašati dužnost predsjednika United Breweries Groupa, indijskog konglomerata s interesima uključujući alkoholna pića, zrakoplovna infrastruktura, nekretnine i gnojivo.

Bio je predsjednik Sanofi India (ranije poznat kao Hoechst AG i Aventis) i predsjednik Bayer CropScience u Indiji više od 20 godina, te predsjednik nekoliko drugih kompanija, uključujući Kingfisher Airlinesa i bivši suvlasnik tima Formule 1 Force India prije nego što je otišao u administraciju. Također je bivši vlasnik kriket tima Royal Challengers Bangalore.

Vijay Mallya jedan je od onih ljudi koji nisu ušli u svijet Formule 1 slučajno, nego zbog višedesetljetne strasti prema utrkama, dugo je vezan uz automobilistički sport. U 1980-ima utrkivao se u starim bolidima F1 u Indiji, njegovo poslovno carstvo Kingfisher sponzoriralo je F1 momčadi Toyota i Benetton, prije nego što se još direktnije uključio u oktanski cirkus kupnjom momčadi koja je u počecima bila poznata kao Jordan, potom kao Force India.

Njegov boravak na čelu Indijske motorsportske federacije bio je i je pokretačka sila iza indijske utrke Formule 1, kojom je ovo natjecanje napokon ušlo i u drugu najmnogoljudniju zemlju svijeta. Velik iskorak prema vrhu poretka Mallya nije uspio napraviti, premda se u nekoliko navrata neki od bolida Force Indije, momčadi koja ponosno nosi indijsku narančasto-bijelo-zelenu trobojnicu na svojim bolidima, našao u prilici napraviti veliki rezultat.

No u današnjem je svijetu Formule 1 uspjeh već i stabilno mjesto u sredini poretka, što respektabilna Mallyjina ekipa svakako jest. 2011. je morao prodati dio vlasništva drugoj indijskoj tvrtki, otprilike istovremeno kad se njegova aviokompanija Kingfisher našla u problemima, koji će kasnije dovesti i do gašenja.

No ostao je suvlasnik i vođa F1 momčadi. Mallya ima fantastičnu kolekciju oldtimera, uključujući neke od najrjeđih i najljepših sportskih i trkaćih automobila.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj