75. (DRUGI) ROĐENDAN

Volkswagen Buba: 27. prosinca 1945 obnovljena proizvodnja legendarnog njemačkog Narodnog automobila

Prije 75 godina počela serijska proizvodnja modela Volkswagen Typ 1 i počela priča o uspjehu Volkswagena i VW Grupe…

Volkswagen je prvotno bio planiran kao prestižni projekt Nacista. Ali umjesto vozila za mase, od 1939. u Wolfsburgu se proizvodilo naoružanje za rat. Do kraja rata samo je 630 jedinica automobila KdF napustilo tvornicu Volkswagen.

Američke su trupe 11. travnja 1945. oslobodile tvornicu Volkswagen i “grad automobila KdF”. No, priča o uspjehu VW Bube započela je tek pod okriljem britanske okupacije. U lipnju 1945. britanska vojna vlada preuzela je upravljanje tvrtkom Volkswagenwerk GmbH.

Sustavi nisu rastavljeni, već su korišteni: Typ 1 trebao je obavljati transportne zadatke unutar okupacijske zone. Bojnik Ivan Hirst odigrao je posebnu ulogu u povijesti tvrtke Volkswagen. U godinama prisilne poljoprivrede u uvjetima obilježenim nestašicom, proizvodnja automobila bila je težak zadatak.

No, Hirst je produkciju pokrenuo s predviđanjem i talentom za improvizaciju. U impresivno kratkom vremenu uspio je pretvoriti bivšu tvornicu oružja u civilno trgovačko poduzeće. Već u kolovozu 1945. vojna vlada naručila je proizvodnju 20 000 vozila.

No, u početku su postojali glavni problemi s opskrbom radne snage hranom i stanovanjem, a na tekuću proizvodnju utjecala je nestašica materijala i energije. Unatoč tim okolnostima, prvi Volkswagen sišao je s proizvodne trake nedugo nakon Božića.

Do kraja 1945. proizvedeno je 55 vozila. Od 1946. do valutne reforme proizvedeno je oko 1.000 vozila mjesečno. Britanci, koji su bili odgovorni do jeseni 1949, uspostavili su sustav za kupce i prodaju i počeli izvoziti limuzinu u ljeto 1947.

Odluka o masovnoj proizvodnji Volkswagena Type 1 samo nekoliko mjeseci nakon rata dovela je VW u dobru početnu poziciju kada je uslijedio ekonomski uspon. Pod neslužbenim imenom VW Beetle, Type 1 postao je popularniji u cijelom svijetu od bilo kojeg drugog modela automobila.

Također je vodeći u pogledu vremena proizvodnje i broja jedinica: Tek nakon što je izgrađeno 21.529.464 jedinica, uključujući 15,8 milijuna iz njemačke proizvodnje, VW zaustavlja proizvodnju u Meksiku, u srpnju 2003.

Foto: Volkswagen

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin