Šveđani su dva desetljeća u službi spašavanja života…
U prosjeku se uništi barem jedan potpuno novi Volvo dnevno. To je samo djelić onoga što dovodi do očuvanje pozicije Volvo Carsa kao vodeće marke u automobilskoj sigurnosti sve ove godine.
Ove godine Volvo Cars Safety Center slavi 20. godišnjicu. U vrijeme otvaranja, tamo još 2000. godine, bio je jedan od najnaprednijih laboratorija za nesreće na svijetu, a na brojnim područjima je i danas.
‘Crash lab’ kako ga još nazivaju, pomaže inženjerima Volvo Carsa da studiozno prouče sve aspekte nesreća, jer tvrtka teži budućnosti u kojoj u novom automobilu Volvo nitko ne stradava niti se ozbiljno ozljeđuje.
“Privrženost sigurnosti ne podrazumijeva polaganje testa ili dobivanje sigurnosne ocjene”, rekao je Thomas Broberg, jedan od vodećih sigurnosnih inženjera tvrtke Volvo Cars i veteran tvrtke koja djeluje puna dva desetljeća. „Naša predanost sigurnosti je otkriti kako i zašto se događaju nesreće i ozljede, a zatim razviti tehnologiju koja će ih spriječiti. Nadamo se da će naš pionirski rad nadahnuti druge da slijede našu ambiciju da smanjimo žrtve u cestovnom prometu širom svijeta. ”
Laboratorij sudara Volvo Cars Safety Center multifunkcionalno je postrojenje koje omogućuje sigurnosnim inženjerima Volvo Cars da stvore nebrojene prometne situacije i nesreće i izvrše testove koji nadilaze regulatorne zahtjeve.
Laboratorij sadrži dvije testne staze duge 108, odnosno 154 metra. Kraća od njih dvije je mobilna i može se postaviti pod kutom između 0 i 90 stupnjeva, što omogućuje ispitivanja sudara pod različitim kutovima i brzinama, ili simuliranje sudara između dva automobila u pokretu. Automobili se mogu sudariti brzinom do 120 km/h.
Vani ima prostora za izvođenje testova poput sudara pri prevrtanju, pri čemu se automobili velikom brzinom lansiraju u jarak. Ovdje Volvo Cars također nudi mogućnosti spasilačkih službi da usavrše svoje vještine spašavanja života, kao što je to bilo ranije ove godine kada je nove Volvo modele bacio s visine od 30 metara kako bi simulirao veliku štetu stvorenu u scenarijima ekstremnih nesreća.
Unutar glavne dvorane koristi se ogromna prepreka sudara za ispitivanje različitih frontalnih, stražnjih i bočnih udara. Barijera teška oko 850 tona, po potrebi se može pomicati.
Uz to, postoji oko dvadesetak drugih fiksnih i pomičnih barijera koje se koriste u ispitivanju sudara, uključujući strukturu nalik losu za simuliranje bliskog kontakta sa životinjama.
Tijekom sudara, automobil, lutke za ispitivanje sudara i prepreke opremljeni su senzorima koji omogućavaju inženjerima Volvo Cars da detaljno registriraju cijeli tijek događaja. Deseci kamera ultra visoke rezolucije također snimaju test sudara iz svih mogućih kutova.
Prije fizičkog testa sudara, predmetni model automobila već je prošao tisuće računarski simuliranih testova sudara. Sve podatke generirane ovim testovima Volvovi inženjeri zatim koriste za razvoj sigurnijih automobila.
Kako se tvrtka kreće prema potpuno električnoj budućnosti, Sigurnosni centar je posljednjih godina posebno opremljen i pripremljen za sigurno provođenje i testova sudara električnih automobila.
Thomas Broberg, za kraj je dodao: “Za mene je vrlo inspirativno shvatiti da se svakih sat vremena testiranja i analiza koje smo unijeli sve više približavamo svojoj ambiciji da nitko ne smije poginuti ili ozbiljno ozlijeđen u novom automobilu Volvo.”
Svaka čast Šveđanima, želimo im i dalje ovakav entuzijastični pristup i vrhunske rezultate s novim modelima.
foto: Volvo